The Japan Times

Last updated

The Japan Times
The Japan Times (2021-01-21).svg
The-Japan-Times-sample-p1.jpg
Sample page 1 of The Japan Times
Type Daily newspaper
Format Broadsheet
Owner(s)News2u Holdings, Inc.
PresidentTakeharu Tsutsumi
Editor-in-chiefHiroyasu Mizuno
Staff writersApproximately 130
Founded22 March 1897;124 years ago (22 March 1897)
LanguageEnglish
Headquarters Tokyo, Japan
Circulation 44,000
ISSN 0447-5763
OCLC number 21225620
Website www.japantimes.co.jp

The Japan Times is Japan's largest and oldest English-language daily newspaper. [1] [2] It is published by The Japan Times, Ltd. (株式会社ジャパンタイムズ, Kabushiki gaisha Japan Taimuzu), a subsidiary of News2u Holdings, Inc.. It is headquartered in the Kioicho Building (紀尾井町ビル, Kioicho Biru) in Kioicho, Chiyoda, Tokyo. [3] [4]

Contents

History

Front page of the first issue of The Japan Times newspaper, March 22, 1897 The-Japan-Times-Newspaper-First-Issue-March-22-1897.png
Front page of the first issue of The Japan Times newspaper, March 22, 1897

The Japan Times was launched by Motosada Zumoto on 22 March 1897, with the goal of giving Japanese people an opportunity to read and discuss news and current events in English to help Japan to participate in the international community. [5] The newspaper was independent of government control, but from 1931 onward, the paper's editors experienced mounting pressure from the Japanese government to submit to its policies. In 1933, the Japanese Ministry of Foreign Affairs appointed Hitoshi Ashida, former ministry official, as chief editor. [6]

During World War II, the newspaper served as an outlet for Imperial Japanese government communication and editorial opinion. [5] It was successively renamed The Japan Times and Mail (1918–1940) following its merger with The Japan Mail, The Japan Times and Advertiser (1940–1943) following its merger with The Japan Advertiser, and Nippon Times (1943–1956), before reverting to the Japan Times title in 1956. [7] The temporary change to Nippon Times occurred during the ban on English language sentiment during World War II-era Japan. [8]

Shintaro Fukushima (19071987) became president of The Japan Times in 1956. He sold some of the company's shares to Toshiaki Ogasawara (小笠原 敏晶 Ogasawara Toshiaki), who was chairman of Nifco, a manufacturer of automotive fasteners. Fukushima renounced management rights in 1983, after which Nifco acquired control of The Japan Times and brought about staff changes and alterations to the company's traditions established in 1897. [9] Ogasawara served as the chairman and publisher of The Japan Times until 2016, [10] when his daughter Yukiko Ogasawara (小笠原 有輝子 Ogasawara Yukiko) succeeded him as chairman of the company. She had previously served as the company's president from 2006 to 2012, when she was replaced by career Japan Times staffer Takeharu Tsutsumi. [3] Nifco sold The Japan Times to PR firm News2u Holdings, Inc. on 30 June 2017. [11]

Content

Print

The Japan Times, Ltd. publishes three periodicals: The Japan Times, an English-language daily broadsheet; [12] The Japan Times Weekly, an English-language weekly in tabloid form; [13] and Shukan ST, also a weekly in tabloid form, targeted at Japanese readers learning the English language.

The content of the daily periodical, The Japan Times, includes:

  1. News: domestic and world news; domestic and overseas business news.
  2. Opinion: editorials, op-eds, and letters to the editor.
  3. Features: life and style, community, media, technology, food and drink, travel, environment, education, cartoons.
  4. Entertainment: film, art, music, stage, books, event previews, festival listing.
  5. Sports: domestic and overseas sports news, including coverage of baseball, soccer, basketball, sumo, figure skating.

Since 16 October 2013, The Japan Times has been printed and sold along with The New York Times International Edition . [14]

Web

Printed stories from The Japan Times are archived online. The newspaper has a readers' forum and, since 2013, the website offers a section for readers' comments below articles. This came about during a redesign and redevelopment of the newspaper, using Responsive Web Design techniques so the site is optimised for all digital devices. The Japan Times has a social media presence on Twitter (2007), and Facebook (2007).

Production

Books

Controversy

After being acquired by News2u, The Japan Times changed its editorial stance and contributor lineup as part of efforts to reduce criticism of the newspaper as an "anti-Japanese" outlet. [16] In November 2018, it was announced in an editor's note that subsequent articles would use the term "wartime laborers" rather than "forced labor", and "comfort women" would be referred to as "women who worked in wartime brothels, including those who did so against their will, to provide sex to Japanese soldiers", instead of the previously used "women who were forced to provide sex for Japanese troops before and during World War II." [17] The change drew immediate criticism from readers and employees, with particular concerns expressed over the paper's apparent alignment with the political positions of Prime Minister Shinzō Abe. [18] In response to these criticisms, The Japan Times wrote in an article on December 7, 2018, "We must admit that the editorial note undermined the relationships of trust we have built with our readers, reporters and staff. I would like to apologize for the inconvenience," and denied criticism that it was in line with the intentions of the administration. [19]

Contributors

Employee unions

Staff at The Japan Times are represented by two unions, one of which is Tozen. [21]

See also

Related Research Articles

<i>The Boston Globe</i> American daily newspaper

The Boston Globe is an American daily newspaper founded and based in Boston, Massachusetts. The newspaper has won a total of 26 Pulitzer Prizes, and had a weekday circulation of 92,820 during the final three months of 2019. The Boston Globe is the oldest and largest daily newspaper in Boston.

<i>The New York Times International Edition</i> English-language international newspaper

The New York Times International Edition is an English-language daily newspaper printed at 38 sites throughout the world and sold in more than 160 countries and territories. Founded under the title Paris Herald in 1887 in Paris as the European edition of the New York Herald, it changed owners and was renamed several times: it became the Paris Herald Tribune, the European edition of the New York Herald Tribune in 1924, and then the International Herald Tribune in 1967, with Washington Post and New York Times as joint parent newspapers.

<i>The Hindu</i> English-language newspaper in India

The Hindu is an English-language daily newspaper owned by The Hindu Group, headquartered in Chennai, Tamil Nadu, India. It began as a weekly in 1878 and became a daily in 1889. It is one of the Indian newspapers of record and the second most circulated English-language newspaper in India, after The Times of India. As of March 2018, The Hindu is published from 21 locations across 11 states of India.

<i>Yomiuri Shimbun</i> Japanese newspaper

The Yomiuri Shimbun (讀賣新聞/読売新聞) is a Japanese newspaper published in Tokyo, Osaka, Fukuoka, and other major Japanese cities. It is one of the five national newspapers in Japan; the other four are the Asahi Shimbun, the Mainichi Shimbun, the Sankei Shimbun and the Nihon Keizai Shimbun. The headquarters is in Otemachi, Chiyoda, Tokyo.

<i>Los Angeles Times</i> Daily newspaper published in Los Angeles, California

The Los Angeles Times is a daily newspaper based in El Segundo, California, which has been published in Los Angeles, California, since 1881. It has the fifth-largest circulation in the U.S., and is the largest American newspaper not headquartered on the East Coast. The paper focuses its coverage of issues particularly salient to the West Coast, such as immigration trends and natural disasters. It has won more than 40 Pulitzer Prizes for its coverage of these and other issues. As of June 18, 2018, ownership of the paper is controlled by Patrick Soon-Shiong, and the executive editor is Norman Pearlstine.

<i>The Asahi Shimbun</i> Japanese newspaper

The Asahi Shimbun is one of the four largest newspapers in Japan. Founded in 1879, it is also one of the oldest newspapers in Japan and Asia. Its circulation, which was 5.16 million for its morning edition and 1.55 million for its evening edition as of June 2020, was second behind that of the Yomiuri Shimbun. By print circulation, it is the second largest newspaper in the world behind the Yomiuri, though its digital size trails that of many global newspapers including The New York Times.

The Korea Times is the oldest of three English-language newspapers published daily in South Korea. It is a sister paper of the Hankook Ilbo, a major Korean language daily; both are owned by Dongwha Enterprise, a wood-based manufacturer. It had been published by the Hankook Ilbo Media Group but following an embezzlement scandal in 2013-2014 it was sold to Dongwha Group, which also owns Hankook Ilbo.

<i>China Youth Daily</i>

The China Youth Daily is the official newspaper of Communist Youth League of China (CYL) (共青团), and is a popular official daily newspaper and the first independently operated central government news media portal in the People's Republic of China.

Ogasawara, Tokyo Village in Kantō, Japan

Ogasawara is a village in Ogasawara Subprefecture, Tokyo Metropolis, Japan, that governs the Bonin Islands, Volcano Islands, and three remote islands.

<i>The Mercury News</i> Daily newspaper published in San Jose, California, US, since 1851

The Mercury News is a morning daily newspaper published in San Jose, California, in the San Francisco Bay Area. It is published by the Bay Area News Group, a subsidiary of Digital First Media. As of March 2013, it was the fifth largest daily newspaper in the United States, with a daily circulation of 611,194. As of 2018, the paper has a circulation of 324,500 daily and 415,200 on Sundays. As of 2021, this further declined. The Bay Area News Group no longer reports its circulation, but rather "readership". For 2021, they reported a "readership" of 312,700 adults daily.

Chichijima

Chichijima, formerly known as Peel Island is the largest island in the Ogasawara archipelago. Chichijima is about 240 km (150 mi) north of Iwo Jima. The island is within the political boundaries of Ogasawara Village, Ogasawara Subprefecture, Tokyo, Japan. Around 2,000 people live on its land area of 23.5 km2 (9.1 sq mi).

<i>Bangkok Post</i>

The Bangkok Post is an English-language daily newspaper published in Bangkok, Thailand. It is published in broadsheet and digital formats. The first issue was sold on 1 August 1946. It had four pages and cost one baht, a considerable amount at the time when a baht was a paper note. It is Thailand's second oldest newspaper.

<i>Hamodia</i>

Hamodia is a Hebrew-language daily newspaper published in Jerusalem. A daily English-language edition is also published in the United States, and weekly English-language editions in England and Israel. A weekly edition for French-speaking readers debuted in 2008. The newspaper's slogan is "The Newspaper of Torah Jewry". It comes with two magazines, Inyan and Prime. Haaretz, the newspaper of Israel's secular left, describes Hamodia as one of the "most powerful" newspapers in the Haredi community.

<i>Philippine Daily Inquirer</i>

The Philippine Daily Inquirer, popularly known as the Inquirer, is an English-language newspaper in the Philippines.

<i>Peoples Voice</i> (newspaper) Biweekly newspaper published in Canada

People's Voice is a Canadian newspaper published biweekly by New Labour Press Ltd. The paper's editorial line reflects the viewpoints of the Communist Party of Canada, although it also runs articles by other leftist voices. Established in 1993 under this name, the paper and online service have a history of ancestral publications dating to the early 1920s, when the first paper of this line was founded by the new Communist Party of Canada.

Michihiro Ogasawara Japanese baseball player and coach

Michihiro Ogasawara is a Japanese former professional baseball player. He is currently the forst tea, head coach for Hokkaido Nippon-Ham Fighters.

<i>The Philippine Star</i> Philippine newspaper

The Philippine Star is an English-language print and digital newspaper in the Philippines and the flagship brand of the PhilStar Media Group. First published on 28 July 1986 by veteran journalists Betty Go-Belmonte, Max Soliven and Art Borjal, it is one of several Philippine newspapers founded after the 1986 People Power Revolution.

Newspaper Scheduled publication containing news of events, articles, features, editorials, and advertising

A newspaper is a periodical publication containing written information about current events and is often typed in black ink with a white or gray background.

Tozen

Tozen Union, or Tozen is a Japanese labour union. It was founded on April 25, 2010 by Louis Carlet and Tony Dolan. It is a "godo roso" general amalgamated union, the first ever in Japan with foreigners holding all three top executive positions.

The Massachusetts Daily Collegian is an American daily newspaper founded in 1890, and the independently funded, student-operated newspaper of the University of Massachusetts Amherst. The Collegian is a non-profit funded entirely through advertising revenue and receives no funding from the university or from student fees. In 2018, The Collegian scaled back its print edition to one issue per month, with digital-only articles continuing to be released daily.

References

  1. Yoshihara, Nancy (25 January 1990). "A Growing Japan Export: News : Media: The English-language Japan Times is expanding and revamping its overseas edition". Los Angeles Times .
  2. "Media: The Japan Times". World Eye Reports. Archived from the original on 6 October 2014. Retrieved 29 October 2015.
  3. 1 2 "ABOUT US: Company Outline". The Japan Times. Retrieved 20 December 2018. Head Office: 14F Kioicho Bldg., 3-12 Kioicho, Chiyoda-ku, Tokyo 102-0094
  4. "ACCESS (map)". The Japan Times. Retrieved 20 December 2018.
  5. 1 2 Kamiya, Setsuko (13 August 2011). "Japan Times not just wartime mouthpiece". The Japan Times.
  6. O'Connor, Peter (4 April 2007). "The Japan Times at War Time: Mouth piece or Moderator?". fccj.or.jp. Foreign Correspondents' Club of Japan. Archived from the original on 16 July 2011.
  7. "New Resource Available: Japan Times Archives (1897-2014) | Yale University Library". web.library.yale.edu. Retrieved 5 February 2019.
  8. Ishii, Hayato (24 February 2015). "Wartime naval cadet recalls the twisted history of English in Japan". The Japan Times. Kyodo News. Archived from the original on 26 February 2015. Retrieved 5 April 2015.
  9. "小野寺優・ニフコ社長--自動車用にとどまらず、工業用ファスナーを軸として切り口増やしたい" [Yu Onodera, President Nifco--I want to increase the number of cuts by using industrial fasteners as an axis, not only for automobiles]. toyokeizai.net. Toyo Keizai. 26 April 2010.
  10. "Japan Times honorary chairman and former publisher Toshiaki Ogasawara dies at 85". Japan Times Online. 5 December 2016.
  11. Iwamoto, Kentaro (12 June 2017). "The Japan Times sold to Tokyo-based PR company". Nikkei Asian Review. Retrieved 26 October 2018.
  12. "Newspaper Sizes". Paper-sizes.com. Retrieved 2 December 2014.
  13. "English daily". The Japan Times Online. The Japan Times. Retrieved 16 October 2011. "English weekly". The Japan Times Online. The Japan Times. Retrieved 16 October 2011.
  14. ""The Japan Times / International New York Times" to launch tomorrow; commemorative event scheduled for Oct.23". The Japan Times (press release). 15 October 2013.
  15. Koichi (10 November 2014). "A Dictionary of Japanese Grammar". tofugu.com.
  16. Saito, Mari; Miyazaki, Ami (24 January 2019). "'Fear' and 'favor' chill newsroom at storied Japanese paper". Reuters . Retrieved 24 January 2019.
  17. "South Korea's top court orders Mitsubishi Heavy to pay compensation for wartime labor". The Japan Times. 29 November 2018. Retrieved 30 November 2018.
  18. McCurry, Justin (30 November 2018). "'Comfort women': anger as Japan paper alters description of WWII terms". The Guardian . Retrieved 30 November 2018.
  19. "Why The Japan Times was defeated by the "compulsory" expressions of comfort women and recruiters (ジャパンタイムズが慰安婦と採用担当者の「強制的な」表現に打ち負かされた理由)". ITmedia. 13 December 2018. Archived from the original on 15 October 2020.
  20. Mark Brazil - The Japan Times Japan Times Retrieved 25 March 2017
  21. "Tozen - The Japan Times". Tozen. 7 August 2010. Retrieved 7 August 2010.