Channel 5 (Thailand)

Last updated

Channel 5
olokch`ng5.png
CountryThailand
Headquarters Phaya Thai, Bangkok, Thailand
Programming
Language(s) Thai
English
Picture format 1080i HDTV
Ownership
Owner Royal Thai Army
Sister channels
History
Launched25 January 1958;64 years ago (1958-01-25)
Former names HSATV Channel 7
(1958-1974)
Links
Website tv5.co.th
Availability
Terrestrial
Digital Channel 5 (HD) (TV5 MUX2)

Channel 5 (Full Name : Royal Thai Army Radio and Television Station; also known as Thai TV5 or simply TV5) is a Thai free-to-air television network owned by the Royal Thai Army, launched on 25 January 1958.

Contents

History

Launched on 25 January 1958, as HSATV Channel 7 and migrated from broadcasting in black-and-white to a colour television as Channel 5 in 1974. Channel 5 is the second oldest television station in Thailand, owned and operated by the Royal Thai Army, and as such features, among others, programming devoted to the Royal Thai Armed Forces.

Channel 5 completely ceased its analog broadcast on 21 June 2018 at 9:30am as part of its digital switchover.

See also

Related Research Articles

Modern telecommunications in Thailand began in 1875 with the deployment of the first telegraph service. Historically, the development of telecommunication networks in Thailand were in the hands of the public sector. Government organisations were established to provide telegraph, telephone, radio, and television services, and other government agencies, especially the military, still control a large estate of radio and television spectra. Private telecommunication operators initially acquired concession agreements with state enterprises. For mobile phone services, all the concessions have been amended by successive government to last 25 years have gradually ended in 2015. For other services, the concession terms and conditions vary, ranging from one to fifteen years. Nearly all of the concessions are build-operate-transfer (BTO) contracts. The private investor has to build all the required facilities and transfer them to the state before they can operate or offer services to public.

The year 1958 in television involved some significant events. Below is a list of television-related events during 1958.

Channel 5 may refer to:

Mediacorp Pte. Ltd. (Mediacorp) is a oldest Singaporean largest mass media and entertainment group conglomerate that serves as the country's national public broadcaster for radio, television and digital content. Established on 1 March 1937 as British Malaya Broadcasting Corporation, it is the first and the oldest broadcaster in the Singapore.

WNYW Fox flagship station in New York City

WNYW is a television station in New York City, serving as the flagship of the Fox network. It is owned and operated by the network's Fox Television Stations division alongside Secaucus, New Jersey–licensed MyNetworkTV flagship WWOR-TV. Both stations share studios at the Fox Television Center on East 67th Street in Manhattan's Lenox Hill neighborhood, while WNYW's transmitter is located at One World Trade Center.

WRC-TV NBC TV station in Washington, D.C.

WRC-TV is a television station in Washington, D.C., airing programming from the NBC network. It is owned and operated by the network's NBC Owned Television Stations division alongside Class A Telemundo outlet WZDC-CD ; it is also sister to regional sports network NBC Sports Washington. WRC-TV and WZDC-CD share studios on Nebraska Avenue in the Tenleytown neighborhood of Northwest Washington. Through a channel sharing agreement, the stations transmit using WRC-TV's spectrum from a tower adjacent to their studios.

Channel 7 (Thailand) Thai television network

The Channel 7 or Channel 7 HD, fully known as Bangkok Broadcasting & Television Company Limited Channel 7, is a Thai free-to-air television network that was launched on 27 November 1967. It is the first colour television broadcast in Mainland Southeast Asia. It is currently owned by the Royal Thai Army through Bangkok Broadcasting & Television. Its headquarters are located in Mo Chit, Chatuchak, Bangkok.

ABS-CBN Commercial media network in the Philippines

ABS-CBN is a Philippine commercial broadcast network and syndication, program distributor, and production company that serves as the flagship property of ABS-CBN Corporation, a company under the Lopez Group. The network is headquartered at the ELJ Communications Center and ABS-CBN Broadcasting Center in Quezon City, with additional offices and production facilities in 25 major cities including Baguio, Naga, Bacolod, Iloilo, Cebu, and Davao. ABS-CBN's production and post-production facility is located at the Horizon IT Park in San Jose del Monte, Bulacan which opened in 2018. ABS-CBN was colloquially referred to as the Kapamilya Network; the branding was originally introduced in 1999 and was officially introduced in 2003 during the celebration of its 50th anniversary and was used until its May 5, 2020 shutdown when ABS-CBN's branding changed to Kapamilya Forever in support for the network's franchise renewal on May 13, 2020. ABS-CBN is the largest media company in the country in terms of assets, manpower, and international coverage. As of 2020, the network's terrestrial broadcasting operations including free-to-air television and radio is indefinitely suspended due to lack of license and franchise, but broadcasting activities continued via online, cable and satellite, streaming platforms, and block timing on terrestrial television through A2Z and TV5.

MCOT Thai state-owned public broadcaster

MCOT Public Company Limited, formerly known as the Mass Communication Organization of Thailand, is a Thai state-owned public broadcaster. It owns and operates a number of radio and television stations in Thailand. It is based in Bangkok. At present, MCOT runs seven national, one international, 52 provincial, one district radio station, two television channels, and 2 satellite television channels.(until 2017) Their motto is "Always Serving the Public". On their website MCOT uses the slogan "Digitally beyond".

ITV or iTV may refer to:

WDAM-TV NBC/ABC affiliate in Laurel, Mississippi

WDAM-TV is a television station licensed to Laurel, Mississippi, United States, serving the Hattiesburg area as an affiliate of NBC and ABC. Owned by Gray Television, the station maintains studios and transmitter facilities on US 11 in unincorporated Moselle in southern Jones County.

Mass media in Cambodia

Media in Cambodia is vibrant and largely unregulated. This situation has led to the establishment of numerous radio, television and print media outlets. Many private sector companies have moved into the media sector, which represents a significant change from many years of state-run broadcasting and publishing.

iTV (Thailand)

ITV was a television station in Thailand that was owned by iTV Public Company Limited, a unit of Shin Corporation. As Thailand's first UHF channel, the station was started in 1995 when the company was granted a 30-year concession by the Office of the Permanent Secretary to the Prime Minister's Office to operate a free-to-air television station in the Ultra High Frequency (UHF) spectrum at 510-790 MHz. After a lengthy dispute over unpaid concession fees to the Prime Minister's Office, the government's Public Relations Department took over the station in 2007. Its name was changed to Thailand Independent Television (TITV). Following a previously unannounced order of Thailand's Public Relations Department delivered the same day, the station closed on January 15, 2008. In accordance with the Public Broadcasting Service Act B.E.2551(2008), the channel's frequency was assigned to the Thai Public Broadcasting Service.

In the United States, owned-and-operated television stations constitute only a portion of their parent television networks' station bodies, due to ownership limits imposed by the Federal Communications Commission (FCC). Currently, the total number of television stations owned by any company can only reach a maximum of 39% of all U.S. households; in the past, the ownership limit was much lower, and was determined by a specific number of television stations rather than basing the limits on total market coverage.

Television in the Philippines Overview of television in the Philippines

Television in the Philippines was introduced in October 1953 upon the first commercial broadcast made by Alto Broadcasting System, making the Philippines the first Southeast Asian country and the second in Asia to do so. Even before that, during the late 1940s, a number of academic experiments had been done and replicated by Filipino engineers and students.

Thai Public Broadcasting Service Thai public service broadcaster

The Thai Public Broadcasting Service, or TPBS, is a public broadcasting service in Thailand. It was established by the Thai Public Broadcasting Service Act, BE 2551 (2008), which came into force on 15 January 2008. Under this act, TPBS holds the status of state agency with legal personality, but is not a government agency or state enterprise.

In Thailand, television broadcasting started on 24 June, 1955. Color telecasts were started in 1967, and full-time color transmissions were launched in 1975. As of November 2020, there are currently 21 digital (DVB-T2) TV channels in Thailand.

National Broadcasting Services of Thailand Public television network in Thailand

National Broadcasting Services of Thailand (NBT) is the broadcasting arm of the Government Public Relations Department (PRD), a division of the Thai Government. It operates comprehensive media services comprising radio, television networks, online services and social media.

Cozi TV American digital multicast television network

Cozi TV is an American free-to-air television network owned by the NBC Owned Television Stations division of NBCUniversal. The network airs classic television series from the 1960s to the 2000s.

Aniplus is an Asian multinational television channel and anime distributor based in Singapore and South Korea. Launched on 7 December 2009, the channel is currently available on SK Broadband, LG Uplus IPTV service, and KT SkyLife. The company also has a video on demand platform in its own country. Most of its programming are licensed from its parent company JJ MediaWorks for subtitling and dubbing distribution.

References