Euronews

Last updated

Euronews
Euronews 2016 logo.svg
Broadcast areaWorldwide
Headquarters Lyon, France
Programming
Picture format 1080i HDTV
(downscaled to 16:9 576i for the SDTV feed)
Ownership
OwnerEuronews SA
Media Globe Networks (88%) [1]
20 EBU members (12%)
Sister channels Africanews
History
Launched1 January 1993;28 years ago (1993-01-01)
Links
Website euronews.com
Availability
Cable
Optimum Channel 103
Dish Network Channel 600-604
Streaming media
euronews.com Watch live (except in the USA)
KlowdTV.com Watch live (worldwide; free account required)
YouTube Watch live (except in the USA)

Euronews is a pan-European television news network, headquartered in Lyon, France. The network began broadcasting on 1 January 1993 and aimed to cover world news from a pan-European perspective.

Contents

It is jointly owned by several European and North African public and state-owned broadcasting organizations, and is currently majority-owned (88%) by Media Globe Networks, led by Egyptian billionaire Naguib Sawiris, who is the chairman of the supervisory board. It is also a provider of livestreamed news, which can be viewed in most of the world (with the exception of the United States) via its website, on YouTube, and on various mobile devices and digital media players.

History and organisation

In 1992, following the Persian Gulf War, during which CNN's position as the preeminent source of 24-hour news programming was cemented, the European Broadcasting Union decided to establish Euronews to present information from a European perspective. The channel's first broadcast was on 1 January 1993 from Écully, Lyon. An additional broadcast studio was set up in London in 1996. It was founded by a group of ten public broadcasters: [2]

The shareholders are represented by the SOCEMIE (French : Société éditrice de la chaîne européenne multilingue d'information Euronews) consortium. Euronews SA is the operating company that produces the channel and holds the broadcasting licence. It is currently co-owned by seven of the ten founders and:

In late 1997, the British news broadcaster ITN purchased a 49% share of Euronews for £5.1 million from Alcatel-Lucent. [3] ITN supplied the content of the channel along with the remaining shareholders.

The broadcast switched from solely analogue to mainly digital transmission in 1999. That same year, a Portuguese audio track was added. A Russian audio track was added in 2001, following VGTRK joining as one of the major shareholders.

In April 2003, ITN sold its stake in Euronews as part of its drive to streamline operations and focus on news-gathering rather than channel management. [4] [5]

On 6 February 2006, Ukrainian public broadcaster Natsionalna Telekompanya Ukraïny (NTU) purchased a one percent interest in SOCEMIE. [6]

In 2007, Euronews won the European Commission's tender for an Arabic-language news channel, with a service agreement being signed on 6 December. The Arabic service would eventually be launched in July 2008. [7]

On 27 May 2008, Spanish public broadcaster RTVE decided to leave Euronews, citing legal requirements to maintain low debt levels through careful spending as a factor influencing its decision to leave, as well as to promote its international channel TVE Internacional. [8]

In February 2009, the Turkish public broadcaster TRT became a shareholder in the channel and joined its supervisory board. [9] TRT purchased 15.70% of the channel's shares and became the fourth main partner after France Télévisions (23.93%), RAI (21.54%), and VGTRK (16.94%). Subsequently, Turkish was added as the ninth language service in January 2010. Later that year in October, the channel started broadcasting in Persian, then began broadcasting in 16:9 widescreen format in early 2011, and launched a Ukrainian service in August. [10] A Polish service was launched in mid-2011 amid Poland's accession to the Presidency of the Council of the European Union, although only some selected evening broadcasts were translated. It was shortly after discontinued in January 2012. [11]

In February 2015, the channel's executive board approved a bid by Media Globe Networks, owned by Egyptian telecom magnate Naguib Sawiris, to acquire a 53% controlling stake in the media outlet. The deal raised questions over Euronews's future editorial posture and independence. [12] [13] [14]

Good Morning Europe anchor Belle Donati COTY 2018, Le Grand-Saconnex (1X7A9290).jpg
Good Morning Europe anchor Belle Donati

On 13 March 2015, it was announced that Inter Media Group, owned by pro-Russian Ukrainian oligarch Dmytro Firtash, had taken over the Ukrainian service. In response, the Ukrainian government decided to revoke its broadcasting license for its suspected bias and dropped its funding. [15] Firtash later abandoned the project, resulting in the department shutting down and leaving 17 journalists redundant. The Russian service, which was financed by Moscow, refused to provide jobs to the journalists, in violation of French labour legislation. The management explained that not hiring any Ukrainian journalists was a specific instruction from VGTRK. [16] [17]

In October 2015, Euronews moved to a new global headquarters complex in La Confluence, Lyon, designed by Paris architecture firm Jakob + MacFarlane and covering a floor area of 10,000m². [18]

Radio service

On 2 October 2012, Euronews launched Euronews Radio. The service was available for download on the App Store and Google Play, in addition to being available on TuneIn, and was designed for viewers for whom "watching news is not an option" by providing a direct simulcast to the TV channel, with the "No Comment" segment being replaced by music. The music of the bulletin openings was also transmitted on Euronews Radio. Weather reports were read by a female announcer.

As of December 2020, the radio service appears to have been defunct, and the stream on its webpage or on TuneIn is not functional. [19]

Africanews

In January 2014, Euronews announced a partnership with public broadcaster Télé Congo "under the auspices of the President of the Republic of the Congo, Mr. Denis Sassou Nguesso" to create Africanews. [20] The website debuted on 4 January 2016, with the Africanews TV channel eventually launching on 20 April, broadcasting in English and French from Pointe-Noire in the Republic of the Congo. [21]

In 2020, Euronews originally planned to sell Africanews to a group known as Sipromad, but the deal eventually fell through and the two parties are now in litigation. As a result, Africanews would remain under the ownership of its sister channel, but its production would move from Pointe-Noire to the global headquarters in Lyon by the end of July 2020, with a reduction in costs of at least 30%. [22]

Partnership with NBC

Euronews headquarters in Lyon Euronews HQ (c)euronews photo Stephane Audras 2015.10.15 (169).JPG
Euronews headquarters in Lyon

In November 2016, the channel's executive board was in talks with NBCUniversal, the parent company of NBC News, for a "strategic partnership". NBCU would acquire 15 to 30% ownership of the Euronews network, would contribute to Euronews content, and facilitate NBC News' expanded operations in Europe. [23] After successful negotiations with the European Commission, who feared that the partnership would result in an "Americanization" of Euronews, the NBCUniversal News Group finally purchased a 25% stake in Euronews in February 2017 for $30 million. NBC News president Deborah Turness was appointed to head up international operations, and incumbent Euronews CEO Michael Peters, who had led it since 2004, became CEO of the new partnership. Both reported directly to NBC News chairman Andrew Lack. The resulting partnership became known as Euronews NBC. [24]

Although Sawiris and NBC News have the largest stakes in Euronews, editorial control by SOCEMIE members has been assured, with the broadcasters having seven slots in the editorial board, as opposed to Sawiris' company (which has three slots) and NBC News, which only has one, thereby reducing rumors of an "Americanization" of Euronews' values. Editorial control is fully handled by Euronews' teams, with NBC only focusing on planning and coordinating tasks. [25] After the formation of the partnership, video reports from NBC News' properties began to appear frequently on the TV channel and reports from NBCNews.com began to be distributed on its digital platforms.

On 9 May 2017, Euronews split its service into 12 language-specific editions, of which nine have a linear TV channel with its own language voiceover, but now including contents, on-air graphics (except for some segments) and its lower-third news ticker in the language. The glocal strategy allows the language editorial teams to personalize the content and presentation of their channel, not only by sharing own-produced content with other languages but by producing content that is relevant to local audiences and allowing local reporters and presenters to appear on camera in all its language editions. The splitting process finished on 24 May 2017. [26]

Alongside the major language split, satellite distribution for the German, Spanish, Portuguese and Turkish channels was discontinued, now being only available via fiber-optic IP uplink. [26] The discontinuation of the German-language channel on satellite in particular generated outcry from many German satellite TV owners, resulting in its restoration on the Astra 1L satellite on 25 July 2017, via an unencrypted SD feed sitting alongside the French-language channel. [27] Additionally, the Arabic and Persian-language editions became available only on Euronews' website and apps as well as on social media, with TV broadcasting being discontinued. [28] Furthermore, the Ukrainian edition was discontinued outright, due to lack of funding from the Ukrainian government, as well as due to the controversy surrounding the ownership of its broadcasting licence. [29] The Turkish-language TV channel would eventually be axed entirely as well, following discontinued support from TRT, who wanted to prioritise its own international news channel, TRT World. [30] [28] Finally, the Euronews channel in English would become known as the World edition, and distribution to premises in the American continent via fiber-optic IP uplink was set to begin later in 2018. [26] These changes caused the elimination of 43 staff positions, mainly from the Ukrainian edition, causing major layoffs and leading to production staff having more flexible roles. [31]

In 2018, Euronews' English-language channel began to gradually revamp its programming schedule, with the roll-out of a new slate of presenter-led programming to complement its already existing shows, a move that was reported earlier in the year, after the success of its presenter-led special reports and weekly programming introduced in recent years. [32] Alongside conventional rolling news shows with newsreaders, debate programming, talk shows, and new presenter-led long-form shows began to be offered during the weekly schedule, and throughout programs, Euronews reporters from different nationalities will be offering context on stories close to their respective home nationalities. [33]

The roll-out began on 22 May, when Euronews debuted the first of these new shows, Good Morning Europe, a five-hour morning show which airs every weekday morning from 7 am. It was first anchored by former RT correspondent and TVB Pearl news presenter Tesa Arcilla, who anchored it on a temporary basis. Some weeks later, former France 24 presenter Belle Donati began presenting the show, alternating with Arcilla; after she moved to Brussels in September, she became the main anchor of the slot. Two months later, on 17 July, Euronews debuted a six-hour breaking news show, Euronews Now, anchored by Tokunbo Salako, covering the dayside and afternoon slots. On 3 September, the new evening program lineup was launched, starting with a politics-focused show, Raw Politics, hosted from Brussels by Tesa Arcilla, and featuring former Sky News reporter Darren McCaffrey. It also spawned a weekly spin-off, Raw Politics: Your Call, a phone-in show which featured European Parliament members answering viewers' questions by phone or social media. The show was dropped over a year later, in October 2019, due to low viewership, with its content being integrated into the rolling news programming. Two weeks after the launch of Raw Politics, on 17 September, the full roll-out was completed with the introduction of a 5-hour evening rolling news show, Euronews Tonight, initially presented by former Sky News and BBC News presenter Sam Naz, and later by Euronews veteran Isabelle Kumar, who has worked with the channel since 2003. [34] [35] The traditional pre-produced blocks of video content still remains on some late-nights and weekends. Most overnights now repeat the previous day's edition (either full or half-length) of Euronews Now.

New weekly programming is also being produced, including the weekly interview series Uncut, which feature conversations from political leaders and newsmakers worldwide with minimum to no editing. The first episodes feature German-French politician Daniel Cohn-Bendit interviewing former UKIP leader Nigel Farage and former UK Prime Minister Tony Blair about Brexit. Additionally, a new social media unit was created, with journalists with a background on digital news verification leading it. The newly created team help to produce The Cube, a social media segment during rolling news shows, focusing on analysis on treatment and reactions about news headlines on social media, with special attention at the major stories of the day. No Comment, a long-standing element of Euronews' programming, remains on the channels' schedule, and it's being gradually integrated into the rolling news shows on the English-language channel. [34]

Additionally, a major investment in mobile reporting via iPhone devices helped Euronews gain a major scoop, becoming the only TV news outlet worldwide to broadcast live coverage from the MV Aquarius, with Paris correspondent Annelise Borges (formerly with France 24) on assignment. Borges broadcast live for 10 days as the new Italian far-right government denied the Aquarius access to Italian ports. The coverage made headlines on many news outlets worldwide and helped Euronews boost its credibility and its audience. [34] The new Euronews also hired new correspondents in London, Berlin, Moscow, Rome, Madrid and Washington D.C., and gained access to NBC News' large network of correspondents worldwide.

As of September 2018, the other language editions are unaffected, with the pre-produced blocks of video content remaining at all times. Programming dayparts were later named with proper translations of the existing daypart programming of the World edition (i.e. the evening daypart being named Euronews am Abend, Euronews Noite, Euronews Soir...). There were plans to introduce presenter-led programming during the morning slots on these other channels, eventually, the evening daypart in most of the language-specific channels became presenter-led by late 2018; all of these editions are pre-recorded and pre-produced before broadcast, and eventually looped through the night. [32]

Post-NBC

On 20 April 2020, it was reported that NBCUniversal had sold its stake in Euronews to Media Globe Networks, eventually having an overall majority share of 88%. NBCUniversal's parent company Comcast had recently acquired pan-European satellite service Sky Group, and was prioritizing a collaboration between NBC News and Sky News on a new international news channel. [36] The proposed service was scrapped in August during the COVID-19 pandemic in Europe, with the project no longer considered commercially viable. [37]

Broadcast

The channel is available in 430 million households in 166 countries worldwide. It reaches more than 170 million European households by cable, satellite and terrestrial. It also began to secure availability on multimedia platforms such as IPTV and digital media. [38]

Euronews launched an application for mobile devices (Android, iPhone, and iPad) which is called "Euronews Live". The application is free of charge and is available on Google Play and the App Store. [39] This app was later shut down quietly.

The channel's programmes are also available by podcast, and it has maintained YouTube channels since October 2007. [40]

The following broadcasters have simulcast, or are currently simulcasting Euronews through terrestrial channels for a limited amount of time:

In the USA, the channel is available for free on the KlowdTV platform.

In 2012, the largest Belarusian state network MTIS stopped broadcasting Euronews for unknown reasons. [43] [44]

In 2013, the new commercial channel Planet TV started broadcasting Euronews dubbed in Slovenian after Antenna TV SL purchased a major stake in the company. Euronews airs after closedown (or sign-off) of Planet TV, but both call sign logos are displayed.

In September 2016, Euronews disappeared from the Freesat channel list in the UK, in a move made by Sawiris. [45]

In September 2017, VGTRK ceased simulcasting Euronews to expand broadcasting hours of its Russia-K channel.

In the UK, Euronews is available, together with a number of other international news channels, via online video subscription service NewsPlayer+ [46] and alongside Africanews on Freeview channel 271 via the Channelbox free streaming service. [47]

Franchises

Since 2018, Euronews has begun licensing its name to private and public broadcasters in north, central and eastern Europe, where, subsequently, localized Euronews channels broadcast regional, national, European and international news in local languages. The first of these channels was the launch of Euronews Albania.

In 2019, Euronews launched its first franchise through a joint venture with local RTV In in Albania. The new channel, known as Euronews Albania, is based in Tirana, Albania and covers the Western Balkans countries of Albania, Montenegro, Kosovo and North Macedonia. [48]

In 2021, Euronews signed a partnership with TV Europa to launch a channel in Bulgarian. [49] [50] The new channel is planned to start broadcasting before the end of the year.

In 2020, Euronews signed a deal with local telecommunications company Silknet to launch a channel in Georgian. [49] [51] The new channel began broadcasting on 31 August. [52]

In 2021, Euronews teamed up with the Politehnica University of Bucharest to launch a channel in Romanian. [49] [53] The new channel is planned to start broadcasting before the end of the year.

In 2019, Euronews teamed up with the media group HD-WIN, owned by the state-owned Telekom Srbija, to launch a channel in Serbian. The new channel started broadcasting in early May 2021. [54] [55] Balkan Insight reported that "Experts say the venture violates a law that prohibits state-owned enterprises from founding or owning media outlets and worry it will be used by the state to create an illusion of media freedom." [56]

HD

High-definition (HD) broadcasting was started on 2 November 2016 via satellite using Hot Bird-capacities (English audio only). Regarding the audio codec, Euronews originally used the AC3 format, before changing to the AAC codec in March 2017, and changing again to the MPEG codec in April 2017. [57]

Language availability

LanguageLaunchedClosed
English 1 January 1993
French 1 January 1993
German 1 January 1993
Italian 1 January 1993
Spanish 1 January 1993
Portuguese November 1999
Russian 17 September 2001
Arabic 1 January 1993
12 July 2008 (relaunch)
1994
May 2017 (TV only)
Turkish 30 January 2010January 2018 (TV only)
Persian 27 October 2010May 2017 (TV only)
Polish 16 June 2011January 2012 [11]
Ukrainian 24 August 201122 May 2017 [58]
Greek 18 December 2012
Hungarian 30 May 2013
Albanian 21 November 2019
Georgian 31 August 2020
Serbian 9 May 2021
Bulgarian October 2021
Romanian 2021

Logos

Identifying graphic used with logo below Euronews logo globe.png
Identifying graphic used with logo below
Logo used from October 1998 to June 2008 Euronews logo text.svg
Logo used from October 1998 to June 2008
Logo used from June 2008 to May 2016 Euronews grey logo.svg
Logo used from June 2008 to May 2016

The current Euronews logo is the fifth. From 1 January 1993 to February 1999 the logo was in the lower right corner of the screen, from February 1999 to June 2008 it was in the upper left corner of the screen, from June 2008 to May 2016 it was in the upper right corner of the screen, and from May 2016 to present it has been in the lower-left corner of the screen.

In January 2016, Euronews was accused of plagiarism by the Congolese media group AfricaNews, [59] because the Lyon-based channel used the logo "Africanews" for its African subsidiary in 2016. However, AfricaNews in the Democratic Republic of Congo has existed since 2005 and can be found on the Internet. Its employees sent letters to French authorities and managing director of Euronews, Michael Peters, to change the related logo and not to use it for the African subsidiary of Euronews. [60] [61] [59]

Programming

Flagship

Europe and global

Weather

Culture and technology

Travel

Bureau locations

Euronews primarily broadcasts from its headquarters in Lyon, but also maintains international bureaux for editorial or marketing purposes in Athens, Brussels, Budapest, Doha, Dubai, Istanbul, London, Paris, Tbilisi and Washington, D.C.[ citation needed ]

See also

Related Research Articles

Sky News is a British free-to-air television news channel and organisation. Sky News is distributed via a radio news service, and through online channels. It is owned by Sky Group, a division of Comcast. John Ryley is the head of Sky News, a role he has held since June 2006. In 2019, Sky News was named Royal Television Society News Channel of the Year, the 12th time it has held the award. It is a provider of live streaming world news which can be viewed via its website, YouTube, and various mobile devices and digital media players.

Turkish Radio and Television Corporation National public broadcaster of Turkey

The Turkish Radio and Television Corporation is the national public broadcaster of Turkey, founded in 1964. Around 70% of TRT's funding comes from a tax levied on electricity bills and a license tax on television and radio receivers. As these are hypothecated taxes, as opposed to the money coming from general government funds, the principle is similar to that of the television licence levied in a number of other countries, such as the BBC in the United Kingdom. The rest of TRT's funding comes from government grants, with the final 10% coming from advertising.

Eurosport is a pan-European television sports network and a subsidiary of Discovery. Eurosport owns a wide range of rights across many sports but generally does not bid for premium priced rights such as those to major football leagues. However, in 2015 it was awarded rights to broadcast the Olympic Games from 2018 for most of Europe and 2022 for the UK and France in a deal worth €1.3 billion. It transmits much of the same footage across many markets, using unseen commentators rather than on-screen presenters so that the same visual feed may be broadcast in multiple languages while holding down production costs.

NBCUniversal Television and Streaming is the television and streaming arm of NBCUniversal, and the direct successor of its former division NBCUniversal Television Group, which existed from 2004 to 2019.

France 24 French international news television network

France 24 is a French state-owned international news television network based in Paris. Its channels broadcast in French, English, Arabic, and Spanish and are aimed at the overseas market.

Al Jazeera English Qatari international English language news channel

Al Jazeera English (AJE) is a television news channel broadcast to the world by the Al Jazeera Media Network. It is the first English-language news channel to be headquartered in the Middle East. Instead of being run centrally, news management rotates between broadcasting centres in Doha and London.

TRT 1 Turkish public television network

TRT 1 is the first Turkish national television network, owned by state broadcaster TRT. It was launched on 31 January 1968 as a test broadcast and was officially launched in December 1971. It was the only channel in Turkey until 15 September 1986, when TRT launched its second channel, 2. Kanal. It is also available in Azerbaijan on terrestrial television.

Mass media in Turkey overview of mass media in Turkey

The mass media in Turkey includes a wide variety of domestic and foreign periodicals expressing disparate views, and domestic newspapers are extremely competitive. However, media ownership is concentrated in the hands of a few large private media groups which are typically part of wider conglomerates controlled by wealthy individuals, which limits the views that are presented. In addition, the companies are willing to use their influence to support their owners' wider business interests, including by trying to maintain friendly relations with the government. The media exert a strong influence on public opinion. Censorship in Turkey is also an issue, and in the 2000s Turkey has seen many journalists arrested and writers prosecuted. On Reporters Without Borders' Press Freedom Index it has fallen from being ranked around 100 in 2005 to around 150 in 2013.

Roj TV was an international Kurdish satellite television station broadcasting programmes in the Kurmanji, Sorani and Hewrami dialects of the Kurdish language as well as in Persian, Zaza, Arabic, and Turkish.

CBS Telenoticias Defunct Latin American news channel

CBS Telenoticias was a subscription news television channel operated by CBS, headquartered in Miami. It was the first news channel to broadcast its programming in Spanish and Portuguese languages to Latin America.

All-Russia State Television and Radio Broadcasting Company Russian public radio and TV broadcaster

The All-Russia State Television and Radio Broadcasting Company, also known as Russian Television and Radio, is a state-owned broadcaster which operates many television and radio channels in 53 of Russia's languages. The company was founded in 1990 and is based in Moscow.

Russia-1 Russian television channel

Russia-1 is a state-owned Russian television channel first aired on 14 February 1956 as Programme Two in the Soviet Union. It was relaunched as RTR on the 13 May 1991, and is known today as Russia 1. It is the flagship channel of the All-Russia State Television and Radio Company (VGTRK). Russia-1 has the second largest audience in Russian television. In a typical week, it is viewed by 75% of urban Russians, compared to 83% for the leading channel, Channel One. The two channels are similar in their politics, and they compete directly in entertainment. Russia-1 has many regional variations and broadcasts in many languages.

Tamil Television Network French Tamil-language satellite TV channel

Tamil Television Network (TTN) is a France-based Tamil language satellite television channel. Its main audience were Sri Lankan Tamils living in Europe, Australia and the Middle East. The channel mainly broadcast films, live broadcast of football, crickets matches and news.

RTR-Planeta is the international service of VGTRK, a state-owned broadcaster in Russia. It is available throughout the world via cable and satellite. In fact, RTR Planeta is the only provider of Russian-language programming to the Asia-Pacific region covered by the AsiaSat 2 Satellite. To step up the accessibility of its content to viewers RTR Planeta has eagerly embraced new technologies launching in various IPTV, ADSL and other advanced networks.

Satellite television varies in the different regions around the world.

Dozhd Russian independent television channel

Dozhd, also known as TV Rain, is a Russian independent television channel with focus on news, discussions, culture, politics, business reports, and documentaries. Most Dozhd shows are live broadcasts. The channel's motto is "talk about important things with those who are important to us". It is owned by journalist Natalya Sindeyeva.

Ukraine Today

Ukraine Today was a Ukraine-based private English language satellite television channel, then webcasting service. The channel, which was owned by the Ukrainian 1+1 group and headquartered in Kyiv, presented round-the-clock news bulletins aimed at the overseas news market. The General Producer was Tetiana Pushnova.

Africanews

Africanews is a multilingual news media service, formerly headquartered in Pointe-Noire, Republic of the Congo. Budget concerns caused by the coronavirus forced the channel to permanently shift operations to a small newsroom at the headquarters of sister channel Euronews in Lyon, France. The news channel began broadcasting online, and via TV and satellite on 20 April 2016. The newsroom has 30 journalists and around 55 technical staffers.

Livestreamed news' refers to live videos streams of world television news which are provided via streaming television or via streaming media by various television networks and television news outlets, from various countries. These are provided through Smart TV, or else through the networks' own websites, or also possibly via internet television, especially YouTube, or via video on demand services, subscription video on demand websites such as e.g. Hulu, mobile apps, or digital media players that are designed to play streaming television, such as e.g. the Roku media player.

References

  1. "NBC verkauft seine Anteile an Euronews". DWDL.de. Retrieved 20 April 2020.
  2. Collins, Richard (1998). From Satellite to Single Market: New Communication Technology and European Public Service Television. London: Routledge. p. 130. ISBN   9780415179706.
  3. "ITN Acquires 49% Euronews Stake". Telecom Paper. 1 December 1997. Retrieved 5 June 2012.
  4. "ITN Drops Out of Euronews Channel". Broadcast .
  5. "EuroNews: Contribution by the Commission". European Commission. 2003. Retrieved 15 July 2020.
  6. "NTU Becomes 20th EuroNews Shareholder". Digital Spy. 5 February 2006.
  7. "EuroNews heads for Arabic markets". AIB. 10 December 2007. Retrieved 15 July 2020.
  8. "TVE abandona EuroNews". El Mundo (in Spanish). 5 February 2006.
  9. "Turkey's TRT joins Euronews supervisory board". World Bulletin. 15 September 2009. Retrieved 5 June 2012.
  10. "euronews, the international news channel, takes on a new dimension in 2011". Business Wire. 8 February 2011. Retrieved 15 July 2020.
  11. 1 2 Szewczyk, Łukasz (4 January 2012). "Euronews już nie po polsku". Media2.pl (in Polish). Retrieved 10 September 2020.
  12. "Egyptian Mogul Plans to Buy Controlling Stake in Europe's Answer to CNN". The Hollywood Reporter. 27 February 2015. Retrieved 25 March 2015.
  13. "Controversial ventures pose questions for Euronews". EU Observer. 24 March 2015. Retrieved 25 March 2015.
  14. "Euronews investor Naguib Sawiris: we will resist state interference". The Guardian. 27 February 2015. Retrieved 25 March 2015.
  15. "Ukraine bans Euronews". EURACTIV.com. 20 March 2015. Retrieved 14 July 2020.
  16. "Row over Moscow 'blocking' Ukrainian journalists at Euronews". EURACTIV.com. 10 October 2016. Retrieved 14 July 2020.
  17. "Euronews journalists, technicians clash with management". EURACTIV.com. 8 December 2016. Retrieved 14 July 2020.
  18. "jakob + macfarlane completes green cube building for euronews' HQ". designboom.com. 16 October 2015. Retrieved 15 July 2020.
  19. Euronews Radio
  20. "Euronews links to Congo's president under scrutiny". EURACTIV.com. 21 October 2015. Retrieved 14 July 2020.
  21. "Africanews is LIVE online!". Africanews. 4 January 2016. Retrieved 14 July 2020.
  22. Dziadul, Chris (15 July 2020). "Euronews to keep African service". Broadband TV News.
  23. "NBC News, Euronews in Talks for Strategic Partnership". Variety Media. 11 November 2016. Retrieved 11 November 2016.
  24. Palmeri, Christopher (14 February 2017). "NBC Acquires Stake in Euronews, Taps U.S. News Chief to Lead It". Bloomberg L.P. Retrieved 17 February 2017.
  25. "Euronews: le rapprochement avec NBC finalisé (in French)". Le Figaro. 31 May 2017.
  26. 1 2 3 "Euronews reinventa su oferta de difusión y digital". Panorama Audiovisual (in Spanish). 10 May 2017.
  27. Krieger, Jörn (26 July 2017). "Euronews puts German channel back on satellite". Broadband TV News.
  28. 1 2 Gotev, Georgi (14 February 2017). "Commission to 'look seriously' at Euronews mess". EURACTIV.com. Retrieved 15 July 2020.
  29. "Fin de la version ukrainienne d'Euronews (in French)". Télé Satellite et Numérique. 23 May 2017.
  30. "Turquie: TRT rompt son alliance avec Euronews". TRT Français (in French). Anadolu Agency. 23 March 2017. Retrieved 25 August 2020.
  31. "Euronews: 43 départs à l'issue du plan de sauvegarde (in French)". L'Express-L'Expansion. 24 May 2017.
  32. 1 2 "Big changes for Euronews in 2018". a516digital. 2 January 2018. Archived from the original on 16 December 2019.
  33. Burrell, Ian (11 May 2017). "Euronews overhauls its broadcasting strategy in bid to become the unrivaled chronicler of Europe". The Drum.
  34. 1 2 3 Burrell, Ian (9 August 2018). "Inside Euronews NBC: a fresh rolling news channel striving to help save united Europe". The Drum.
  35. "Isabelle Kumar". WISE. Retrieved 14 November 2020.
  36. "NBC sells stake in Euronews as focus shifts to new global TV channel". Financial Times. Retrieved 21 April 2020.
  37. Kanter, Jake (6 August 2020). "Comcast Abandons Plan To Launch International News Channel NBC Sky World News". Deadline. Retrieved 14 November 2020.
  38. "Euronews Media Presspack" (PDF). Euronews. Archived from the original (PDF) on 26 November 2013. Retrieved 27 June 2010.
  39. "euronews live application". Euronews. Archived from the original on 8 March 2012. Retrieved 20 August 2011.
  40. ""No Comment" sur YouTube ? Affirmatif". Libération (in French). 10 August 2007. Retrieved 5 June 2012.
  41. "Programación de Euronews en Extremadura TV" (in Spanish). Canal Extremadura Televisión. 10 February 2013. Retrieved 10 February 2013.
  42. "Euronews llega a la TDT en España a través de Aragón TV". Heraldo (in Spanish). 1 January 2013. Retrieved 27 January 2013.
  43. В сети МТИС прекращена трансляция канала "Евроньюс" (in Russian). Naviny. 1 January 2012. Retrieved 5 June 2012.
  44. "В Минске отключают Euronews" (in Russian). Euroradio. 31 December 2011. Retrieved 5 June 2012.
  45. "Satellite Update: SkyQ by default, Freesat withdrawals". a516digital. 26 September 2016. Archived from the original on 29 September 2016. Retrieved 3 November 2016.
  46. "NewsPlayer+ goes live in UK". advanced-television.com.
  47. "Channelbox adds news channels". 10 May 2021.
  48. "Euronews launches Albanian franchise airing in 2019". www.innovationmcc.com.
  49. 1 2 3 "About Euronews, corporate information". euronews.
  50. Dziadul, Chris (29 April 2021). "Euronews set for Bulgaria". broadbandtvnews.
  51. Istrate, Dominik (19 September 2019). "Euronews Georgia to start broadcasting in 2020". Emerging Europe | Intelligence, Community, News.
  52. "Euronews Georgia launches". Broadband TV News. 1 September 2020. Retrieved 16 May 2021.
  53. "Euronews to widen its reach with the launch of Euronews Romania - a new independent channel". euronews. 6 January 2021.
  54. "Juronjuz u Srbiji dobio dozvolu za emitovanje programa". cenzolovka.rs (in Serbian). Cenzolovka. 24 September 2020.
  55. "Telekom novim info kanalima "udara" na N1". danas.rs (in Serbian). Danas. 5 February 2021.
  56. Dragojlo, Sasa (26 May 2021). "Questions Asked of Euronews Venture with State-Linked Serbian Firm". Balkan Insight. Retrieved 26 May 2021.
  57. "digitalbitrate". digitalbitrate.com. Retrieved 7 May 2017.
  58. "Euronews closes Ukrainian service". 22 May 2017.
  59. 1 2 "Africanews – Euronews accusé de plagiat". 25 January 2016.
  60. AfricaNews, Rédaction (25 January 2016). "AfricaNews vs Euronews: affaire de plagiat".
  61. Mag, TIC MagTIC (8 February 2016). "RD Congo : Euronews accusé de plagiat Avec AfricaNews".