Posta (newspaper)

Last updated
Posta
TypeDaily newspaper
Format Broadsheet
Owner(s) Doğan Media Group
Founded23 January 1995 (1995-01-23)
Political alignmentnone
Language Turkish
City İstanbul
CountryTurkey
Circulation 466.983 [1]
Website www.posta.com.tr

Posta is a mass market Turkish daily newspaper, with the second highest circulation in Turkey. It began publication in 1995 and its first issue was released on January 23. Posta had a daily circulation of approximately 516,000 in 2009. [2] the newspaper is published in Istanbul by Doğan Holding, which also used to own (1994-2018) other major Turkish newspapers including Hürriyet. [3] [4]

Turkey Republic in Western Asia

Turkey, officially the Republic of Turkey, is a transcontinental country located mainly in Western Asia, with a smaller portion on the Balkan Peninsula in Southeast Europe. East Thrace, located in Europe, is separated from Anatolia by the Sea of Marmara, the Bosphorous strait and the Dardanelles. Turkey is bordered by Greece and Bulgaria to its northwest; Georgia to its northeast; Armenia, the Azerbaijani exclave of Nakhchivan and Iran to the east; and Iraq and Syria to the south. Istanbul is the largest city, but more central Ankara is the capital. Approximately 70 to 80 per cent of the country's citizens identify as Turkish. Kurds are the largest minority; the size of the Kurdish population is a subject of dispute with estimates placing the figure at anywhere from 12 to 25 per cent of the population.

Doğan Holding

Doğan Holding is amongst the biggest conglomerates in Turkey operating in the energy, media, industry, trade, insurance and tourism industries. Founded by Aydın Doğan who still is a major shareholder, the company is led by his daughter Begümhan Doğan Faralyalı. Main operating activity of the Holding is to invest in various sectors via associates, to provide all necessary support to its subsidiaries and joint ventures in order to develop their activities.

<i>Hürriyet</i> Turkish newspaper

Hürriyet is one of the major Turkish newspapers, founded in 1948. As of January 2018, it had the highest circulation of any newspaper in Turkey at around 319,000. Hürriyet has a mainstream, liberal and conservative outlook. Hürriyet's editorial line may be considered middle-market, combining entertainment value with comprehensive news coverage and a strong cadre of columnists.

Contents

Editorial line

The paper's editorial line has been described as tabloid, similar to the New York Daily News or Daily Mirror , appealing to broad audiences with more attention paid to entertainment and gossip than politics and economics. [5]

Tabloid journalism, also known as rag newspaper, is a style of journalism that emphasizes sensational crime stories, gossip columns about celebrities and sports stars, extreme political views and opinions from one perspective, junk food news, and astrology. Although it is associated with tabloid-size newspapers, not all newspapers associated with tabloid journalism are tabloid size, and not all tabloid-size newspapers engage in tabloid journalism; in particular, since about 2000 many broadsheet newspapers converted to the more compact tabloid format. Tabloid journalism often concerns itself with rumors about the private lives of celebrities. In some cases, celebrities have successfully sued for libel, demonstrating that tabloid stories have defamed them.

<i>Daily Mirror</i> British daily tabloid newspaper owned by Reach plc.

The Daily Mirror is a British national daily tabloid newspaper founded in 1903. It is owned by parent company Reach plc. From 1985 to 1987, and from 1997 to 2002, the title on its masthead was simply The Mirror. It had an average daily print circulation of 716,923 in December 2016, dropping markedly to 587,803 the following year. Its Sunday sister paper is the Sunday Mirror. Unlike other major British tabloids such as The Sun and the Daily Mail, the Mirror has no separate Scottish edition; this function is performed by the Daily Record and Sunday Mail, which incorporate certain stories from the Mirror that are of Scottish significance.

Related Research Articles

Aydın Doğan Turkish businessman

Aydın Doğan is a Turkish billionaire media tycoon, business magnate, entrepreneur, philanthropist, and investor - best known as the founder of Doğan Holding, one of Turkey's largest conglomerates.

The media of Turkey includes a wide variety of domestic and foreign periodicals expressing disparate views, and domestic newspapers are extremely competitive. However, media ownership is concentrated in the hands of a few large private media groups which are typically part of wider conglomerates controlled by wealthy individuals, which limits the views that are presented. In addition, the companies are willing to use their influence to support their owners' wider business interests, including by trying to maintain friendly relations with the government. The media exert a strong influence on public opinion. Censorship in Turkey is also an issue, and in the 2000s Turkey has seen many journalists arrested and writers prosecuted. On Reporters Without Borders' Press Freedom Index it has fallen from being ranked around 100 in 2005 to around 150 in 2013.

BirGün is an Istanbul-based Turkish left-wing daily.

<i>Milliyet</i> Turkish newspaper (daily)

Milliyet is a major pro-government Turkish daily newspaper published in Istanbul, Turkey.

Radikal ("Radical") was a daily liberal Turkish language newspaper, published in Istanbul. It has been published since 1996 by Aydın Doğan's Doğan Media Group. Despite only having a circulation of around 25,000, it was considered one of the most influential Turkish newspapers.

Vatan is a Turkish daily newspaper founded in 2002 by the Doğan Media Group. The paper was purchased by DK Corporation in April 2011 and was totally acquired by Demirören Holding a few months later.

<i>Yeni Şafak</i> Turkish daily newspaper

Yeni Şafak is a conservative Turkish daily newspaper. The newspaper is known for its hardline support of president Recep Tayyip Erdoğan and the AK Parti and has a very close relationship with the Turkish government. It, together with other media organizations in Turkey, has been accused of using hate speech to target minorities and opposition groups.

Doğan Media Group was a Turkish media conglomerate, part of the Doğan Holding conglomerate. The company was established in 1997 to bring together Doğan's media properties. These include the Posta, Hürriyet, and Radikal newspapers, the television channels Kanal D and CNN Türk, and the Doğan News Agency. It also operated Doğan Kitap, a major book publisher, and Doğan Music Company, a major music label. Doğan also operated print facilities and media distribution, for other newspapers and magazines as well as its own.

Tuba Büyüküstün Turkish actress

Tuba Büyüküstün is a Turkish actress. Widely considered as one of the most beautiful Turkish actresses, Büyüküstün is the recipient of several awards, including five Televizyon Dizisi Awards. She is one of Turkey's most popular and highest-paid actresses.

Hakan Çelik is a Turkish journalist, columnist, radio and television presenter.

Hikmet Bilâ was a Turkish journalist and columnist. He was the author of three books about Turkish political history.

<i>Sözcü</i> Turkish newspaper

Sözcü is a popular Turkish daily newspaper. Sözcü was first published on 27 June 2007 and is distributed nationwide. As of June 2018, it is one of the top-selling newspapers in Turkey, with around 300,000 copies sold daily.

Ciner Media Group is a Turkish media conglomerate established in 2007, part of the Ciner Holding conglomerate. Among other properties it owns the Habertürk newspaper, Habertürk TV and Habertürk Radyo, and the television stations Show TV, Show Türk and ShowMax TV. It co-owns the television station Bloomberg HT. It also publishes a range of magazines, including Turkish editions of international magazines such as FHM.

Star is a high-circulation Turkish newspaper. It was established in 1999 by Star Media Group, drawing on the brand of the group's Star TV channel.

Akşam (Evening) is a Turkish newspaper founded in 1918, owned by Ethem Sancak's TürkMedya Grup since 2013. In 2013 it had a circulation of around 100,000.

32. Gün is a Turkish national and international television news show. Launched in 1985 by Mehmet Ali Birand, it is Turkey's longest-running and most influential news programme. Originally aired on TRT 1 (1985–1992), it then moved to private channels, moving home several times. It has aired on Kanal D since 2005.

Günaydın was a Turkish newspaper. It was established in 1968 by Haldun Simavi, and ceased publication in 1998.

Hanzade Doğan Boyner Turkish buisnesswoman

Hanzade Doğan Boyner is a Turkish businesswoman, serial entrepreneur and philanthropist. She is the third daughter of the Turkish media proprietor Aydın Doğan.

References

  1. "Tiraj - MedyaTava - Yazmadıysa Doğru Değildir". medyatava.com. 20 May 2015.
  2. XGazete.com circulation statistics, Retrieved October 5, 2010
  3. Doğan Gazetecilik Anonim Şirketi v. Jason Statham, World Intellectual Property Organization , March 27, 2010
  4. Medya, Doganholding.com, Retrieved October 5, 2010
  5. Abazov, Rafis. Culture and customs of Turkey, p.77 (2009) (ISBN )