South China Morning Post

Last updated

South China Morning Post
SCMP logo.svg
Front Page of South China Morning Post.png
SCMP front page on 7 February 2018
TypeDaily newspaper
Format Broadsheet
Owner(s) Alibaba Group
Founder(s)
Publisher SCMP Publishers
PresidentGary Liu, CEO
Editor-in-chiefTammy Tam
EditorChow Chung-yan
Deputy editorZuraidah Ibrahim
Managing editor[Vacant]
News editorYonden Lhatoo
Opinion editorRobert Haddow
Sports editorJoshua Ball (acting)
Photo editorYves Sieur
Digital editorClark Ainsworth
Founded6 November 1903;118 years ago (1903-11-06)
(43,410 issues)
HeadquartersGlobal: Morning Post Centre
22 Dai Fat Street
Tai Po Industrial Estate
Tai Po, New Territories
Hong Kong
Overseas: 56 Mott Street
New York, NY 10013
U.S.
Circulation
  • 105,347 (Daily, 2016)
  • 82,117 (Sunday, 2016)
  • 17,000 (Digital, 2019) [1]
ISSN 1021-6731  (print)
1563-9371  (web)
OCLC number 648902513
Website www.scmp.com
  1. "South China Morning Post Advertising & Marketing Solutions, About SCMP". advertising.scmp.com. 17 February 2017. Archived from the original on 29 May 2019. Retrieved 29 May 2019.
  2. 1 2 3 Lhatoo, Yonden (5 April 2016). "Paywall down as Alibaba takes ownership of SCMP". SCMP.com. Archived from the original on 5 April 2016. Retrieved 5 April 2016.
  3. 1 2 3 4 5 6 7 "Alibaba Buys HK's SCMP to Counter 'Western Bias'". Asia Sentinel . 13 December 2015. Archived from the original on 17 December 2015. Retrieved 14 December 2015.
  4. Liu, Ming; Zhong, Jiali (2020). "Between national and local: Identity representations of post-colonial Hong Kong in a local English newspaper". Discourse, Context & Media. 36: 100401. doi:10.1016/j.dcm.2020.100401. S2CID   218970137.
  5. Pepper, Suzanne (2007). Keeping Democracy at Bay: Hong Kong and the Challenge of Chinese Political Reform. Rowman & Littlefield. ISBN   9781461638483.
  6. Centre for Communication and Public Opinion Survey (2019). "Tracking Research: Public Evaluation on Media Credibility - Survey Results" (PDF). Chinese University of Hong Kong. Archived (PDF) from the original on 1 May 2020. Retrieved 14 March 2020.
  7. 1 2 Carew, Rick (11 December 2015). "Alibaba to Buy South China Morning Post". The Wall Street Journal. Archived from the original on 11 December 2015. Retrieved 11 December 2015.
  8. Leow, Annabeth (7 September 2019). "Old-School Newsman". The Business Times. Archived from the original on 26 September 2019. Retrieved 16 September 2019.
  9. 1 2 Nezik, Ann-Kathrin (23 August 2018). "Newspaper Could Help Rebrand China Abroad". Der Spiegel. Archived from the original on 7 August 2020. Retrieved 24 March 2020.
  10. McLaughlin, Timothy (1 August 2020). "A newsroom at the edge of autocracy". The Atlantic . Archived from the original on 4 August 2020. Retrieved 28 May 2021.
  11. 1 2 3 Wang, Bess; Wong, Tin Chi (2018). "The Landscape of Newspapers in Hong Kong". In Huang, Yu; Song, Yunya (eds.). The Evolving Landscape of Media and Communication in Hong Kong. Hong Kong: City University of Hong Kong Press. pp. 13–30. ISBN   9789629373511. Archived from the original on 20 August 2020. Retrieved 13 April 2020.
  12. Clarke, Prescott (1965). King, Frank H. H. (ed.). A research guide to China-coast newspapers, 1822-1911. Cambridge, MA: East Asian Research Center, Harvard University. ISBN   978-0-674-76400-2.
  13. 1 2 Zou, Yizheng (2015). "English newspapers in British colonial Hong Kong: the case of the South China Morning Post (1903–1941)". Critical Arts. 29 (1): 26–40. doi:10.1080/02560046.2015.1009676. S2CID   144697510.
  14. Hutcheon, Robin (1983). S.C.M.P., the first eighty years. South China Morning Post. ISBN   978-962-10-0022-4. OCLC   11444925.
  15. 1 2 Witcher, S. Karene (13 September 1993). "News Corp. to Sell Stake in Newspaper For $349 Million". The Wall Street Journal. Sydney. pp. B3.
  16. 1 2 Chan, Yuen-ying (2000). "The English-language media in HongKong". World Englishes. 19 (3): 323–335. doi:10.1111/1467-971X.00182.
  17. Kwong, Robin (14 December 2007). "Kerry Group forced to bid for South China Morning Post". Financial Times.
  18. 1 2 Goll, Sally D.; Witcher, S. Karene (7 September 1993). "Murdoch Holds Talks to Sell South China Morning Post — Analysts View Deal for Profitable Paper As Part of Strategic Move Into TV". The Wall Street Journal. p. B8.
  19. 1 2 3 Kwok, Ben (14 December 2015). "How the SCMP sale adds up for Kuok and Ma EJINSIGHT - ejinsight.com". EJInsight. Archived from the original on 13 April 2020. Retrieved 13 April 2020.
  20. "Khoon-Ean Kuok: Executive Profile & Biograph". Bloomberg. Archived from the original on 15 December 2018. Retrieved 30 May 2018.
  21. Eaton, Matt (9 December 2008). "Senior shuffle sees Kuok tighten grip". Marketing-Interactive.Com. LightHouse Independent Media. Archived from the original on 6 March 2010. Retrieved 14 April 2010.
  22. Landler, Mark (31 July 1999). "Hong Kong Journal; A Free-Spoken Editor Won't Be Back". The New York Times . Archived from the original on 30 November 2020. Retrieved 21 November 2020.
  23. 1 2 隔牆有耳:《南早》赤化 政協做老總. Apple Daily (in Chinese). Archived from the original on 2 February 2014. Retrieved 12 February 2014.
  24. "SCMP Group Executive Appointment and Changes". South China Morning Post (Press release). Hong Kong. 3 February 2006. Archived from the original on 16 July 2011. Retrieved 7 December 2006.
  25. "Top Editor Forced to Resign at South China Morning Post". Asia Sentinel. Archived from the original on 4 March 2016. Retrieved 4 January 2016.
  26. Brook, Stephen (14 November 2006). "Subs sacked over leaving page". The Guardian. UK. Archived from the original on 13 January 2022. Retrieved 21 March 2007.
  27. "Two more top editors leave South China Morning Post". International Herald Tribune. 29 January 2007. Archived from the original on 1 April 2007. Retrieved 21 March 2007.
  28. "Editor quits Post after bitter year". The Standard. Hong Kong. 20 March 2007. Archived from the original on 22 May 2011. Retrieved 21 March 2007.
  29. "Reginald Chua, Editor-in-Chief of the South China Morning Post | USC Annenberg China Media". Archived from the original on 16 February 2016. Retrieved 4 January 2016.
  30. 1 2 "South China Morning Post (SCMP) Appoints Veteran Wang Xiangwei as New Editor-in-Chief". Marketwire. Archived from the original on 16 February 2016. Retrieved 4 January 2016.
  31. "SCMP names new editor-in-chief". RTHK. 31 January 2012. Archived from the original on 4 July 2015. Retrieved 23 May 2015.
  32. 1 2 "Leading Columnists Purged at Hong Kong's Paper of Record". Asia Sentinel . 20 May 2015. Archived from the original on 24 May 2015. Retrieved 20 May 2015.
  33. "SCMP ditches columns by veteran journalists". RTHK. 20 May 2015. Archived from the original on 25 September 2015. Retrieved 20 May 2015.
  34. Kwok, Ben (20 May 2015). "SCMP ditches veteran columnists Bowring, Rafferty and Vines". Hong Kong Economic Journal. Archived from the original on 22 May 2015. Retrieved 20 May 2015.
  35. Tom Grundy (6 November 2015). "South China Morning Post announces new editor-in-chief amid mass exodus of staff | Hong Kong Free Press". Hong Kong Free Press. Retrieved 7 November 2015.
  36. "Very Substantial Disposal in Relation to the Media Business and Special Cash Dividend and Termination of Disclosure Transaction" (PDF). Hong Kong Exchanges and Clearing. Archived (PDF) from the original on 7 August 2020. Retrieved 1 May 2020.
  37. Barboza, David (12 December 2015). "Alibaba Buying South China Morning Post, Aiming to Influence Media". The New York Times. Archived from the original on 10 January 2017. Retrieved 3 March 2017.
  38. 1 2 3 4 Zeng, Vivienne. "Breaking: Jack Ma's Alibaba buys South China Morning Post, paywall to be scrapped". Hong Kong Free Press. Archived from the original on 18 May 2018. Retrieved 1 May 2020.
  39. 1 2 "Letter to readers of the South China Morning Post, from Alibaba's executive vice chairman". South China Morning Post. 11 December 2015. Archived from the original on 12 December 2015. Retrieved 11 December 2015.
  40. 1 2 "Paywall down as Alibaba takes ownership of SCMP". 5 April 2016. Archived from the original on 5 April 2016. Retrieved 5 April 2016.
  41. Chinese University of Hong Kong Centre for Communication and Public Opinion Survey (2016). Public Evaluation of Media Credibility: Survey Results (PDF) (Report). Chinese University of Hong Kong. p. 2. Archived (PDF) from the original on 23 September 2017. Retrieved 23 September 2017.
  42. "Alibaba removes South China Morning Post paywall following acquisition". The Drum. Archived from the original on 4 February 2021. Retrieved 4 February 2021.
  43. "Paywall down as Alibaba takes ownership of SCMP". South China Morning Post. 5 April 2016. Archived from the original on 29 November 2019. Retrieved 4 February 2021.
  44. "Introducing the South China Morning Post's new digital subscription plans". SCMP. 27 July 2020. Archived from the original on 3 August 2020. Retrieved 2 August 2020.
  45. "South China Morning Post returns to a subscription model after 4 years". The Drum. Archived from the original on 4 February 2021. Retrieved 4 February 2021.
  46. "Beijing presses Alibaba to sell media assets, including South China Morning Post". Mint . 16 March 2021. Archived from the original on 16 March 2021. Retrieved 16 March 2021.
  47. "Jack Ma's SCMP Joins Hong Kong Media Groups Facing China Control". Bloomberg.com. 16 March 2021. Archived from the original on 16 March 2021. Retrieved 16 March 2021.
  48. Tsoi, Grace (7 October 2016). "The death of an irreverent Hong Kong magazine". BBC News. Archived from the original on 16 March 2018. Retrieved 21 June 2018.
  49. Grundy, Tom (28 September 2016). "South China Morning Post confirms closure of HK Magazine after 25 years in print – website to be deleted". Hong Kong Free Press .
  50. Hines, Zach (30 September 2016). "A sad end: HK Magazine was the canary in the coal mine". Hong Kong Free Press. Archived from the original on 15 February 2017. Retrieved 9 October 2016.
  51. Grundy, Tom (30 September 2016). "SCMP says HK Magazine online content will be saved". Hong Kong Free Press. Archived from the original on 15 February 2017. Retrieved 9 October 2016.
  52. 1 2 Grundy, Tom (3 October 2016). "Data scientist asks fans to help archive content from soon-to-be-axed HK Magazine". Hong Kong Free Press.
  53. "SCMP Delivers More Readers Than Ever". South China Morning Post. Archived from the original on 16 April 2014. Retrieved 13 April 2014.
  54. "Audit Report". Hong Kong Audit Bureau of Circulations. Archived from the original on 29 March 2007. Retrieved 21 March 2007.
  55. 1 2 Smith, Patrick (19 November 2006). "Clash of civilizations at Hong Kong newspaper". International Herald Tribune . Archived from the original on 23 October 2015. Retrieved 22 March 2007.
  56. "Archived copy" (PDF). Archived (PDF) from the original on 22 December 2015. Retrieved 11 December 2015.{{cite web}}: CS1 maint: archived copy as title (link)
  57. "Archived copy" (PDF). Archived (PDF) from the original on 22 December 2015. Retrieved 11 December 2015.{{cite web}}: CS1 maint: archived copy as title (link)
  58. "Ad revenue lifts SCMP profit 37pc". South China Morning Post. 27 March 2007.
  59. "HOME – SCMP". Archived from the original on 14 March 2012.
  60. "News Digest". South China Morning Post. 26 March 2007. p. 1.
  61. García, Mario R. (15 May 2011). "South China Morning Post: new beginnings in a new Hong Kong, new China". García Media. Archived from the original on 3 April 2013. Retrieved 17 June 2013.
  62. "The South China Morning Post iPad edition on iTunes Store". South China Morning Post. Archived from the original on 16 May 2012. Retrieved 25 July 2012.
  63. Alex Linder (5 May 2018). "SCMP's online presence in mainland China completely wiped out". Shanghaiist . Archived from the original on October 2020.
  64. Cheng, Kris (9 September 2016). "South China Morning Post shuts down Chinese-language sites in 'resource integration'". Hong Kong Free Press. Retrieved 28 August 2019.
  65. 1 2 Freedoms eroded to please Beijing: report Archived 18 February 2008 at the Wayback Machine , The Standard, 2 July 2001
  66. Vanessa Gould, Nelson Lee & Bryan Lee, SAR defends rights record Archived 6 February 2015 at the Wayback Machine , The Standard, 28 February 2001
  67. 南早赤化 政協做老總 Archived 2 February 2014 at the Wayback Machine , Apple Daily(in Chinese)
  68. "新闻特写: 林和立将加盟CNN". 人民报. Archived from the original on 6 February 2015. Retrieved 12 February 2014.
  69. Stephen J. Hutcheon, "Pressing Concerns: Hong Kong's Media in an Era of Transition" Archived 4 March 2016 at the Wayback Machine Shorenstein Center on Media, Politics and Public Policy
  70. 1 2 North Wind, Nury Vittachi, Aberdeen, Hong Kong. Chameleon Press (2001)
  71. Greg Rushford, Cover Story: Hong Kong at a Crossroads Archived 5 January 2009 at the Wayback Machine , April 2002
  72. Pomfret, James; Tang, Sisi. Reuters (20 June 2012). "China casts long shadow as Hong Kong paper stands accused of censorship". The Republic Archived from the original on 21 June 2012.
  73. Staff reporter (19 June 2012) "Journalistic ethics questioned at SCMP" Archived 21 June 2012 at the Wayback Machine . Asia Sentinel
  74. "Here is the news – or maybe not" Archived 1 February 2014 at the Wayback Machine . The Standard, 20 June 2012
  75. Wang Xiangwei, (21 June 2012). "Statement by the Editor-in-Chief". South China Morning Post.
  76. "SCMP editor Wang Xiangwei admits "bad call"". 2 July 2012. Archived from the original on 26 March 2016. Retrieved 9 March 2016.
  77. Paul Mooney, Why I was kicked out of the "South China Morning Post"? Archived 3 July 2012 at the Wayback Machine iSun Affairs 28 June 2012
  78. "Hong Kong commemorates Tiananmen Square crackdown victims". South China Morning Post. 4 June 2013. Archived from the original on 13 June 2013. Retrieved 10 June 2013.
  79. Chan, Minnie (30 May 2013). "China's one-child policy causes silent suffering of mothers". South China Morning Post. Archived from the original on 8 June 2013. Retrieved 10 June 2013.
  80. "Alibaba in talks to invest in SCMP Group, China Daily says". Hong Kong Free Press. 9 November 2015. Retrieved 9 November 2015.
  81. Hernández, Javier C. (31 March 2018). "A Hong Kong Newspaper on a Mission to Promote China's Soft Power". The New York Times. Archived from the original on 1 July 2020. Retrieved 20 June 2020.
  82. Lin, Yuting; Chen, Meilin; Flowerdew, John (4 May 2021). "'Same, same but different': representations of Chinese mainland and Hong Kong people in the press in post-1997 Hong Kong". Critical Discourse Studies. 19 (4): 364–383. doi:10.1080/17405904.2021.1905015. ISSN   1740-5904. S2CID   235508789. Archived from the original on August 2021.
  83. Annemari Kettunen (May 2013). "LANGUAGE OF THE FUTURE, LANGUAGE OF THE PRC – REPRESENTATIONS OF PUTONGHUA IN SOUTH CHINA MORNING POST (page 54)" (PDF). University of Turku . Archived (PDF) from the original on August 2021.
  84. Xie, Xuan; Ding, Yi (14 December 2016). "Framing IPhone Consumption by Chinese Mainlanders: Critical Discourse Analysis on News Coverage of China Daily and South China Morning Post". Procedia - Social and Behavioral Sciences. International Conference on Communication in Multicultural Society, CMSC 2015, 6–8 December 2015, Moscow, Russian Federation. Hong Kong Baptist University. 236: 39–45. doi: 10.1016/j.sbspro.2016.12.014 . ISSN   1877-0428.
  85. Jonathan Corpus Ong (27 August 2013). "Phone cams and hate speech in Hong Kong". Gates Cambridge. Archived from the original on 4 April 2020. Retrieved 24 March 2020.
  86. 1 2 Phillips, Tom (25 July 2016). "Mysterious confession fuels fears of Beijing's influence on Hong Kong's top newspaper". The Guardian . Archived from the original on 29 January 2017. Retrieved 26 July 2016.
  87. Shirley Yam. "How's the buyer of Peninsular Hotel's owner linked to Xi Jinping's right hand man?". South China Morning Post. Archived from the original on 18 July 2017.
  88. "南华早报:中办主任栗战书的家庭贪腐". Boxun . Archived from the original on 7 January 2020. Retrieved 19 May 2019.
  89. Grundy, Tom (21 July 2017). "South China Morning Post removes article linking Chinese President Xi Jinping to Singaporean investor". Hong Kong Free Press HKFP. Retrieved 21 July 2017.
  90. Phillips, Tom (22 February 2018). "'A very scary movie': how China snatched Gui Minhai on the 11.10 train to Beijing". The Guardian. ISSN   0261-3077. Archived from the original on 13 May 2020. Retrieved 23 March 2020.
  91. 1 2 "Confessions Made in China". 3 May 2018. Archived from the original on 30 June 2018. Retrieved 1 July 2018.
  92. "Asian Digital Media Awards 2018 Winners | WAN-IFRA Events". events.wan-ifra.org. Archived from the original on August 2020.
  93. "Celebrating Asia's best in Digital". WAN-IFRA . 30 October 2019. Archived from the original on July 2021.
  94. "South China Morning Post tops haul with nine winning entries at 20th Asian Media Awards". WAN-IFRA . 22 July 2021. Archived from the original on July 2021.
  95. "2019 Sigma Delta Chi Award Honorees". Society of Professional Journalists . Archived from the original on March 2021.
  96. "2020 Sigma Delta Chi Award Honorees". Society of Professional Journalists . Archived from the original on 9 October 2021. Retrieved 31 August 2021.
  97. "2020 Results – SND: Best of Digital News Design". Society for News Design. Archived from the original on February 2021.
  98. "17 gold, 65 silver and 87 bronze medals at Malofiej 28". Malofiej Awards | The Best of Graphics Infographics Visualization Dataviz. 3 August 2020. Archived from the original on August 2021.
  99. "2020 Online Journalism Awards Winners". Online Journalism Awards . Archived from the original on March 2021.
  100. "South China Morning Post". Online Journalism Awards . 2020. Archived from the original on April 2021.
  101. "Lorenzo Natali Media Prize: 2020 winners announced". European Commission . July 2020. Archived from the original on January 2021.
  102. "2020 Lorenzo Natali Media Prize winners announced". Rappler . Archived from the original on July 2020.
  103. "The 'Thin Yellow Line' Standing Between Hong Kong Police and Protesters". World Press Photo . Archived from the original on January 2021.
  104. "Hong Kong Protests: 100 days of protests rock Hong Kong". Webby Awards. Archived from the original on August 2021.
  105. "News & Politics (Video Series & Channels)". Webby Awards . Archived from the original on August 2021.
  106. Tam, Inti. "SCMP Group intends to rename as Armada Holdings". Marketing Interactive. Archived from the original on 13 June 2018. Retrieved 13 June 2018.
  107. "SCMP Group to be renamed Armada after selling newspaper". EJ Insight. 19 February 2016. Archived from the original on 13 June 2018. Retrieved 13 June 2018.
  108. "Our Business – South China Morning Post". South China Morning Post Publishers Limited. Archived from the original on 12 June 2018. Retrieved 12 June 2018.
  109. Gary Botting, "Hong Kong: Two Faces of the Orient,” Peterborough Examiner, 1 February 1964; see also Botting's serialized column “Occupational Hazard: The Adventures of a Journalist,” The Advocate, commencing 18 May 1977
  110. "Profile: Gary Botting". ABC Bookworld. 2011. Archived from the original on 25 October 2010. Retrieved 9 November 2012.
  111. Gary Botting, "The Descent of 20 Battery," South China Sunday Post-Herald, 31 March 1963; Gary Botting, "The Death or Glory Boys in Macau," South China Sunday Post-Herald, 16 June 1963; Gary Botting, "A Corporal at Ten," South China Sunday Post-Herald, 16 June 1983; Gary Botting, "She's a Bit of Portugal Afloat," South China Sunday Post-Herald, 23 June 1963, p. 26.
  112. "Jonathan Fenby to resign as editor of Post after 'four momentous years'". South China Morning Post. 16 June 1999. Archived from the original on 3 May 2014. Retrieved 25 January 2013.
  113. "Explorers: Ma Jun". National Geographic. Archived from the original on 20 August 2012. Retrieved 26 July 2012.
South China Morning Post
Traditional Chinese
Simplified Chinese