Min Sheng Bao

Last updated
Min Sheng Bao
民生报
TypeDaily newspaper
Format Tabloid
Founded18 February 1978(42 years ago) (1978-02-18)
Language Traditional Chinese
Ceased publicationDecember 1, 2006
HeadquartersTaipei, Taiwan

Min Sheng Bao (Chinese :民生報; pinyin :Mínshēng Bào; Pe̍h-ōe-jī :Bîn-seng-pò; literally: 'The People's Livelihood Newspaper') was a tabloid newspaper based in Taiwan, and was a sister publication of United Daily News , then Taiwan's second most circulated newspaper.

It started publication in 1978, and became defunct and published its last print and online edition on December 1, 2006.


Related Research Articles

The Taipei Times is the only printed daily English-language newspaper and the third established in Taiwan. Online competitors include state-owned Focus Taiwan and Taiwan News; The China Post was formerly a competitor but today is mostly non-operational. Established on 15 June 1999, the Taipei Times is published by the Liberty Times Group, which publishes the Chinese-language newspaper the Liberty Times, Taiwan's biggest newspaper by circulation with a pro-Taiwan independence editorial line.

Next magazine is a Chinese weekly magazine, published online in Hong Kong. Owned by Jimmy Lai, the magazine is the number one news magazines in both markets in terms of audited circulation and AC Nielsen reports. A Taiwanese version of Next Magazine was published from 2001 to 2018, and the online version of Taiwan's Next Magazine ended in 2020. The magazines featured tabloid journalism and were also two of the most controversial magazines in the region.

<i>Ta Kung Pao</i> periodical literature

Ta Kung Pao is the oldest active Chinese language newspaper in China. Founded in Tianjin in 1902, the paper is state-owned, controlled by the Liaison Office of the Central Government after the Chinese Civil War. Widely regarded as a veteran pro-Beijing newspaper, it covers a range of political, economic and cultural topics.

<i>United Daily News</i> Taiwanese daily newspaper

United Daily News is a newspaper published in Taiwan in Chinese. It is considered to support the Pan-Blue Coalition in its editorials.

<i>Matsu Daily</i>

Matsu Daily (Chinese: 馬祖日報; pinyin: Mǎzǔ Rìbào; Wade–Giles: Ma3-tsu3 Jih4-pao4; Pe̍h-ōe-jī: Má-chó͘-ji̍t-pò) is a newspaper owned by the government of the Lienchiang County, Fujian Province, Republic of China (Taiwan).

Censorship in Taiwan was greatly relaxed when the state moved away from authoritarianism in 1987. Since then, the media has generally been allowed to broadcast political opposition. Today, the focus of censorship is slander and libel, cross-Strait relations, and national security.

The media in Taiwan is considered to be one of the freest and most competitive in Asia. Cable TV usage is high and there is also a wide selection of newspapers available covering most political viewpoints.

<i>Sharp Daily</i>

Sharp Daily is a Chinese-language free daily tabloid newspaper, published in Taipei, Taiwan and Hong Kong by Next Digital.

Wenhui Bao, anglicized as the Wenhui Daily, is a major Chinese daily newspaper published in Shanghai.

Media in the San Francisco Bay Area

The media in the San Francisco Bay Area has historically focused on San Francisco but also includes two other major media centers, Oakland and San Jose. The Federal Communications Commission, Nielsen Media Research, and other similar media organizations treat the San Francisco-Oakland-San Jose Bay Area as one entire media market. The region hosts to one of the oldest radio stations in the United States still in existence, KCBS (AM) (740 kHz), founded by engineer Charles Herrold in 1909. As the home of Silicon Valley, the Bay Area is also a technologically advanced and innovative region, with many companies involved with Internet media or influential websites.

Wang Shaw-lan is a Taiwanese businesswoman who serves as the publisher of the United Daily News and the publishing-ceased Min Sheng Bao in Taiwan. She studied at Shih Hsin University, graduating in 1964.

<i>Thanh Niên</i>

Thanh Niên is a Ho Chi Minh city-based newspaper in Vietnam. In 2009 it was the second most circulated newspaper in Vietnam, with an average circulation of 300,000. Thanh Niên News is released daily in Vietnamese. Thanh Niên is an official organ of the Vietnam United Youth League and mainly focuses on social affairs. The newspaper announced the closure of its English language website, which was known as Thanh Niên News, on September 16, 2016, citing company reorganization.

<i>Taiwan Church News</i> publication of the Presbyterian Church in Taiwan

The Taiwan Church News is a publication of the Presbyterian Church in Taiwan. It was first published in 1885 as the Tâi-oân-hú-siâⁿ Kàu-hōe-pò under the direction of missionary Thomas Barclay, and was Taiwan's first printed newspaper. This early edition was also notable for being printed in romanised Taiwanese using the Pe̍h-ōe-jī orthography. The publication was banned during the latter stages of Japanese rule and editions were also impounded on several occasions during the martial law era in post-war Taiwan for discussing forbidden subjects.

<i>Hi My Sweetheart</i> television program

Hi My Sweetheart is a 2009 Taiwanese drama starring Show Lo, Rainie Yang and Lee Wei. It was produced by Comic Ritz International Production (可米瑞智國際藝能有限公司) and Chai Zhi Ping (柴智屏) as producer and directed by Lin He Long (林合隆). It started filming on 26 July 2009 and wrapped on 23 November 2009. It was filmed on location in Kaohsiung, Taiwan and Hangzhou, China.

National Changhua University of Education a normal university in Changhua County, Taiwan

The National Changhua University of Education is a normal and research university in Changhua City, Changhua County, Taiwan.

Baoan railway station Railway station in Tainan, Taiwan

Bao'an is a railway station on the Taiwan Railways Administration (TRA) West Coast line located in Rende District, Tainan, Taiwan.

Gua bao A flat folded steamed bun sandwiching various meats

Gua bao, also known as pork belly buns, ambiguously, bao, or erroneously as the bao bun is a type of lotus leaf bun from Fuzhou, the capital of Fujian province, with similar variants found elsewhere with sizeable Fuzhounese communities. It is a popular street food in Taiwan which has led to the popular misconception that the gua bao is Taiwanese in origin.

The Kung Sheung Daily News was a Chinese language newspaper published in Hong Kong under British colonial rule. It was owned indirectly by Ho Shai-lai, a former Republic of China general and son of Hong Kong tycoon Robert Ho Tung. It was a pro-Kuomintang newspaper and ran according to the Minguo calendar.

James Wei was a Taiwanese news media executive who led the Government Information Office from 1966 to 1972.