Reuters

Last updated

Reuters
Division
Industry News agency
FoundedOctober 1851;167 years ago (1851-10)
Founder Paul Julius Reuter
Key people
Michael Friedenberg (President), Stephen J. Adler (Editor-in-Chief)
Parent Thomson Reuters
Website agency.reuters.com (B2B) www.reuters.com (B2C)
Paul Reuter, the founder, by Nadar, c. 1865 Reuter, Paul Julius von, Nadar, Gallica.jpg
Paul Reuter, the founder, by Nadar, c. 1865

Reuters ( /ˈrɔɪtərz/ ) is an international news organization. [1] It is a division of Thomson Reuters and has nearly 200 locations around the world. Until 2008, the Reuters news agency formed part of an independent company, Reuters Group plc, which was also a provider of financial market data. Since the acquisition of Reuters Group by the Thomson Corporation in 2008, the Reuters news agency has been a part of Thomson Reuters, making up the media division. Reuters transmits news in English, French, German, Italian, Spanish, Portuguese, Russian, Urdu, Arabic, Japanese, Korean, and Chinese. It was established in 1851.

Thomson Reuters company

Thomson Reuters Corporation is a Canadian multinational mass media and information firm. The firm was founded in Toronto, Ontario, Canada, where it is headquartered at 333 Bay Street in Downtown Toronto. Thomson Reuters shares are cross listed on the Toronto Stock Exchange and the New York Stock Exchange.

Reuters Group plc was a British multinational media and financial information company headquartered in London, United Kingdom. It was acquired by The Thomson Corporation in 2008, forming Thomson Reuters.

Thomson Corporation company

The Thomson Corporation was one of the world's largest information companies. It was established in 1989 following a merger between International Thomson Organisation Ltd (ITOL) and Thomson Newspapers. In 2008, it purchased Reuters Group to form Thomson Reuters. The Thomson Corporation was active in financial services, healthcare sectors, law, science and technology research and tax and accounting sectors. The company operated through five segments : Thomson Financial, Thomson Healthcare, Thomson Legal, Thomson Scientific and Thomson Tax & Accounting.

Contents

History

Nineteenth century

The Reuter agency was established in 1851 by Paul Julius Reuter in Britain at the London Royal Exchange. Paul Reuter worked at a book-publishing firm in Berlin and was involved in distributing radical pamphlets at the beginning of the Revolutions in 1848. These publications brought much attention to Reuter, who in 1850 developed a prototype news service in Aachen using homing pigeons and electric telegraphy from 1851 on in order to transmit messages between Brussels and Aachen, [2] in what today is Aachen's Reuters House.

Paul Reuter Anglo-German entrepreneur and news agency founder

Paul Julius Freiherr von Reuter was a German-born, British entrepreneur who was a pioneer of telegraphy and news reporting. He was a reporter and media owner, and the founder of Reuters News Agency, which became part of the Thomson Reuters conglomerate in 2008.

Royal Exchange, London building in the City of London, England

The Royal Exchange in London was founded in the 16th century by the merchant Thomas Gresham on the suggestion of his factor Richard Clough to act as a centre of commerce for the City of London. The site was provided by the City of London Corporation and the Worshipful Company of Mercers, who still jointly own the freehold. It is trapezoidal in shape and is flanked by Cornhill and Threadneedle Street, which converge at Bank junction in the heart of the City. The building's original design was inspired by a bourse Gresham had seen in Antwerp and was Britain's first specialist commercial building.

Berlin Capital of Germany

Berlin is the capital and largest city of Germany by both area and population. Its 3,723,914 (2018) inhabitants make it the second most populous city proper of the European Union after London. The city is one of Germany's 16 federal states. It is surrounded by the state of Brandenburg, and contiguous with its capital, Potsdam. The two cities are at the center of the Berlin/Brandenburg Metropolitan Region, which is, with 6,004,857 (2015) inhabitants and an area of 30,370 square km, Germany's third-largest metropolitan region after the Rhine-Ruhr and Rhine-Main regions.

Upon moving to England, he founded Reuter's Telegram Company in 1851. Headquartered in London, the company initially covered commercial news, serving banks, brokerage houses, and business firms. [2] The first newspaper client to subscribe was the London Morning Advertiser in 1858. [2] [3] Afterwards more newspapers signed up, with Britannica Encyclopedia writing that "the value of Reuters to newspapers lay not only in the financial news it provided but in its ability to be the first to report on stories of international importance." [2] Reuter's agency built a reputation in Europe and the rest of the world as the first to report news scoops from abroad. [4] Reuters was the first to report Abraham Lincoln's assassination in Europe, for instance, in 1865. [2] [4] In 1872, Reuters expanded into the far east, followed by South America in 1874. Both expansions were made possible by advances in overland telegraphs and undersea cables. [4] In 1883, Reuters began transmitting messages electrically to London newspapers. [4]

Morning Advertiser is a twice monthly pub trade publication in the UK, with a circulation of 26,774. In 2011, William Reed Business Media, bought The Publican from United Business Media and merged the two titles to form The Publican's Morning Advertiser, a printed magazine with a news website. It also hosts The Great British Pub Awards, The Publican Awards and The Top 50 Gastropubs awards. The merger returned its original name to the Morning Advertiser in July 2016

Abraham Lincoln 16th President of the United States

Abraham Lincoln was an American lawyer and politician. He served as the 16th president of the United States from 1861 until his assassination in April 1865. Lincoln led the nation through the Civil War, its bloodiest war and its greatest moral, constitutional, and political crisis. He preserved the Union, abolished slavery, strengthened the federal government, and modernized the U.S. economy.

1900s

In 1923, Reuters began using radio to transmit news internationally, a pioneering act. [4] In 1925, The Press Association (PA) of Great Britain acquired a majority interest in Reuters, and full ownership some years later. [2] During the world wars, The Guardian reported that Reuters "came under pressure from the British government to serve national interests. In 1941 Reuters deflected the pressure by restructuring itself as a private company." The new owners formed the Reuters Trust. [4] In 1941, the PA sold half of Reuters to the Newspaper Proprietors' Association, and co-ownership was expanded in 1947 to associations that represented daily newspapers in New Zealand and Australia. [2] The Reuters Trust Principles were put in place to maintain the company's independence. [5] At that point, Reuters had become "one of the world's major news agencies, supplying both text and images to newspapers, other news agencies, and radio and television broadcasters." [2] Also at that point, it directly or through national news agencies provided service "to most countries, reaching virtually all the world's leading newspapers and many thousands of smaller ones," according to Brittanica. [2]

Great Britain island in the North Atlantic off the north-west coast of continental Europe

Great Britain is an island in the North Atlantic Ocean off the northwest coast of continental Europe. With an area of 209,331 km2 (80,823 sq mi), it is the largest of the British Isles, the largest European island, and the ninth-largest island in the world. In 2011, Great Britain had a population of about 61 million people, making it the world's third-most populous island after Java in Indonesia and Honshu in Japan. The island of Ireland is situated to the west of Great Britain, and together these islands, along with over 1,000 smaller surrounding islands, form the British Isles archipelago.

<i>The Guardian</i> British national daily newspaper

The Guardian is a British daily newspaper. It was founded in 1821 as The Manchester Guardian, and took its current name in 1959. Along with its sister papers The Observer and The Guardian Weekly, the Guardian is part of the Guardian Media Group, owned by the Scott Trust. The Scott Trust was created in 1936 "to secure the financial and editorial independence of the Guardian in perpetuity and to safeguard the journalistic freedom and liberal values of the Guardian free from commercial or political interference". The Scott Trust was converted into a limited company in 2008, with a constitution written so as to project the same protections for The Guardian as were originally built into the very structure of the Scott Trust by its creators. Profits are reinvested in journalism rather than to benefit an owner or shareholders.

New Zealand Constitutional monarchy in Oceania

New Zealand is a sovereign island country in the southwestern Pacific Ocean. The country geographically comprises two main landmasses—the North Island, and the South Island —and around 600 smaller islands. New Zealand is situated some 2,000 kilometres (1,200 mi) east of Australia across the Tasman Sea and roughly 1,000 kilometres (600 mi) south of the Pacific island areas of New Caledonia, Fiji, and Tonga. Because of its remoteness, it was one of the last lands to be settled by humans. During its long period of isolation, New Zealand developed a distinct biodiversity of animal, fungal, and plant life. The country's varied topography and its sharp mountain peaks, such as the Southern Alps, owe much to the tectonic uplift of land and volcanic eruptions. New Zealand's capital city is Wellington, while its most populous city is Auckland.

In 1961, Reuters scooped news of the erection of the Berlin Wall. [6] Becoming one of the first news agencies to transmit financial data over oceans via computers in the 1960s, [2] in 1973 Reuters "began making computer-terminal displays of foreign-exchange rates available to clients." [2] In 1981, Reuters began making electronic transactions on its computer network, and afterwards developed a number of electronic brokerage and trading services. [2] Reuters was floated as a public company in 1984, [6] when Reuters Trust was listed on the stock exchanges [4] such as the London Stock Exchange (LSE) and NASDAQ. [2] Reuters published the first story of the Berlin Wall being breached in 1989. [6]

Berlin Wall barrier constructed by the German Democratic, enclosing West Berlin

The Berlin Wall was a guarded concrete barrier that physically and ideologically divided Berlin from 1961 to 1989. Constructed by the German Democratic Republic, starting on 13 August 1961, the Wall cut off West Berlin from virtually all of surrounding East Germany and East Berlin until government officials opened it in November 1989. Its demolition officially began on 13 June 1990 and finished in 1992. The barrier included guard towers placed along large concrete walls, accompanied by a wide area that contained anti-vehicle trenches, "fakir beds" and other defenses. The Eastern Bloc portrayed the Wall as protecting its population from fascist elements conspiring to prevent the "will of the people" in building a socialist state in East Germany.

London Stock Exchange stock exchange in the City of London

London Stock Exchange is a stock exchange located in the City of London, England. As of April 2018, London Stock Exchange had a market capitalisation of US$4.59 trillion. It was founded in 1571, making it one of the oldest exchanges in the world. Its current premises are situated in Paternoster Square close to St Paul's Cathedral in the City of London. It is part of London Stock Exchange Group (LSEG).

The Nasdaq Stock Market is an American stock exchange. It is the second-largest stock exchange in the world by market capitalization, behind only the New York Stock Exchange located in the same city. The exchange platform is owned by Nasdaq, Inc., which also owns the Nasdaq Nordic and Nasdaq Baltic stock market network and several U.S. stock and options exchanges

2000s

The share price grew during the dotcom boom, then fell after the banking troubles in 2001. [4] In 2002, Brittanica wrote that most news throughout the world came from three major agencies: the Associated Press, Reuters, and Agence France-Presse. [7] Reuters merged with Thomson Corporation in Canada in 2008, forming Thomson Reuters. [2] In 2009, Thomson Reuters withdrew from the LSE and the NASDAQ, instead listing its shares on the Toronto Stock Exchange and the New York Stock Exchange. [2] The last surviving member of the Reuters family founders, Marguerite, Baroness de Reuter, died at age 96 on 25 January 2009. [8] The parent company Thomson Reuters is headquartered in Toronto, and provides financial information to clients while also maintaining its traditional news-agency business. [2]

Associated Press American multinational nonprofit news agency

The Associated Press (AP) is a U.S.-based not-for-profit news agency headquartered in New York City. Founded in 1846, it operates as a cooperative, unincorporated association. The AP is owned by its contributing newspapers and radio and television stations in the United States, all of which contribute stories to the AP and use material written by its staff journalists. Its Statement of News Values and Principles spells out its standards and practices.

Agence France-Presse international news agency headquartered in Paris

Agence France-Presse (AFP) is an international news agency headquartered in Paris, France. Founded in 1835 as Agence Havas, it is the world's oldest news agency, and is the third largest news agency in the modern world after the Associated Press (AP) and Reuters.

Toronto Stock Exchange stock exchange in Canada

The Toronto Stock Exchange is a stock exchange in Toronto, Ontario, Canada. It is the 12th largest exchange in the world by market capitalization. Based in the Exchange Tower in Toronto's Financial District, the TSX is a wholly owned subsidiary of the TMX Group for the trading of senior equities. A broad range of businesses from Canada and abroad are represented on the exchange. In addition to conventional securities, the exchange lists various exchange-traded funds, split share corporations, income trusts and investment funds. More mining and oil and gas companies are listed on Toronto Stock Exchange than any other stock exchange.

In 2012, Thomson Reuters appointed Jim Smith as CEO. [5] Almost every major news outlet in the world subscribed to Reuters as of 2014. Reuters operated in more than 200 cities in 94 countries in about 20 languages as of 2014.[ citation needed ] In July 2016, Thomson Reuters agreed to sell its intellectual property and science operation for $3.55 billion to private equity firms. [9] In October 2016, Thomson Reuters announced expansions and relocations to Toronto. [9] As part of cuts and restructuring, in November 2016, Thomson Reuters Corp. eliminated 2,000 worldwide jobs out of its around 50,000 employees. [9]

Journalists

Reuters [10] employs some 2,500 journalists and 600 photojournalists in about 200 locations worldwide. Reuters journalists use the Reuters Handbook of Journalism [11] as a guide for fair presentation and disclosure of relevant interests, to maintain the values of integrity and freedom upon which their reputation for reliability, accuracy, speed and exclusivity relies. [11]

In May 2000, Kurt Schork, an American reporter, was killed in an ambush while on assignment in Sierra Leone. In April and August 2003, news cameramen Taras Protsyuk and Mazen Dana were killed in separate incidents by U.S. troops in Iraq. In July 2007, Namir Noor-Eldeen and Saeed Chmagh were killed when they were struck by fire from a U.S. military Apache helicopter in Baghdad. [12] [13] During 2004, cameramen Adlan Khasanov in Chechnya and Dhia Najim in Iraq were also killed. In April 2008, cameraman Fadel Shana was killed in the Gaza Strip after being hit by an Israeli tank. [14]

While covering China's Cultural Revolution in Peking in the late 1960s for Reuters, journalist Anthony Grey was detained by the Chinese government in response to the jailing of several Chinese journalists by the colonial British government of Hong Kong. [15] He was released after being imprisoned for 27 months from 1967 to 1969 and was awarded an OBE by the British Government. After his release, he went on to become a best-selling historical novelist.

In May 2016, the Ukrainian website Myrotvorets published the names and personal data of 4,508 journalists, including Reuters reporters, and other media staff from all over the world, who were accredited by the self-proclaimed authorities in the separatist-controlled regions of eastern Ukraine. [16]

In 2018, two Reuters journalists were convicted in Myanmar of obtaining state secrets while investigating a massacre in a Rohingya village. [17] The arrest and convictions were widely condemned as an attack on press freedom. The journalists, Wa Lone and Kyaw Soe Oo, received several awards, including the Foreign Press Association Media Award, and were named as part of the Time Person of the Year for 2018 along with other persecuted journalists. [18] [19]

Fatalities

NameNationalityLocationDate
Hos Maina KenyanSomalia12 July 1993
Dan Eldon KenyanSomalia12 July 1993
Kurt Schork AmericanSierra Leone24 May 2000
Taras Protsyuk UkrainianIraq8 April 2003
Mazen Dana PalestinianIraq17 August 2003
Adlan Khasanov RussianChechnya9 May 2004
Dhia NajimIraqiIraq1 November 2004
Waleed Khaled IraqiIraq28 August 2005
Namir Noor-Eldeen IraqiIraq12 July 2007 [20]
Saeed Chmagh IraqiIraq12 July 2007 [20]
Fadel Shana'a PalestinianGaza Strip16 April 2008
Hiro Muramoto JapaneseThailand10 April 2010
Sabah al-BazeeIraqiIraq29 March 2011
Molhem Barakat SyrianSyria20 December 2013

Criticism and controversy

Policy of objective language

Reuters building entrance in New York City Reuters Building.jpg
Reuters building entrance in New York City

Reuters has a policy of taking a "value-neutral approach," which extends to not using the word "terrorist" in its stories, a practice which attracted criticism following the September 11 attacks. [21] Reuters' editorial policy states: "We are committed to reporting the facts and in all situations avoid the use of emotive terms. The only exception is when we are quoting someone directly or in indirect speech." [22] By contrast, the Associated Press does use the term "terrorist" in reference to non-governmental organizations who carry out attacks on civilian populations. [21]

Following the September 11 attacks, Reuters global head of news Stephen Jukes reiterated the policy in an internal memo and later explained to media columnist Howard Kurtz (who criticized the policy): "We all know that one man's terrorist is another man's freedom fighter, and that Reuters upholds the principle that we do not use the word terrorist... We're trying to treat everyone on a level playing field, however tragic it's been and however awful and cataclysmic for the American people and people around the world. We're there to tell the story. We're not there to evaluate the moral case." [21]

In early October 2001, CEO Tom Glocer and editor-in-chief Geert Linnebank and Jukes later released a statement acknowledging that Jukes' memo "had caused deep offence among members of our staff, our readers, and the public at large" and wrote: "Our policy is to avoid the use of emotional terms and not make value judgments concerning the facts we attempt to report accurately and fairly. We apologize for the insensitive manner in which we characterized this policy and extend our sympathy to all those who have been affected by these tragic events." [23]

In September 2004, The New York Times reported that Reuters global managing editor, David A. Schlesinger objected to Canadian newspapers' editing of Reuters articles to insert the word terrorist. Schlesinger said: "my goal is to protect our reporters and protect our editorial integrity." [24]

Climate change reporting

In July 2013, David Fogarty, former Reuters climate change correspondent in Asia, resigned after a career of almost 20 years with the company and wrote about a "climate of fear" which resulted in "progressively, getting any climate change-themed story published got harder" following comments from then deputy editor-in-chief Paul Ingrassia that he was a "climate change sceptic". In his comments, Fogarty stated that "Some desk editors happily subbed and pushed the button. Others agonised and asked a million questions. Debate on some story ideas generated endless bureaucracy by editors frightened to make a decision, reflecting a different type of climate within Reuters—the climate of fear," and that "by mid-October, I was informed that climate change just wasn't a big story for the present. …Very soon after that conversation I was told my climate change role was abolished." [25] [26] Ingrassia, formerly [27] Reuters' managing editor, previously worked for The Wall Street Journal and Dow Jones for 31 years. [28] Reuters responded to Fogarty's piece by stating that "Reuters has a number of staff dedicated to covering this story, including a team of specialist reporters at Point Carbon and a columnist. There has been no change in our editorial policy." [29]

Subsequently, climate blogger Joe Romm cited a Reuters article on climate as employing "false balance", and quoted Dr. Stefan Rahmstorf, Co-Chair of Earth System Analysis at the Potsdam Institute that "[s]imply, a lot of unrelated climate skeptics nonsense has been added to this Reuters piece. In the words of the late Steve Schneider, this is like adding some nonsense from the Flat Earth Society to a report about the latest generation of telecommunication satellites. It is absurd." Romm opined that "We can't know for certain who insisted on cramming this absurd and non-germane 'climate sceptics nonsense' into the piece, but we have a strong clue. If it had been part of the reporter's original reporting, you would have expected direct quotes from actual skeptics, because that is journalism 101. The fact that the blather was all inserted without attribution suggests it was added at the insistence of an editor." [30]

Photograph controversies

According to Ynetnews, Reuters was accused of bias against Israel in its coverage of the 2006 Israel–Lebanon conflict after the wire service used two doctored photos by a Lebanese freelance photographer, Adnan Hajj. [31] In August 2006, Reuters announced it had severed all ties with Hajj and said his photographs would be removed from its database. [32]

In 2010, Reuters was criticised again by Haaretz for "anti-Israeli" bias when it cropped the edges of photos, removing commandos' knives held by activists and a naval commando's blood from photographs taken aboard the Mavi Marmara during the Gaza flotilla raid, a raid that left nine Turkish activists dead. It has been alleged that in two separate photographs, knives held by the activists were cropped out of the versions of the pictures published by Reuters. [33] Reuters said it is standard operating procedure to crop photos at the margins, and replaced the cropped images with the original ones after it was brought to the agency's attention. [33]

Accusations of pro-Fernando Henrique Cardoso bias

In March 2015, the Brazilian affiliate of Reuters released a text containing an interview with Brazilian ex-president Fernando Henrique Cardoso about the ongoing Petrobras scandal. One of the paragraphs mentioned a comment by a former Petrobras manager, in which he suggests corruption in that company may date back to Cardoso's presidency. Attached to it, there was a comment between parenthesis: "Podemos tirar se achar melhor" ("we can take it out if [you] think it's better"), [34] which is now absent from the current version of the text. [35] The agency later issued a text in which they confirm the mistake, explaining it was a question by one of the Brazilian editors to the journalist who wrote the original text in English, and that it was not supposed to be published. [36] .

See also

Related to Reuters
Related to Thomson Reuters

Related Research Articles

Journalism refers to the production and distribution of reports on recent events. The word journalism applies to the occupation, as well as citizen journalists using methods of gathering information and using literary techniques. Journalistic media include print, television, radio, Internet, and, in the past, newsreels.

United Press International company

United Press International (UPI) is an international news agency whose newswires, photo, news film, and audio services provided news material to thousands of newspapers, magazines, radio and television stations for most of the 20th century. At its peak, it had more than 6,000 media subscribers. Since the first of several sales and staff cutbacks in 1982, and the 1999 sale of its broadcast client list to its rival, the Associated Press, UPI has concentrated on smaller information-market niches.

News agency organization that gathers news reports and sells them to subscribing news organizations

A news agency is an organization that gathers news reports and sells them to subscribing news organizations, such as newspapers, magazines and radio and television broadcasters. A news agency may also be referred to as a wire service, newswire, or news service.

Photojournalism is a particular form of journalism that employs images in order to tell a news story. It is now usually understood to refer only to still images, but in some cases the term also refers to video used in broadcast journalism. Photojournalism is distinguished from other close branches of photography by complying with a rigid ethical framework which demands that the work be both honest and impartial whilst telling the story in strictly journalistic terms. Photojournalists create pictures that contribute to the news media, and help communities connect with one other. Photojournalists must be well informed and knowledgeable about events happening right outside their door. They deliver news in a creative format that is not only informative, but also entertaining.

Harold Evans American journalist

Sir Harold Matthew Evans is a British-American journalist and writer who was editor of The Sunday Times from 1967 to 1981.

Press Association British news agency

The Press Association (PA) is a multimedia news agency operating in the United Kingdom and Ireland.

Bloomberg News is an international news agency headquartered in New York, United States and a division of Bloomberg L.P. Content produced by Bloomberg News is disseminated through Bloomberg Terminals, Bloomberg Television, Bloomberg Radio, Bloomberg Businessweek, Bloomberg Markets, Bloomberg.com and Bloomberg's mobile platforms. Since 2015, John Micklethwait has served as editor-in-chief.

Paul J. Ingrassia is editor at the Revs Institute, an automotive history and research center in Naples, Florida. Managing editor of Reuters from 2011 until 2016, he is a Pulitzer Prize-winning journalist, author or co-author of three books, and a winner of the Gerald Loeb Lifetime Achievement Award for financial journalism.

Associated Press of Pakistan (APP) is a government-operated national news agency of Pakistan. The name APP should not to be confused with Associated Press Service (APS) is a private independent Pakistani news agency and other the much larger Associated Press news agency (AP), based in New York, though it is a subscriber to both AP and Reuters, based in London. APP has News Exchange Agreements with 37 Foreign News Agencies and more than 500 correspondents.

William Lewis is a British newspaper publishing executive. Earlier in his career he was known as a journalist and then editor.

The Daily Beast is an American news and opinion website focused on politics and pop culture. In a 2015 interview, former editor-in-chief John Avlon described The Beast's editorial approach: "We seek out scoops, scandals, and stories about secret worlds; we love confronting bullies, bigots, and hypocrites." The site typically writes from a politically liberal perspective. In 2018, Avlon described the Beast's "Strike Zone" as "politics, pop culture and power."

David Schlesinger Reuters editor

David Schlesinger is the founder and Managing Director of the media and China independent consultants Tripod Advisors, a D.A. Schlesinger Limited company, based in Hong Kong. www.tripodadvisors.com/about

News communication of selected information on current events

News is information about current events. This may be provided through many different media: word of mouth, printing, postal systems, broadcasting, electronic communication, or through the testimony of observers and witnesses to events.

Thomson Reuters Foundation News, formerly Alertnet, is an award winning global news service available free of charge to hundreds of smaller media outlets and non-government organisations around the world. It is run by the Thomson Reuters Foundation, the charitable arm of Thomson Reuters.

<i>Süddeutsche Zeitung</i> German newspaper published in Munich

The Süddeutsche Zeitung[ˈzyːtˌdɔʏtʃə ˈtsaɪtʊŋ], published in Munich, Bavaria, is one of the largest daily newspapers in Germany.

Thomson Reuters Foundation nonprofit organization in New York, United States

Thomson Reuters Foundation is the London-based charitable arm of Thomson Reuters, a Canadian global information and news network. The Foundation is a registered charity in the United States and United Kingdom and is headquartered in Canary Wharf, London.

<i>The Intercept</i> US online newspaper

The Intercept is an online news publication dedicated to what it describes as "adversarial journalism". It is supported financially by First Look Media, owned by Pierre Omidyar. Its editors are Betsy Reed, Glenn Greenwald, and Jeremy Scahill. Former editor Laura Poitras left the publication to work on non-fiction films. The Intercept also publishes two podcasts: Intercepted hosted by Scahill and Deconstructed hosted by Mehdi Hasan.

United News of India (UNI) is a multilingual news agency in India. It was founded in December 1961 as an English news agency. Its commercial operations were started from 21 March 1961. With its Univarta, a Hindi news service, UNI became one of the multilingual news service in the world. In 1992, it started its Urdu news service and hence became the first news agency to provide Urdu news. Currently, it is one of the important news agencies in India, supplying news in English, Hindi, and Urdu languages. Its news bureaus are present in all state capitals and major cities of India.

References

  1. Reuters Agency. Reuters https://agency.reuters.com/en/about-us.html . Retrieved 14 January 2019.Missing or empty |title= (help)
  2. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 "Reuters (news agency)". Encyclopædia Britannica . 26 March 2010. Retrieved 3 November 2012.
  3. Stevens, Mark A. (2001). Merriam Webster's Collegiate Encyclopedia. Merriam-Webster. pp. 1, 366. ISBN   978-0877790174.
  4. 1 2 3 4 5 6 7 8 Allen, Katie (4 May 2017). "Reuters: a brief history". The Guardian . Retrieved 19 February 2017.
  5. 1 2 "Company History". Thomson Reuters. 13 December 2013. Retrieved 7 May 2014.
  6. 1 2 3 Read, Donald (1999), The Power of News: The History of Reuters, Oxford Scholarship Online, retrieved 20 February 2017
  7. "News agency". Encyclopædia Britannica . 23 August 2002. Retrieved 18 February 2017.
  8. "Baroness de Reuter, last link to news dynasty, dies". ABC News (Australia) . Reuters. 26 January 2009. Retrieved 21 February 2009.
  9. 1 2 3 Smith, Gerry (1 November 2016). "Thomson Reuters Cuts 2,000 Jobs Worldwide in Restructuring". Bloomberg . Retrieved 6 February 2018.
  10. https://www.reuters.tv/careers . Retrieved 14 January 2019.Missing or empty |title= (help)
  11. 1 2 "Main Page - Handbook of Journalism". Handbook.reuters.com. 23 September 2014. Retrieved 17 June 2015.
  12. Bumiller, Elisabeth (5 April 2010). "Video Shows U.S. Killing of Reuters Employees". The New York Times . Retrieved 24 August 2015.
  13. "Collateral Murder - Wikileaks - Iraq". YouTube. 3 April 2010. Retrieved 17 June 2015.
  14. Al-Mughrabi, Nidal (16 April 2008). "Reuters cameraman killed in Gaza". Reuters.
  15. "Foreign Correspondents:The Tiny World of Anthony Grey". Time . 20 December 1968. Retrieved 22 May 2010.
  16. "Ukrainian Hackers Leak Personal Data Of Thousands Of Journalists Who Worked In Donbas". Radio Free Europe / Radio Liberty. 11 May 2016.
  17. Ives, Mike (9 July 2018). "Case Against Reuters Journalists in Myanmar Moves to Trial". New York Times.
  18. "Wa Lone and Kyaw Soe Oo to appeal seven-year sentence". Al-Jazeera. 23 December 2018.
  19. "Reuters journalists Wa Lone and Kyaw Soe Oo win Journalist of the Year at Foreign Press Association Media Awards". Press Release. Reuters Press Blog. 27 November 2018.
  20. 1 2 Tyson, Ann Scott, "Military's Killing of 2 Journalists in Iraq Detailed in New Book", The Washington Post , 15 September 2009, p. 7.
  21. 1 2 3 Susan D. Moeller, "A Moral Imagination: The Media's Response to the War on Terrorism" in Reporting War: Journalism in Wartime (eds. Stuart Allan & Barbie Zelizer: Routledge, 2004), p. 68.
  22. Encyclopedia of Journalism (ed. Christopher H. Sterling: SAGE, 2009), p. 1669.
  23. Brian Mooney & Barry Simpson, Breaking News: How the Wheels Came off at Reuters (Wiley, 2004), pp. 184–85.
  24. Austen, Ian (20 September 2004). "Reuters Asks a Chain to Remove Its Bylines". The New York Times.
  25. Kroh, Kiley (16 July 2013). "Reuters Exposed: Publication Openly Hostile to Climate Coverage, Top Editor Doubts Climate Science". ThinkProgress. Retrieved 17 June 2015.
  26. "Climate Change 'Climate of Fear': Reporter Blows Whistle on Reuters | Common Dreams | Breaking News & Views for the Progressive Community". Common Dreams. 17 July 2013. Retrieved 17 June 2015.
  27. Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Ingrassia . Retrieved 14 January 2019.Missing or empty |title= (help)
  28. Chris O'Shea (16 April 2013). "Reuters Sends Paul Ingrassia to London | FishbowlNY". Mediabistro.com. Retrieved 17 June 2015.
  29. Chris Roush (16 July 2013). "Ex-Reuters journalist: Wire service not interested in climate change stories". Talking Biz News. Retrieved 17 June 2015.
  30. Romm, Joe (21 July 2013). "False Balance Lives At Reuters: Climatologist Slams 'Absurd' Use of 'Unrelated Climate Skeptics Nonsense'". ThinkProgress. Retrieved 17 June 2015.
  31. "Reuters admits altering Beirut photo". Ynetnews. 6 August 2006.
  32. "Reuters toughens rules after altered photo affair Photos". Reuters. Retrieved 15 August 2016.
  33. 1 2 Mozgovaya, Natasha (8 June 2010). "Reuters under fire for removing weapons, blood from images of Gaza flotilla". Haaretz . Retrieved 8 June 2010.
  34. "Para blindar FHC, 'Reuters' propõe em matéria: 'podemos tirar se achar melhor'". Jornal do Brasil (in Portuguese). 25 March 2015. Retrieved 25 March 2015.
  35. Winter, Brian (23 March 2015). "Entrevista-FHC diz que Lula tem mais responsabilidade política em caso Petrobras do que Dilma". Reuters Brasil (in Portuguese). Thomson Reuters . Retrieved 25 March 2015.
  36. "Podemos tirar, se achar melhor". CartaCapital (in Portuguese). Editora Confiança. 24 March 2015. Retrieved 24 March 2015.

Bibliography

Further reading