Norsk TV1

Last updated
Norsk tv1.jpg

Norsk TV1 was a Norwegian television station. Norsk TV1 started in 1989. It was focused on Norwegian shows and films, and produced a lot of entertainment shows for its weekend programming. On week days, the station's programming consisted of selected re-runs from last weekend. As Norwegian state television (NRK) was particularly strong during week-ends, the station did not do very well. Its owners closed it down and sold remaining assets and rights to TVNorge in 1989 after failed negotiations to join forces with them.

Norway constitutional monarchy in Northern Europe

Norway, officially the Kingdom of Norway, is a Nordic country in Northern Europe whose territory comprises the western and northernmost portion of the Scandinavian Peninsula; the remote island of Jan Mayen and the archipelago of Svalbard are also part of the Kingdom of Norway. The Antarctic Peter I Island and the sub-Antarctic Bouvet Island are dependent territories and thus not considered part of the kingdom. Norway also lays claim to a section of Antarctica known as Queen Maud Land.

NRK state-owned Norwegian public broadcaster

NRK is the Norwegian government-owned radio and television public broadcasting company, and the largest media organisation in Norway. NRK broadcasts three national TV channels and three national radio channels on digital terrestrial television, digital terrestrial radio and subscription television. All NRK radio stations are being streamed online at NRK.no, which also offers an extensive TV service. NRK is a founding member of the European Broadcasting Union.

TVNorge is a Norwegian television channel.

Some of the entertainment shows from this channel later became very popular on TVNorge, which used it to complement its own programming, which was mostly based on cheap entertainment during weekdays. TVNorge also had the advantage of being broadcast on local TV stations throughout Norway.

TV1 failed mostly due to spending huge amounts of money on Norwegian productions without having the network to spread these broadcasts into most people's homes. TVNorge succeeded by first broadcasting cheap imports and then supplementing with local productions. The shows they got from TV1, particularly an evening show with popular host Rolv Wesenlund, were important in TVNorge's successful fight to become the second widely distributed commercial channel in Norway.

Rolv Wesenlund Norwegian actor

Rolv Helge Wesenlund was a Norwegian comedian, singer, clarinetist, writer and actor.

Norsk TV1 is now part of TVNorge.

Related Research Articles

A rerun or repeat is a rebroadcast of an episode of a radio or television program. There are two types of reruns – those that occur during a hiatus, and those that occur when a program is syndicated. Reruns can also be, as the case with more popular shows, when a show is aired outside its timeslot.

DIC Entertainment

DIC Entertainment Corporation was an international film and television production company. In 2008, DiC was acquired by the Cookie Jar Group and was folded into it. Most of the DiC library is currently owned by DHX Media after DHX acquired the Cookie Jar Group on October 22, 2012.

Television is one of the major mass media of the United States. As of 2011, household ownership of television sets in the country is 96.7%, with approximately 114,200,000 American households owning at least one television set as of August 2013. The majority of households have more than one set. The peak ownership percentage of households with at least one television set occurred during the 1996–97 season, with 98.4% ownership.

Rapture TV

Rapture TV was a previously free-to-air satellite television station operated from the United Kingdom, founded in 1997. Focusing mostly on electronic dance music and extreme sports, it is notable for the number of times it has "failed" financially only to be relaunched.

<i>A Country Practice</i> Australian television series

A Country Practice is a multi-Logie award-winning Australian television soap opera/serial. It ran on the Seven Network for 1,058 episodes at 7.30 pm Monday and Tuesday nights, from 18 November 1981 to 22 November 1993. It was produced at both ATN-7's production facility at Epping, New South Wales with exterior locations filmed in Pitt Town and Oakville in the outskirts of Northwest Sydney. Several of the regular cast members became highly popular celebrities through their roles in the series. It also featured a number of native Australian animals, particularly the iconic Fatso, the Wombat adding to its enduring appeal both domestically and internationally. After the series was cancelled by the Seven Network in 1993, a reworked version of the series ran briefly on Network Ten in 1994. At the time of its cancellation, A Country Practice was the longest running Australian TV drama; however, it was soon surpassed by Neighbours. At its height, the show attracted 8–10 million viewers weekly, when the population of the time was a mere 15 million, and was sold to 48 countries.

CISA-DT

CISA-DT, VHF channel 7, is a Global owned-and-operated television station located in Lethbridge, Alberta, Canada. The station is owned by Corus Entertainment. CISA's studios are located on 28 Street and 14 Avenue North on the northeastern side of Lethbridge, and its transmitter is located near Highway 25 and Range Road 221, just outside the city. This station can also be seen on Shaw Cable channel 5 and in high definition on digital channel 211.

e.tv

e.tv is the first and only privately owned free-to-air television station in South Africa. It is the fifth terrestrial television channel in the country, following three channels that are operated by the state-owned South African Broadcasting Corporation and the privately-owned subscription-funded M-Net.

WNJU Telemundo television station in Linden, New Jersey, United States

WNJU, virtual channel 47, is the Spanish language Telemundo television station, licensed to Linden, New Jersey and serving the New York metropolitan area. WNJU is owned by NBCUniversal Owned Television Stations as part of a duopoly with WNBC. WNJU maintains studios and offices in Fort Lee, New Jersey, with transmitter located at One World Trade Center.

WUNI Univision TV station in Marlborough, Massachusetts

WUNI, virtual channel 66, is an Univision-owned television station serving Boston, Massachusetts, United States that is licensed to Marlborough. The station is owned by the Univision Local Media subsidiary of Univision Communications, as part of a duopoly with Derry, New Hampshire-licensed Justice Network affiliate WWJE-DT ; Entravision Communications, which owns Worcester-licensed UniMás affiliate WUTF-TV, operates both WUNI and WWJE under respective joint sales and local marketing agreements. The three stations share studios on 4th Avenue in Needham; WUNI and WWJE share transmitter facilities on Parmenter Road in Hudson.

KTSF, virtual channel 26, is an independent Asian television station licensed to San Francisco, California, United States, and serving the San Francisco Bay Area. The station is owned by Lincoln Broadcasting Company. KTSF's studios are located on Valley Drive in south suburban Brisbane, and it shares transmitter facilities with Univision owned-and-operated station KDTV-DT atop Mount Allison. Until May 7, 2018, KTSF's transmitter was located atop San Bruno Mountain. On cable, the station is carried on channel 8 on most providers in the market.

All News Channel (ANC) was an American satellite television news channel that was owned by CONUS Communications, a joint venture between Viacom and Hubbard Broadcasting. The channel was carried mainly on direct-broadcast satellite provider DirecTV. All News Channel's programming was also syndicated to television stations across the United States. The channel was headquartered in St. Paul, Minnesota. The channel ceased broadcasting on September 30, 2002.

TV4 (Sweden) TV channel in Sweden

TV4 is a Swedish television network owned and operated by the TV4 AB, a subsidiary of the Bonnier Broadcasting Group. It started broadcasting by satellite in 1990 and, since 1992, on the terrestrial network. In 1994, TV4 became the largest channel and remained so for a number of years. The two channels of Sveriges Television (SVT) lost more and more viewers for a couple of years. After making schedule changes in 2001, SVT1 had practically the same numbers of viewers as TV4. Since 2004 the TV4 Group has been a fully active member of the European Broadcasting Union.

Gibraltar Broadcasting Corporation Gibraltar television station

The Gibraltar Broadcasting Corporation (GBC) is Gibraltar's public service broadcaster. It has provided the community with a radio and television service since 1963.

Television in Norway was introduced in 1954, but first program was shown in 1958, and officially begin on August 20, 1960. Like in Denmark, Norway had only one television channel until the 1980s. Some 40% of the population have cable TV, and 30% have satellite TV. Another 30% have terrestrial television only.

The television industry in China includes high-tech program production, transmission and coverage. China Central Television is China's largest and most powerful national television station. By 1987, two-thirds of people in China had access to television, while today, over 3,000 channels are available in the country.

Television in Portugal was introduced in 1956 by Radiotelevisão Portuguesa, which held the nationwide television monopoly until late 1992. Regular broadcasting was introduced on March 7, 1957. Colour transmissions were introduced on March 10, 1980.

TVNorge HD is a High Definition television channel in Norway. The channel is a joint venture by TVNorge and cable and satellite-TV distributor Canal Digital which started broadcasting on October 3, 2008. It's the first Norwegian high definition channel, but currently only some of its contents is available in HD. The HD station, has the same schedule as the SD station. Broadcasts not available in high definition will be broadcast in standard definition.