Thai Parliament Television

Last updated
Thai Parliament Television
TPTV logo 2014.png
Country Thailand
Broadcast area Thailand
Southeast Asia (Satellites Only)
Headquarters Parliament House of Thailand
Dusit , Bangkok, Thailand
Programming
Language(s) Thai
Picture format 576i SDTV
Ownership
Owner National Assembly of Thailand
History
LaunchedSatellite system:
12 August 2006;15 years ago (2006-08-12)
Terrestrial digital:
23 July 2015;6 years ago (2015-07-23)
Satellite and digital:
2 December 2015;6 years ago (2015-12-02)
Links
Website www.tpchannel.org
Availability
Terrestrial
Digital Channel 10 (SDTV) on UHF Channel 40 (MCOT - MUX3) in Bangkok

Thai Parliament Television (Thai : สถานีวิทยุโทรทัศน์รัฐสภา) is Thai television channel that broadcasts the session of National Assembly of Thailand such as House of Representatives and Senate and information of parliamentary to people. Outside the parliamentary coverage including non-sitting hours, TPTV air Educational and Edutainment program.

Contents

TPTV also shares airtime on NBT since 2002-2003 on Weekday Mornings and Selected Sessions of the Parliament. TPTV also simulcast on most television channels and News Website and social media owned by news media in Thailand during most important sessions.

TPTV was launched on 12 August 2006 in satellite platform. TPTV started broadcasting in Digital television on MCOT MUX on 21 July 2015.

Programming

News and Public Affairs

Related Research Articles

Udon Thani province Province of Thailand

Udon Thani province is one of Thailand's seventy-six provinces (changwat) which lies in upper northeastern Thailand, also called Isan. It is bordered by the provinces of Nong Khai to the north, Sakon Nakhon to the east, Kalasin province to the southeast, Khon Kaen to the south, and Loei and Nong Bua Lamphu to the west. It occupies an area of 11,072 km2 (4,275 sq mi). The total forest area is 1,131 km2 (437 sq mi) or 10.2 percent of provincial area. The provincial capital is Udon Thani, the major city in the province.

BBC Television Television service of the British Broacasting Corporation

BBC Television is a service of the BBC. The corporation has operated public television services in the United Kingdom under the terms of a royal charter since 1927. It produced television programmes from its own studios from 1932, although the start of its regular service of television broadcasts is dated to 2 November 1936.

BBC Parliament British parliamentary television channel

BBC Parliament is a British free-to-air television channel which broadcasts live and recorded coverage of the House of Commons, House of Lords and Select Committees of the Parliament of the United Kingdom, the Scottish Parliament, the London Assembly, the Northern Ireland Assembly and the Senedd. As of January 2022, the channel had a typical weekly peak of approximately 120,000 viewers, during Prime Minister's Questions, representing a monthly reach of 5.41% of UK TV households and 0.06% overall share. When the channel is not broadcasting parliamentary content, it simulcasts the BBC News channel.

CPAC (TV channel) Canadian parliamentary broadcaster

The Cable Public Affairs Channel, better known by its acronym CPAC, is a Canadian specialty channel owned by a consortium that includes among other part-owners Rogers Communications, Shaw Communications, Vidéotron, Cogeco, and Eastlink. The channel is devoted to coverage of public and government affairs, including carrying a full, uninterrupted feed of proceedings of the House of Commons of Canada, with three audio channels, one untreated feed and, with the assistance of interpreters, one in each of the official languages.

Nederlandse Omroep Stichting Dutch broadcasting organisation

The Nederlandse Omroep Stichting is one of the broadcasting organisations making up the Netherlands Public Broadcasting system. It has a special statutory obligation to make news and sports programmes for the three Dutch public television channels and the Dutch public radio services. It is funded by the Dutch government.

France 24 State-owned French international news television network

France 24 is a French state-owned international news television network based in Paris. Its channels broadcast in French, English, Arabic, and Spanish and are aimed at the overseas market.

Legislature broadcasters in New Zealand are broadcasters of the New Zealand Parliament House of Representatives. Television channel Parliament TV and radio network AM Network are funded by the New Zealand House of Representatives to broadcast full and unedited coverage of its proceedings. The Office of the Clerk also funds a fully independent written, audio and video political reporting service of Parliamentary proceedings called Parliament Today.

Asamblea Nacional Televisión

Asamblea Nacional Televisión (ANTV) was the television station of the National Assembly of Venezuela. It was created in 2005 to cover the proceedings of Venezuela's National Assembly. Their goal is to increase the participation of Venezuelan citizens in the legislative debates. The signal is seen by those with a cable or satellite subscription in Venezuela, under the name Fundación Audiovisual Nacional de Televisión, that it's not the current National Assembly channel; therefore, the Assembly broadcasts their sessions in a YouTube channel also called ANTV.

ABC Television is the general name for the national television services of the Australian Broadcasting Corporation (ABC). Until an organisational restructure in 2017/2018, ABC Television was also the name of a division of the ABC. The name was also used to refer to the first and for many years the only national ABC channel, before it was renamed ABC1 and then again to ABC TV.

Lok Sabha TV was an Indian public cable television network channel that offered coverage of central government proceedings and other public affairs programming. Its remit was to make accessible to all the work of the parliamentary and legislative bodies of India. The channel broadcast live and recorded coverage of the Lok Sabha while Rajya Sabha TV covered the sessions of the Rajya Sabha.

Thai Public Broadcasting Service Thai public service broadcaster

The Thai Public Broadcasting Service, or TPBS, is a public broadcasting service in Thailand. It was established by the Thai Public Broadcasting Service Act, BE 2551 (2008), which came into force on 15 January 2008. Under this act, TPBS holds the status of state agency with legal personality, but is not a government agency or state enterprise.

Television in Portugal was introduced in 1956 by Radiotelevisão Portuguesa, which held the nationwide television monopoly until late 1992. Regular broadcasting was introduced on March 7, 1957. Colour transmissions were introduced on March 10, 1980.

In Thailand, television broadcasting started on 24 June, 1955. Color telecasts were started in 1967, and full-time color transmissions were launched in 1975. As of November 2020, there are currently 21 digital (DVB-T2) TV channels in Thailand.

National Broadcasting Services of Thailand Public television network in Thailand

National Broadcasting Services of Thailand (NBT) is the broadcasting arm of the Government Public Relations Department (PRD), a division of the Thai Government. It operates comprehensive media services comprising radio, television networks, online services and social media.

The British Broadcasting Corporation (BBC) is the national broadcaster of the United Kingdom. Headquartered at Broadcasting House in London, it is the world's oldest national broadcaster, and the largest broadcaster in the world by number of employees, employing over 22,000 staff in total, of whom approximately 19,000 are in public-sector broadcasting.

National Geographic is a pan-Asian subscription television channel that features non-fiction, factual programming involving nature, science, culture and history, produced by the National Geographic Society, just like History and Discovery Channel.

Sangsad Television

Sangsad Bangladesh Television, often known as Sangsad Television, branded on-air as Sangsad Bangladesh, is a Bangladeshi state-owned parliamentary television channel, which is the sister of Bangladesh Television. It was launched on 25 January 2011, and broadcasts live from the National Parliament of Bangladesh. Other than that, variety of other programming is broadcast during the channel's last two hours of daily broadcasting. However, in case if there is no parliamentary session, Sangsad Television would broadcast daily from 18:00 to 20:00 (BST). The channel is operated by the Ministry of Information.

This is a timeline of the notable events relating to BBC Parliament.