TVI Internacional

Last updated
TVI Internacional
TVI Internacional.png
Country Portugal
Broadcast areaAfrica, Angola, Andorra, Asia, Cape Verde, Canada, France, Eastern Europe, Latin America, Luxembourg, Middle East, Mozambique, Monaco, Oceania, Spain, Switzerland, UK, United States
Programming
Picture format 16:9 (576i, SDTV)
Ownership
Owner Media Capital
Sister channels TVI
TVI 24
TVI Ficção
TVI Reality
TVI África
History
LaunchedMay 30, 2010;10 years ago (2010-05-30)
Links
Website TVI
Availability
Terrestrial
TDT (Andorra)Channel 25
Cable
TV Cabo ao Channel 12
TV Cabo mz Channel 12
UPC Switzerland (Switzerland)Channel 623 (SD)
Satellite
Dish Network (United States)Channel 9817
ZAP ao Channel 12
ZAP mz Channel 12
IPTV
Bell Fibe TV (Canada)Channel 887

TVI Internacional is the international television service of TVI. It is available in Europe, Africa, North America and Oceania. Programming is taken from the main channel as well as TVI 24 and original programming. As a leading channel producing Portuguese telenovelas, TVI started its international expansion as an exclusive to the Angolan ZAP satellite platform on May 30, 2010. In July 2011, it became available as a digital terrestrial television channel in Andorra. In the following year, it became available across cable services in Western Europe and North America, In 2020 TVI International Kills TVI África For 5 Years.

Related Research Articles

BBC World News BBCs international audiovisual news division in English

BBC World News is an international English-language pay television network, operated under the BBC Global News Ltd division of the BBC, which is a public corporation of the UK government's Department for Digital, Culture, Media and Sport. According to its corporate PR, the combined 7 channels of the Global News operations have the largest audience market share among all of its rivals, with an estimated 99 million viewers weekly in 2016/2017, part of the estimated 121 million weekly audience of all its operations. Launched on 11 March 1991 as BBC World Service Television outside Europe, its name was changed to BBC World on 16 January 1995 and to BBC World News on 21 April 2008. It broadcasts news bulletins, documentaries, lifestyle programmes and interview shows. Unlike the BBC's domestic channels, it is owned and operated by BBC Global News Ltd., part of the BBC's commercial group of companies, and is funded by subscription and advertising revenues, and not by the United Kingdom television licence. The channel is not broadcast in the UK, though BBC World News reports and programming is also used by the BBC News channel. It is distinct from the BBC Studios operations. The linear service is aimed at the overseas market, similar to Al Jazeera, CNN International, France 24, and NHK World.

Euronews is a pan-European pay television news network, headquartered in Lyon, France. The network began broadcasting on 1 January 1993 and aimed to cover world news from a pan-European perspective.

RTL Télé Lëtzebuerg Television channel in Luxembourg

RTL Télé Lëtzebuerg is the main television channel in Luxembourg, broadcasting in Luxembourgish. It is part of RTL Group.

Free-to-air (FTA) services are television (TV) and radio services broadcast in clear (unencrypted) form, allowing any person with the appropriate receiving equipment to receive the signal and view or listen to the content without requiring a subscription, other ongoing cost, or one-off fee. In the traditional sense, this is carried on terrestrial radio signals and received with an antenna.

Rádio e Televisão de Portugal Portuguese public broadcasting company

Rádio e Televisão de Portugal (RTP), is the public service broadcasting organisation of Portugal. It operates four national television channels and three national radio channels, as well as several satellite and cable offerings.

Cyprus Broadcasting Corporation Public radio and television outlet

Cyprus Broadcasting Corporation, or CyBC, is Cyprus' public broadcasting service. It transmits island-wide on four radio and two domestic television channels, and uses one satellite channel for the Cypriot diaspora. It also transmits on a separate high definition channel.

FashionTV Television channel

FashionTV is an international fashion and lifestyle broadcasting television channel. Founded in France in 1997, by its Polish-born president Michel Adam Lisowski, FashionTV is a widely distributed satellite channels in the world with 31 satellite and 2,000 cable systems. As of 2014, it had 400 million views all over the world.

Televisão Independente Portuguese television station

TVI - initialism for Televisão Independente - is Portugal's fourth terrestrial television channel, launched in 1993. It was the most watched channel in Portugal from 2005 to 2019. It competes directly with SIC and RTP1. It is one of the two private free-to-air channels in Portugal, among the seven terrestrial free-to-air channels broadcasting from the country.

Commercial broadcasting is the broadcasting of television programs and radio programming by privately owned corporate media, as opposed to state sponsorship. It was the United States′ first model of radio during the 1920s, in contrast with the public television model in Europe during the 1930s, 1940s and 1950s, which prevailed worldwide, except in the United States and Brazil, until the 1980s.

RTP Internacional is the international television service of Rádio e Televisão de Portugal, the Portuguese public broadcaster. It shows a mix of programming from RTP's domestic channels, together with special Contacto programmes aimed at Portuguese migrant communities in Europe, Africa, South America and North America, as well as Macao and East Timor.

The BBC is forbidden under its charter to directly undertake any commercial operations on-air within the United Kingdom; however, no such restriction applies to operations in other countries. Therefore, the BBC exploits its massive television archive by operating a number of commercial television channels outside the UK through its BBC Studios subsidiary.

Hope Channel Christian lifestyle television channel

Hope Channel International, Inc is a Christian lifestyle television network and is a subsidiary company of the General Conference of Seventh-day Adventists. The network operates globally, with 67 Hope Channels worldwide, each providing programs contextualized to the language and culture of their audience. Focusing on balanced, Christian living, Hope Channel programs cover topics such as mind, body, spirit, family, and community. Hope Channel is available on DirecTV channel 368 in the United States of America, Cable television, satellite, multiple channels are available via Roku, Amazon Fire TV, Hope Channel app available at App Store for Apple users and at Google Play Store for Android users, via FaithStream and online at www.HopeTV.org.

Tamil Vision International Canadian Tamil-language specialty TV channel

Tamil Vision International is a Canadian exempt Category B Tamil language specialty channel, based in Toronto, Ontario. It is the largest Tamil media outlet in North America.

Nat Geo Wild Global television channel focused on wildlife programming of National Geographic

National Geographic Wild is a global pay television network owned by National Geographic Partners, a joint venture between The Walt Disney Company (73%) and the National Geographic Society (27%). The channel primarily focuses on wildlife and natural history non-fiction programming. It is a sister network to National Geographic TV.

Television in Portugal was introduced in 1956 by Radiotelevisão Portuguesa, which held the nationwide television monopoly until late 1992. Regular broadcasting was introduced on March 7, 1957. Colour transmissions were introduced on March 10, 1980.

MTV Live HD International 24-hour music channel

MTV Live HD is an international 24-hour clock HD live music pay television network that is operated by ViacomCBS Networks International's subsidiary ViacomCBS Networks EMEAA. The channel is available in Europe, Latin America, Oceania, Middle East and North Africa and Asia.

TVi (TV channel)

TVi was a Ukrainian TV channel that began broadcasting in 2008; it was widely seen as Ukraine's only independent TV channel. It was known for its critical coverage of the Ukrainian government, particularly of President Viktor Yanukovych.