Okinawa Times

Last updated

Okinawa Times
Okinawa Times 2013.JPG
Head office in Naha
Type Daily newspaper
Founded1 July 1948[ citation needed ]
Political alignment Okinawan localism
Headquarters Naha, Okinawa, Japan
Circulation 153,370 (2010)
Website www.okinawatimes.co.jp (Japanese)
www.okinawatimes.co.jp/category/okinawa-beat (English)

The Okinawa Times ( 沖縄 タイムス ) is a local newspaper based in Okinawa Prefecture, Japan. The company has its registered headquarters in Naha. The newspaper is one of the two major dailies in Okinawa, the other being Ryukyu Shimpo. [1]

Contents

In 2015 the editor in chief was Kazuhiko Taketomi. [2]

Related Research Articles

<i>The Japan Times</i> English-language daily newspaper

The Japan Times is Japan's largest and oldest English-language daily newspaper. It is published by The Japan Times, Ltd., a subsidiary of News2u Holdings, Inc.. It is headquartered in the Kioicho Building in Kioicho, Chiyoda, Tokyo.

<i>The Nikkei</i> Japanese newspaper

The Nikkei, formally known as The Nihon Keizai Shimbun, is Nikkei, Inc.'s flagship publication and the world's largest financial newspaper, with a daily circulation exceeding three million. The Nikkei 225, a stock market index for the Tokyo Stock Exchange, has been calculated by the newspaper since 1950.

<i>The Chosun Ilbo</i> Newspaper in Korea

The Chosun Ilbo is a leading daily newspaper in South Korea and the oldest daily newspaper in the country. With a daily circulation of more than 1,800,000, the Chosun Ilbo has been audited annually since the Audit Bureau of Circulations was established in 1993. Chosun Ilbo and its subsidiary company, Digital Chosun, operates the Chosun.com news website, which also publishes web versions of the newspaper in English, Chinese, and Japanese.

<i>Yomiuri Shimbun</i> Japanese newspaper

The Yomiuri Shimbun (讀賣新聞/読売新聞) is a Japanese newspaper published in Tokyo, Osaka, Fukuoka, and other major Japanese cities. It is one of the five national newspapers in Japan; the other four are the Asahi Shimbun, the Mainichi Shimbun, the Nihon Keizai Shimbun, and the Sankei Shimbun. The headquarters is in Otemachi, Chiyoda, Tokyo.

<i>The Asahi Shimbun</i> Japanese newspaper

The Asahi Shimbun is one of the five national newspapers in Japan. Its circulation, which was 7.96 million for its morning edition and 3.1 million for its evening edition as of June 2010, was second behind that of Yomiuri Shimbun and subsequently is the second largest circulating newspaper in the world behind Yomiuri.

Japan Transocean Air Co., Ltd., or JTA, is an airline based in Naha, Okinawa Prefecture, Japan. It operates domestic services on behalf of Japan Airlines. Its main base is Naha Airport. From 1967 until 1993, the airline was known as Southwest Air Lines.

Daily Mail and General Trust plc (DMGT) is a British multinational media company, the owner of The Daily Mail and several other titles. The company manages a multinational portfolio of companies, with total revenues of almost £2 billion. The company operates in over forty countries through its subsidiaries RMS, DMG Information, DMG Events, DMG Ventures and DMG Media. It is listed on the London Stock Exchange. The 4th Viscount Rothermere is the chairman and controlling shareholder of the company. The head office is located in Northcliffe House in Kensington, London.

Okinawa Island Island within the Ryukyu Islands

Okinawa Island is the largest of the Okinawa Islands and the Ryukyu (Nansei) Islands of Japan in the Kyushu region. It is the smallest and least populated of the five main islands of Japan. The island is approximately 106 kilometres (66 mi) long, an average 11 kilometres (7 mi) wide, and has an area of 1,206.98 square kilometers (466.02 sq mi). It is roughly 640 kilometres (400 mi) south of the main island of Kyushu and the rest of Japan. It is 500 km (300 mi) north of Taiwan. The total population of Okinawa Island is 1,384,762. The Greater Naha area has roughly 800,000 residents, while the city itself has about 320,000 people. Naha is the seat of Okinawa Prefecture on the southwestern part of Okinawa Island. Okinawa has a humid subtropical climate.

China Daily is an English-language daily newspaper owned by the Publicity Department of the Chinese Communist Party.

Naha Airport

Naha Airport is a second class airport located 4 km (2.5 mi) west of the city hall in Naha, Okinawa. It is Japan's seventh busiest airport and the primary air terminal for passengers and cargo traveling to and from Okinawa Prefecture, Japan, and handles scheduled international traffic to Taiwan, Hong Kong, South Korea, Thailand, Singapore and mainland China. The airport is also home to Naha Air Base of the Japan Air Self-Defense Force.

Independent News & Media Irish media organisation, owner of multiple newspapers

Independent News & Media plc (INM) is an Irish media organisation based in Dublin that publishes national daily newspapers, Sunday newspapers, regional newspapers and operates multiple websites including Independent.ie. INM operates throughout Ireland. Its titles include the highest circulation daily and Sunday papers in Ireland. Independent News & Media is a subsidiary of Mediahuis.

The China Times is a daily Chinese-language newspaper published in Taiwan. It is one of the four largest newspapers in Taiwan, along with the Liberty Times, Apple Daily and United Daily News.

<i>The Economic Times</i> Indian financial newspaper

The Economic Times is an Indian English-language business-focused daily newspaper. It is owned by The Times Group. The Economic Times began publication in 1961. As of 2012, it is the world's second-most widely read English-language business newspaper, after The Wall Street Journal, with a readership of over 800,000. It is published simultaneously from 14 cities: Mumbai, Bangalore, Delhi, Chennai, Kolkata, Lucknow, Hyderabad, Jaipur, Ahmedabad, Nagpur, Chandigarh, Pune, Indore, and Bhopal. Its main content is based on the Indian economy, international finance, share prices, prices of commodities as well as other matters related to finance. This newspaper is published by Bennett, Coleman & Co. Ltd. The founding editor of the paper when it was launched in 1961 was P. S. Hariharan. The current editor of The Economic Times is Bodhisattva Ganguli. This newspaper is commonly used by UPSC candidates.

<i>The Florida Times-Union</i> Daily newspaper in Jacksonville, Florida

The Florida Times-Union is a major daily newspaper in Jacksonville, Florida, United States. Widely known as the oldest newspaper in the state, it began publication as the Florida Union in 1864. Its current incarnation started in 1883, when the Florida Union merged with another Jacksonville paper, the Florida Daily Times. A Southeast Georgia edition, called The Georgia Times-Union, serves the Brunswick area.

Ryukyu Air Commuter Co., Ltd. is an airline headquartered in Naha, Okinawa Prefecture, Japan. It operates domestic passenger services from the island of Okinawa to other islands of Okinawa Prefecture and the Amami Islands, Kagoshima Prefecture.

<i>JoongAng Ilbo</i> South Korean newspaper

JoongAng Ilbo is a South Korean daily newspaper published in Seoul, South Korea. It is one of the three biggest newspapers in South Korea. The paper also publishes an English edition, Korea JoongAng Daily, in alliance with the International New York Times.

Orion Breweries

Orion Breweries, Ltd. is the fifth-largest beer brewery in Japan, headquartered in Urasoe, Okinawa Prefecture. The company commands approximately 1% of the Japanese beer market. However, it controls 60% of the beer market on Okinawa.

<i>The Philippine Star</i> Philippine newspaper

The Philippine Star is an English-language print and digital newspaper in the Philippines and the flagship brand of the PhilStar Media Group. First published on 28 July 1986 by veteran journalists Betty Go-Belmonte, Max Soliven and Art Borjal, it is one of several Philippine newspapers founded after the 1986 People Power Revolution.

<i>Times-News</i> (Burlington, North Carolina)

The Times-News is an American, English language daily newspaper based in Burlington, North Carolina formed in 1931 by the merger of the Burlington Daily Times and The Burlington News.

<i>Ryūkyū Shimpō</i>

The Ryūkyū Shimpō was the first Okinawan newspaper. It was founded in 1893 by Shō Jun, a former prince of the Ryūkyū Kingdom, and is still in publication today.

References

  1. "Okinawa dailies fact-check, debunk rumors spread during gubernatorial race". Mainichi Shimbun. 1 October 2018. Retrieved 24 February 2019.
  2. Masaaki Kameda (2 July 2015). "Okinawa newspapers fire back after anti-media comments at LDP event". The Japan Times. Retrieved 18 March 2019.

See also