Trud (Russian newspaper)

Last updated
Trud
Trud.png
Front page on December 29, 2010
TypeDaily newspaper
Format Tabloid
Owner(s)Newspaper "Trud" LLC
Editor-in-chiefValery Simonov [1]
Associate editorYuri Ryazhskiy, Vasily Schurov
FoundedFebruary 19, 1921 (1921-02-19)
Language Russian
Headquarters9 Dmitrovka Street, Moscow, Russia
Circulation 222,000 [2]
Website trud.ru (in Russian)

Trud (Russian : Труд, English: Labor) is a Russian newspaper.

Contents

Trud's first issue was on February 19, 1921, [3] in Moscow, in what was then the Soviet Union. Under the Soviet state, the paper published the work of famous writers and poets, including Vladimir Mayakovsky, Nikolai Rubtsov, Yuri Nagibin, and Yevgeny Yevtushenko. Prior to the dissolution of the Soviet Union, Trud was the press organ of the All-Union Central Council of Trade Unions. It emphasized labor and economic analyses and included official decrees and orders. In 1990 the paper's circulation reached 21.5 million, the world's largest according to the Guinness Book of Records .[ citation needed ]

In the years following the end of the Soviet Union, about 21 million of these readers were lost and the paper fell into decline. [4] In 2007, the media asset management group PromSvyazCapital created the holding company Media3. Media3's holdings included Trud, other newspapers including Arguments and Facts , and other assets.

In February 2008, the daily newspaper was completely re-branded, the format changed from broadsheet to full-color tabloid, and the only nationwide job classifieds section included.[ citation needed ] In 2009 the paper's website saw a major updating. [5]

On May 1, 2011, after a number of editorial changes, [4] Media3 terminated its contract with the publishing house JSC (Labor Publishing House) for JSC to produce content for Trud (including the Sunday edition and the online version). The announced reason was to cut costs and improve the profitability of all the businesses held by the media company Media3. Content for Trud was to be purchased from editorial units of the holding company, particularly Arguments and Facts. Media3 also contemplated the sale of some publishing projects operating under the Trud brand. [6]

In January 2012, Trud was purchased from Media3 by Newspaper "Labor" LLC and returned to its historic building at 9 Grand Dmitrovka Street. [7] In February 2012 was announced that the new owners of Trud would be the Institute of Free Journalism, founded by Sergei Choi (Deputy Chairman of RusHydro and an associate of United Russia co-chairman Yury Luzhkov) and the journalists Valery Simonov and Yuri Ryazhskiy. [8] As of 2013, Labor is published three times a week.

See also

Related Research Articles

Yuri Gagarin Soviet pilot and cosmonaut, first human in space

Yuri Alekseyevich Gagarin  was a Soviet Air Forces pilot and cosmonaut who became the first human to journey into outer space, achieving a major milestone in the Space Race; his capsule, Vostok 1, completed one orbit of Earth on 12 April 1961. Gagarin became an international celebrity and was awarded many medals and titles, including Hero of the Soviet Union, his nation's highest honour.

Sluggish schizophrenia or slow progressive schizophrenia was a diagnostic category used in the Soviet Union to describe what was claimed to be a form of schizophrenia characterized by a slowly progressive course; it was diagnosed even in patients who showed no symptoms of schizophrenia or other psychotic disorders, on the assumption that these symptoms would appear later. It was developed in the 1960s by Soviet psychiatrist Andrei Snezhnevsky and his colleagues, and was used exclusively in the USSR and several Eastern Bloc countries, until the fall of Communism starting in 1989. The diagnosis has long been discredited because of its scientific inadequacy and its use as a means of confining dissenters. It has never been used or recognized outside of the Soviet Union, or by international organizations such as the World Health Organization. It is considered a prime example of the political abuse of psychiatry in the Soviet Union.

Sukhoi

The JSCSukhoi Company was a major Soviet and now a Russian aircraft manufacturer, headquartered in Begovoy District, Northern Administrative Okrug, Moscow, that designs both civilian and military aircraft. It was founded by Pavel Sukhoi in 1939 as the Sukhoi Design Bureau. During February 2006, the Russian government merged Sukhoi with Mikoyan, Ilyushin, Irkut, Tupolev, and Yakovlev as a new company named United Aircraft Corporation.

<i>Komsomolskaya Pravda</i>

Komsomolskaya Pravda is a daily Russian tabloid newspaper, founded on 13 March 1925.

<i>Izvestia</i> Russian newspaper

Izvestia is a daily broadsheet newspaper in Russia. It was a newspaper of record in the Soviet Union from 1917 until the dissolution of the USSR in 1991.

Pionerskaya Pravda is an all-Russian newspaper. Initially it was an all-Union newspaper of the Soviet Union. Its name may be translated as "Truth for Young Pioneers".

<i>Novaya Gazeta</i> Russias liberal investigative newspaper

Novaya Gazeta is a Russian newspaper known in its country for its critical and investigative coverage of Russian political and social affairs.

Gazeta.Ru is a Russian pro-government news site based in Moscow and owned by media holding Rambler&Co. It covers wide rage of news: politics, style, auto news. According to Rambler, Gazeta.Ru is the 5th most popular site in Russia with over a two million visitors daily.

Trud, is the largest-circulation Bulgarian daily newspaper. The newspaper's first issue came out on 1 March 1936, making it one of the oldest Bulgarian newspapers still in existence. From 3 January 1994 to 31 December 2008 it was known as Dneven Trud.

<i>Nasha Niva</i>

Nasha Niva is one of the oldest Belarusian weekly newspapers, founded in 1906 and re-established in 1991. "Nasha Niva" became a cultural symbol, due to the newspaper's importance as a publisher of Belarusian literature and as a pioneer of Belarusian language journalism, the years before the October Revolution are often referred to as the 'Nasha Niva Period'.

The Luzhniki disaster was a deadly human crush that took place at the Grand Sports Arena of the Central Lenin Stadium in Moscow during the 1982–83 UEFA Cup match between FC Spartak Moscow and HFC Haarlem on 20 October 1982. According to the official enquiry, 66 FC Spartak Moscow fans, mostly adolescents, died in the stampede, which made it Russia's worst sporting disaster. The number of fatalities in this crush was not officially revealed until seven years later, in 1989. Until then, this figure varied in press reports from 3 to 340 fatalities. The circumstances of this disaster are similar to those of the second Ibrox disaster in Scotland.

Gazprom-Media is the largest Russian media holding. It was founded in 2000 as a subsidiary of Gazprom, a large Russian company founded in 1989, which carries on the business of extraction, production, transport, and sale of natural gas.

The Russian Cup 1993–94 was the second season of the Russian football knockout tournament since the dissolution of Soviet Union.

Yenisey-STM Krasnoyarsk Russian rugby union club

Yenisey-STM Rugby Club is a Russian rugby union club founded in 1975. It is one of the two powerful Krasnoyarsk clubs, the other being their cross town rivals Krasny Yar. They participate in the Professional Rugby League, the premier rugby championship of Russia, and in 2015–16 qualified for the European Rugby Challenge Cup, making them the first Russian rugby union club ever to compete in a major European club competition. With an operating budget of €3.5m they are largest club in Russia.

Pravda is a Russian broadsheet newspaper, formerly the official newspaper of the Communist Party of the Soviet Union, when it was one of the most influential papers in the country with a circulation of 11 million. The newspaper began publication on 5 May 1912 in the Russian Empire, but was already extant abroad in January 1911. It emerged as a leading newspaper of the Soviet Union after the October Revolution. The newspaper was an organ of the Central Committee of the CPSU between 1912 and 1991.

Angstrem JSC is a corporation involved in the design and manufacturing of electronic products and semiconductors.

<i>The Canberra Times</i> Australian newspaper in Canberra, Australia

The Canberra Times is a daily newspaper in Canberra, Australia, which is published by Australian Community Media. Founded in 1926, the newspaper converted from broadsheet to tabloid format in 1956.

Vladimir Khanumyan

Vladimir Khanumyan is a Russian media executive. Managed the media assets of the leading Russian companies – CTC Media, NMG-TV, AFK Sistema, Gazprom Media. A member of the Russian Television Academy.

Trud, Zemlia i More, later Trud i Zemlia, was a Trudovik newspaper published from Kronstadt, Russia in 1917. The newspaper was published between April 22, 1917 and November 26, 1917. 180 issues of the newspaper were published during the course of 1917. Whilst the Trudovniks represented the far-right in the revolutionary fervour of Kronstadt, Trud, Zemlia i More had a prominent profile.

<i>Express Gazeta</i> Russian weekly tabloid newspaper

Express Gazeta is a Russian weekly tabloid newspaper specializing in the coverage of celebrity and private life of celebrities in Russia and abroad.

References

  1. "Редакционная коллегия Справки" [Editorial Board Information]. Labor. Retrieved October 6, 2013.(in Russian)
  2. "Медиа-кит газеты "Труд"" [Media kit for newspaper Labor]. Mediaguide. June 6, 2012. Retrieved October 6, 2013.(in Russian)
  3. "«Труд» (газета)" ["Trud" (newspaper)]. Great Soviet Encyclopedia . Retrieved 22 June 2020.(in Russian)
  4. 1 2 Natalia Rostova (December 21, 2011). "Я предлагал закрыть газету, чтобы не мучить старушку" [I proposed to close the paper, so as not to torment the old girl]. Slon. Retrieved October 6, 2013.(in Russian)
  5. Yuri Maltsev (August 26, 2009). "Запущен полностью обновленный сайт одного из старейших массовых изданий в стране - газеты Труд" [A Completely Redesigned Site is Launched For One of the Country's Oldest Mass Publications – the Newspaper "Labor"]. NNIT. Retrieved October 6, 2013.(in Russian)
  6. "Учредители газеты "Труд" прекращают сотрудничество с ее редакцией" [The Owners of the Newspaper "Labor" Cease its Cooperation with the editors]. риа новости (RIA Novosti). April 26, 2011. Retrieved October 6, 2013.(in Russian)
  7. ""Труд" продан" ["Labor" sold]. Медиа-атлас (Media Atlas). February 2, 2012. Retrieved October 6, 2013.(in Russian)
  8. Pavel Belavin (February 2, 2012). "Сергей Цой освобождает "Труд"" [Sergei Choi Liberates "Labor"]. коммерсант (Businessman). Retrieved October 6, 2013.(in Russian)