B.T. (tabloid)

Last updated

B.T.
B.T. - LOGO.svg
Type Daily newspaper
Format Tabloid
Owner(s) De Persgroep
Publisher Berlingske Media
EditorJonas Kuld Rathje
Founded31 August 1916;106 years ago (1916-08-31)
Language Danish
Headquarters Copenhagen, Denmark
Circulation 67,983 (2011)
Website www.bt.dk

B.T. (Danish pronunciation:  [ˈpe̝ˀ ˈtsʰe̝ˀ] ) is a Danish tabloid newspaper which offers general news about various subjects such as sports, politics and current affairs. B.T. will be 100% digital by 2023, after more than a hundred years in the printing press. [1] [2] [3]

Contents

History and profile

"The Bee" on Trianglen Evening with snow at Trianglen.jpg
"The Bee" on Trianglen

B.T. was established in 1916 [4] as a tabloid spinoff from Berlingske Tidende . [5] The paper is based in Copenhagen. [4] A large, red neon sign displays the company's logo at the Trianglen square in the Østerbro district of Copenhagen. B.T. is part of Berlingske Media Group. [4] It had a conservative stance in the 1960s. [6]

B.T. 'modernized' logo (2012-18) B.T. logo.jpg
B.T. 'modernized' logo (2012-18)

During the last six months of 1957 the circulation of B.T. was 157,932 copies on weekdays. [6] The paper had a circulation of 196,000 copies in 1991 and 192,000 copies in 1992. [7] It fell to 181,000 copies in 1993, to 164,000 copies in 1994 and to 155,000 copies in 1995. [7] Its circulation further fell to 147,000 copies in 1996, to 138,000 copies in 1997 and to 134,000 copies in 1998. [7] The paper's circulation continued to decrease, and it was 124,000 copies in 1999, 123,000 copies in 2000 and 122,000 copies in 2001. [7]

The circulation of B.T. in 2003 was 110,000 copies. [8] In 2004 the paper had a circulation of 100,000 copies. [4] The 2007 circulation of the paper was 87,319 copies. [9] Its circulation was 82,024 copies in 2008 and 74,330 copies in 2009. [10] It was 69,839 copies in 2010 and 67,983 copies in 2011. [10]

Ever since B.T. was first published, Ekstra Bladet published by JP/Politikens Hus has been its main competition.

Related Research Articles

<i>Bergens Tidende</i> Norways fifth-largest newspaper

Bergens Tidende is Norway's fifth-largest newspaper, and the country's largest newspaper outside Oslo.

<i>Politiken</i> Danish daily broadsheet newspaper founded in 1884

Politiken is a leading Danish daily broadsheet newspaper, published by JP/Politikens Hus in Copenhagen, Denmark. It was founded in 1884 and played a role in the formation of the Danish Social Liberal Party. Since 1970 it has been independent of the party but maintains a liberal stance. It now runs an online newspaper, politiken.dk. The paper's design has won several international awards, and a number of its journalists have won the Cavling Prize.

Information, full name: Dagbladet Information, is a Danish newspaper published Monday through Saturday.

<i>Kronen Zeitung</i> Austrian newspaper

The Kronen Zeitung, commonly known as the Krone, is Austria's largest newspaper. It is known for being Eurosceptic.

<i>Berlingske</i> Danish newspaper founded in 1749

Berlingske, previously known as Berlingske Tidende, is a Danish national daily newspaper based in Copenhagen. It is considered a newspaper of record for Denmark. First published on 3 January 1749, Berlingske is Denmark's, as well as the Nordic region's, oldest continually operating newspaper and among the oldest newspapers in the world.

<i>Ekstra Bladet</i> Danish tabloid newspaper

Ekstra Bladet is a Danish tabloid newspaper, published by JP/Politikens Hus in Copenhagen. It was founded in 1904 as an evening edition to Politiken. In 1905 the newspaper was established in its own right and has since focused on investigative journalism, news, sports and entertainment. It has been described as a sensationalistic newspaper. Since July 2021, Henrik Qvortrup has been editor-in-chief.

<i>Jyllands-Posten</i> Danish newspaper

Morgenavisen Jyllands-Posten, commonly shortened to Jyllands-Posten or JP, is a Danish daily broadsheet newspaper. It is based in Aarhus C, Jutland, and with a weekday circulation of approximately 120,000 copies,

<i>Diário de Notícias</i> Portuguese weekly newspaper

Diário de Notícias is a Portuguese daily newspaper published in Lisbon, Portugal. Established since 1864, the paper is considered a newspaper of record for Portugal.

Weekendavisen is a Danish weekly broadsheet newspaper published on Fridays in Denmark. Its circulation is approximately 60,000 copies, about ten per cent of which cover subscriptions outside Denmark. According to opinion polls, however, the actual number of readers is much higher.

Børsen is a Danish newspaper specialising in business news published in Denmark.

Nyhedsavisen was a Danish free daily newspaper based on a new concept of distributing a free newspaper to 500,000 Danish homes that became the most read in the country within 18 month of launch. It was owned by investment and advisory catalyst LundXY.

Dato is a defunct Danish free daily newspaper published in Denmark between 2006 and 2007.

Kauppalehti is a commerce-oriented newspaper published in Helsinki, Finland. The paper has been in circulation since 1898.

Satakunnan Kansa is a Finnish language regional newspaper published in Pori, Finland.

<i>Århus Stiftstidende</i> Local newspaper in Aarhus, Denmark

Århus Stiftstidende is a Danish newspaper based in Aarhus, Denmark, focusing largely on local topics.

Kristeligt Dagblad is a Danish newspaper in Copenhagen, Denmark.

Det fri Aktuelt was a daily newspaper published in Copenhagen, Denmark, between 1871 and 2001. It was the first socialist and the earliest newspaper published by a labor union in the world. In addition, it was the last major social democrat newspaper in Denmark.

<i>Land og Folk</i> Communist newspaper in Denmark (1919–1982)

Land og Folk was a Danish communist newspaper published from 1919 to 1982. It became the main organ of the Communist Party of Denmark (DKP) from 1920 and boomed in circulation during World War II, growing from 12,000 copies in 1940 to 120,000 copies in 1945. The paper was printed in Copenhagen, but distributed countrywide.

JydskeVestkysten is a Danish language regional newspaper published in Esbjerg, Denmark, which is among the largest publications in the country.

Billed Bladet is a weekly entertainment and royal magazine published in Copenhagen, Denmark. Founded in 1938 it is one of the oldest magazines in the country. It was started as a conservative political magazine, but later it was redesigned in its present format.

References

  1. "B.T." Retrieved 24 June 2022.
  2. "TV2" . Retrieved 24 June 2022.
  3. "Journalisten" . Retrieved 24 June 2022.
  4. 1 2 3 4 "The Press in Denmark". BBC. 20 December 2005. Retrieved 17 December 2014.
  5. Nygaard, Laura Rode; Andersen, Birger A. (31 August 2016). "BT fylder 100 år: Se alle billederne fra festen". BT (in Danish). Retrieved 20 January 2022.
  6. 1 2 Blegvad, Britt-Mari Persson (1964). "Newspapers and Rock and Roll Riots in Copenhagen". Acta Sociologica. 7 (3). JSTOR   4193580.
  7. 1 2 3 4 "Culture" (PDF). Denmark Statistics. Archived from the original (PDF) on 9 May 2015. Retrieved 9 May 2015.
  8. "World Press Trends" (PDF). World Association of Newspapers. Paris. 2004. Retrieved 8 February 2015.
  9. "Science News? Overview of Science Reporting in the EU" (PDF). EU. 2007. Retrieved 5 October 2013.
  10. 1 2 "National newspapers total circulation". International Federation of Audit Bureaux of Circulations. Retrieved 5 December 2014.