Waihi Daily Telegraph

Last updated

The Waihi Daily Telegraph was a newspaper published in Waikato, New Zealand. It was published from 1901 to 1951. It replaced the Waihi Chronicle . [1]

Related Research Articles

Prince Harry, Duke of Sussex Duke of Sussex

Prince Harry, Duke of Sussex, is a member of the British royal family. He is the younger son of Charles, Prince of Wales and Diana, Princess of Wales and is sixth in the line of succession to the British throne.

<i>The Daily Telegraph</i> (Sydney) Australian daily tabloid newspaper published in Sydney, New South Wales

The Daily Telegraph, also nicknamed The Tele, is an Australian daily tabloid newspaper published in Sydney, New South Wales, by Nationwide News Limited, a division of News Corp Australia. The Telegraph is published Monday through Saturday and is available throughout Sydney, across most of regional and remote New South Wales, the Australian Capital Territory and South East Queensland.

<i>The Telegraph</i> (Kolkata) Indian daily newspaper

The Telegraph is an Indian English daily newspaper founded and continuously published in Kolkata since 7 July 1982. It is published by the ABP Group and the newspaper competes with The Times of India. According to the Audit Bureau of Circulations, it has a circulation of 466,001 copies as of Jul-Dec 2016. The newspaper is the fifth most-widely read English newspaper in India as per Indian Readership Survey (IRS) 2014.

<i>The Advertiser</i> (Adelaide) Australian newspaper

The Advertiser is a daily tabloid format newspaper published in the city of Adelaide, South Australia. First published as a broadsheet named The South Australian Advertiser on 12 July 1858, it is currently a tabloid printed from Monday to Saturday. The Advertiser came under the ownership of Keith Murdoch in the 1950s, and the full ownership of Rupert Murdoch in 1987. It is now a publication of News Corp Australia. Through much of the 20th century, The Advertiser was Adelaide's morning broadsheet, The News the afternoon tabloid, with The Sunday Mail covering weekend sport, and Messenger Newspapers community news. The head office was relocated from a former premises in King William Street, to a new News Corp office complex, known as Keith Murdoch House at 31 Waymouth Street.

Waihi Town in Waikato, New Zealand

Waihi is a town in Hauraki District in the North Island of New Zealand, especially notable for its history as a gold mine town.

<i>Belfast Telegraph</i> Daily newspaper published in Belfast, Northern Ireland

The Belfast Telegraph is a daily newspaper published in Belfast, Northern Ireland, by Independent News & Media. Reflecting its unionist tradition, the paper has historically been "favoured by the Protestant population", while also being read within Catholic nationalist communities in Northern Ireland.

Western Bay of Plenty District Territorial authority in Bay of Plenty, New Zealand

Western Bay of Plenty District is a territorial authority within the Bay of Plenty Region of New Zealand. The district envelops Tauranga City by land, and includes Matakana Island, at the entrance to Tauranga Harbour.

Catherine, Duchess of Cambridge Wife of Prince William, Duke of Cambridge

Catherine, Duchess of Cambridge,, previously known as Kate Middleton, is a member of the British royal family. Her husband, Prince William, Duke of Cambridge, is expected to become king of the United Kingdom and 15 other Commonwealth realms, making Catherine a likely future queen consort.

Meghan, Duchess of Sussex American actress, member of the British royal family

Meghan, Duchess of Sussex is an American former actress, a philanthropist, and a member of the British royal family.

The Bay of Plenty Times is the regional daily paper for the Bay of Plenty area, including Tauranga, in the North Island of New Zealand.

The Telegraph was an evening newspaper published in Brisbane, Queensland, Australia. It was first published on 1 October 1872 and its final edition appeared on 5 February 1988. In its day it was recognised as one of the best news pictorial newspapers in the country. Its Pink Sports edition was a particularly excellent production produced under tight deadlines. It included results and pictures of Brisbane's Saturday afternoon sports including the results of the last horse race of the day.

Ohinemuri is a former New Zealand parliamentary electorate. It existed from 1896 to 1928, and was represented by five Members of Parliament.

Martha Mine mine in New Zealand

The Martha Mine is a gold mine in the New Zealand town of Waihi. Since July 2015 it has been owned by Australian-based OceanaGold.

Waitawheta River river in New Zealand

The Waitawheta River is a river of the Waikato Region of New Zealand's North Island. It flows from a point south-east of Mount Te Aroha in the Kaimai Range to the Karangahake Gorge at the foot of the Coromandel Peninsula to reach the Ohinemuri River at Karangahake, five kilometres east of Paeroa.

<i>The Daily Telegraph</i> British daily broadsheet newspaper

The Daily Telegraph, known online as The Telegraph, is a national British daily broadsheet newspaper published in London by Telegraph Media Group and distributed across the United Kingdom and internationally. It was founded by Arthur B. Sleigh in 1855 as Daily Telegraph & Courier. The Telegraph has been described as a newspaper of record and has generally had an international reputation for quality, having been described by Amol Rajan as "one of the world's great titles". Bias assessment platform Allsides classifies the paper as leaning right. It was fined £30,000 in 2015 for "sending an unsolicited email to hundreds of thousands of its subscribers, urging them to vote for the Conservatives."

Frederick Sutton was a 19th-century Member of Parliament from the Hawke's Bay Region of New Zealand and an early settler, storekeeper and farmer in the area.

<i>FHM</i><span class="nowrap" style="padding-left:0.1em;">'s</span> 100 Sexiest Women (UK) annual listing compiled by FHM magazine

FHM's 100 Sexiest Women is an annual listing compiled by the monthly British men's lifestyle magazine FHM, based on which women they believe to be the "sexiest". As of 2017, each year's list is first announced through a section on FHM's official website, FHM.com. The first listing was published in 1995 and was voted for by a panel of 250 judges. The inaugural winner was German supermodel Claudia Schiffer. From 1996 to 2015, the poll was instead voted for by the general public, with, at its height, several million votes being cast each year. Subsequent winners have included the British singer Cheryl, the American actress Halle Berry, and Jennifer Lopez. At 36 years old, Berry was the oldest woman ever to top the listing, while Lopez was the first to top it more than once. By the time FHM ceased publication of its print edition in January 2016, the 100 Sexiest Women list had been compiled 21 times. The current holder of the Sexiest Woman title is the Israeli actress Gal Gadot.

The Telegraph was a newspaper in Adelaide, South Australia, founded in 1862, and merged with The Express to become The Express and Telegraph, published from 1867 to 1922.

The Line of Best Fit is an independent online magazine based in London, concentrating on new music. It publishes independent music reviews, features, interview, and media. Founded by Richard Thane in February 2007 and currently edited by Paul Bridgewater, the webzine's name derives from a song on Death Cab For Cutie's You Can Play These Songs with Chords.

References

  1. "The Waihi Daily Telegraph". PapersPast. Archived from the original on 15 August 2018. Retrieved 15 August 2018.