Andrew Neil

Last updated

Andrew Neil

Andrew Neil at a Financial Times 2016 summer party.jpg
Neil in 2016
Andrew Ferguson Neil

(1949-05-21) 21 May 1949 (age 73)
Paisley, Renfrewshire, Scotland
Alma mater University of Glasgow (MA)
OccupationJournalist, broadcaster
Notable credits
Susan Nilsson
(m. 2015)

Andrew Ferguson Neil FRSA (born 21 May 1949) is a Scottish former journalist and broadcaster who is chairman of The Spectator and presenter of The Andrew Neil Show on Channel 4. He was editor of The Sunday Times from 1983 to 1994. He formerly presented BBC political programmes and was chairman of GB News.


Born in Paisley, Renfrewshire, Neil attended Paisley Grammar School, before studying at the University of Glasgow. He entered journalism in 1973 as a correspondent for The Economist .

Neil was appointed editor of The Sunday Times by Rupert Murdoch in 1983, and held this position until 1994. After this, he became a contributor to the Daily Mail . He was formerly chief executive and editor-in-chief of Press Holdings Media Group. In 1988, he became founding chairman of Sky TV, also part of Murdoch's News Corporation. He worked for the BBC for 25 years until 2020, fronting various programmes, including Sunday Politics and This Week on BBC One and Daily Politics , Politics Live and The Andrew Neil Show on BBC Two. Since 2008 he has been chairman of Press Holdings, whose titles include The Spectator, and ITP Media Group. Following his departure from the BBC, he became founding chairman of GB News and a presenter on the channel, but resigned amid controversy in September 2021. He later joined Channel 4 in 2022 as presenter of The Andrew Neil Show, which shares the same name as his former BBC Two programme.

Early life

Neil was born on 21 May 1949 [1] in Paisley, Renfrewshire, to Mary and James Neil. [2] His mother worked in cotton mills during World War II and his father ran the wartime Cairo fire brigade, worked as an electrician and was a major in the Territorial Army in Renfrewshire. [3] [4] [5] He grew up in the Glenburn area and attended the local Lancraigs Primary School. At 11, Neil passed the qualifying examination and obtained entrance to the selective Paisley Grammar School. [6]

After school, Neil attended the University of Glasgow, [7] where he edited the student newspaper, the Glasgow University Guardian , and dabbled in student television. He was a member of the Dialectic Society and the Conservative Club, and participated in Glasgow University Union inter-varsity debates. In 1971, he was chairman of the Federation of Conservative Students. He graduated in 1971, with an MA with honours in political economy and political science. [7] [8] He had been tutored by Vince Cable and had a focus on American history. [9] [10]

Press career

After his graduation, Neil briefly worked as a sports correspondent for a local newspaper, the Paisley Daily Express , before working for the Conservative Party. In 1973, he joined The Economist as a correspondent and was later promoted as editor of the publication's section on Britain.

The Sunday Times

Neil was editor of The Sunday Times from 1983 to 1994. His hiring was controversial: it was argued he was appointed by Rupert Murdoch over more experienced colleagues, such as Hugo Young and Brian MacArthur. [11]

Neil told Murdoch before he was appointed editor that The Sunday Times was intellectually stuck in a 1960s time warp and that it needed to "shake off its collectivist mind-set to become the champion of a market-led revolution that would shake the British Establishment to its bones and transform the economy and society". [12] Neil later claimed that although he shared some of Murdoch's right-wing views, "on many matters Rupert was well to the right of me politically. He was a monetarist. I was not. Nor did I share his conservative social outlook". [12] In his first editorial, on 9 October 1983, Neil advised Margaret Thatcher's government to "move to the right on industrial policy (trust-bust, deregulate, privatise wherever it produces more competition and efficiency) and centre-left in economic strategy (a few billion extra in capital spending would have little impact on interest rates or inflation but could give a lift to a shaky economic recovery)". [13]

The Sunday Times strongly supported the stationing of American cruise missiles in bases in Britain after the Soviet Union installed SS-20s in Eastern Europe, and it criticised the resurgent Campaign for Nuclear Disarmament. [14] Neil also wrote editorials supporting the United States invasion of Grenada because it would restore democracy there, despite opposition from Hugo Young. Neil replied to Young that he wanted the editorial stance of The Sunday Times to be "neo-Keynesian in economic policy, radical right in industrial policy, liberal on social matters and European and Atlanticist on foreign policy". [15] In Neil's first year as the paper's editor, The Sunday Times had revealed the date of the deployment of cruise missiles, exposed how Mark Thatcher had channelled the gains from his consultancy business into a bank account and reported on Robert Mugabe's atrocities in Matabeleland. [16] Neil also printed extracts from Germaine Greer's Sex and Destiny and from Francis Pym's anti-Thatcher autobiography, as well as a study of the "Patels of Britain", a celebration of the success of Britain's Asian community. [17]

Neil regards the newspaper's revelation of details of Israel's nuclear weapons programme in 1986, by using photographs and testimony from former Israeli nuclear technician Mordechai Vanunu, as his greatest scoop as an editor. [18] During his editorship, the newspaper lost a libel case over claims that it had made concerning a witness, Carmen Proetta, who was interviewed after her appearance in the Death on the Rock documentary on the Gibraltar shootings. One of The Sunday Times journalists involved, Rosie Waterhouse, resigned not long afterwards. [19] [20]

On 20 July 1986, The Sunday Times printed a front-page article (titled 'Queen dismayed by "uncaring" Thatcher') alleging that the Queen believed that Margaret Thatcher's policies were "uncaring, confrontational and socially divisive". [21] [22] [23] The main source of information was the Queen's press secretary, Michael Shea. [24] When Buckingham Palace issued a statement rebutting the story, Neil was so angry at what he considered to be the Palace's double-dealing that he refused to print the statement in later editions of The Sunday Times. [24]

In 1987, the Labour-controlled Strathclyde Regional Authority wanted to close down Neil's old school, Paisley Grammar School. After finding the secretary of state for Scotland, Malcolm Rifkind, indifferent to the school's future, Neil contacted Margaret Thatcher's policy adviser, Brian Griffiths, to try and save the school. When Griffiths informed Thatcher of Strathclyde's plan to close it she issued a new regulation that gave the Scottish secretary the power to save schools where 80 per cent of the parents were opposed to the local authority's closure plan, thereby saving Paisley Grammar. [25] [26]

While at The Sunday Times in 1988, Neil met the former Miss India, Pamella Bordes, in a nightclub, an inappropriate place for someone with Neil's job according to Peregrine Worsthorne. [27] The News of the World suggested Bordes was a call girl. [28] Worsthorne argued in an editorial article "Playboys as Editors" in March 1989 for The Sunday Telegraph that Neil was not fit to edit a serious Sunday newspaper. Worsthorne effectively accused Neil of knowing that Bordes was a prostitute. [29] He apparently did not know about Bordes, [28] which the Telegraph had accepted by the time the libel case came to High Court of Justice in January 1990, [27] but the paper still defended their coverage as fair comment. [30] Neil won both the case and £1,000 in damages [31] plus costs.

In a July 1988 editorial ("Morals for the majority") Neil claimed that in Britain there were emerging pockets of social decay and unsocial behaviour: "a social rot...has gone deeper than the industrial decay of the 1960s and 1970s". [32] Having been impressed with Charles Murray's study of the American welfare state, Losing Ground , Neil invited Murray to Britain in 1989 to study Britain's emerging underclass. [33] The Sunday Times Magazine of 26 November 1989 was largely devoted to Murray's report, which found that the British underclass consisted of people existing on welfare, the black economy and crime, with illegitimacy being the single most reliable predictor. [34] The accompanying editorial said Britain was in the midst of a "social tragedy of Dickensian proportions", with an underclass "characterized by drugs, casual violence, petty crime, illegitimate children, homelessness, work avoidance and contempt for conventional values". [35]

Under Neil's editorship, The Sunday Times opposed the poll tax. [36] In his memoirs, Neil claimed that his opposition to the poll tax crystallised when he discovered that his cleaner would be paying more poll tax than himself at a time when his income tax had just been reduced to 40% from 60%. [37] [38] During the 1990 Conservative Party leadership election, The Sunday Times was the only Murdoch-owned newspaper to support Michael Heseltine against Thatcher. [39] Neil blamed Thatcher for high inflation, "misplaced chauvinism" over Europe, and the poll tax, concluding that she had become an "electoral liability" and must therefore be replaced by Heseltine. [39] [40]

In an editorial of January 1988 ("Modernize the monarchy"), Neil advocated the abolition of both the preference for males in the law of succession and of the exclusion of Catholics from the throne. [41] Subsequent editorials of The Sunday Times called for the Queen to pay income tax and advocated a scaled-down monarchy that would not be class-based but which would be "an institution with close links to all classes. That meant clearing out the old-school courtiers...and creating a court which was far more representative of the multi-racial meritocracy that Britain was becoming". [42] In an editorial of February 1991 Neil criticised some minor members of the Royal Family for their behaviour while the country was at war in the Gulf. [43] In 1992 Neil obtained for The Sunday Times the serialisation rights for Andrew Morton's book Diana: Her True Story, which revealed the breakdown of Princess Diana's marriage as well as her bulimia and her suicide attempts. [44]

In 1992 Neil was criticised by anti-Nazi groups [45] and historians like Hugh Trevor-Roper [46] for employing the Holocaust denier David Irving to translate the diaries of Joseph Goebbels. [45]

End of the Murdoch connection

According to Neil, he was replaced as Sunday Times editor in 1994 because Murdoch had become envious of his celebrity. [31] [47] Many years later, in November 2017, former Conservative cabinet minister Kenneth Clarke said Neil had been removed because Neil's article about corruption in the Malaysian government of Mahathir Mohamad conflicted with Murdoch's desire to acquire a television franchise in the country. The Malaysian prime minister at the time told Clarke on a ministerial visit that he had achieved Neil's sacking after a telephone conversation with Murdoch. [48] The conflict between Neil and Mohamad did become public knowledge at the time. [49] [50] The British minister of state for trade Richard Needham criticised Neil and the newspaper for potentially putting thousands of jobs at risk. [51]

Neil's departure from his role as Sunday Times editor was officially reported in 1994 as being merely temporary, as he was to present and edit a current affairs programme for Fox in New York. [52] "During my time, the Sunday Times has been at the centre of every major controversy in Britain", he said at the time. "These are the kind of journalistic values I want to reproduce at Fox". [53] Neil's new television programme did not make it to air. A pilot produced in September had a mixed internal response, and Murdoch cancelled the entire project in late October. Neil did not return to his job as Sunday Times editor. [54]

Post-News Corp career

Neil became a contributor to the Daily Mail . In 1996, he became editor-in-chief of the Barclay brothers' Press Holdings group of newspapers, owner of The Scotsman , Sunday Business (later just The Business ) and The European . Press Holdings sold The Scotsman in December 2005, ending Neil's relationship with the newspaper. Neil has not enjoyed great success with the circulations of the newspapers (indeed The European folded shortly after he took over). The Business closed down in February 2008. He exchanged his role as chief executive of Press Holdings for chairman in July 2008. [55] [7] He is chairman of the Press Holdings title The Spectator . [56] [57]

Since 2006 Neil has been chair of the Dubai-based publishing company ITP Media Group. [58] [59]

In June 2008, Neil led a consortium which bought talent agency Peters, Fraser & Dunlop (PFD) from CSS Stellar plc for £4 million, making him chairman of the new company in addition to his other activities. [60] Neil served as Lord Rector of the University of St Andrews from 1999 to 2002.

Broadcasting career

As well as Neil's newspaper activities he has maintained a television career. While he worked for The Economist, he provided news reports to American networks.

His regular interview series for Channel 4, Is This Your Life? (made by Open Media), was nominated for a BAFTA award for "Best Talk Show". [61] In the course of the series Neil interviewed a wide variety of personalities, from Albert Reynolds and Morris Cerullo to Jimmy Savile and Max Clifford. [62] He acted as a television newsreader in two films: Dirty Weekend (1993) and Parting Shots (1999), both directed by Michael Winner.


Neil (centre) with Sky News anchor Adam Boulton (left) and Benedicte Paviot (second from right) in 2013 Adam Boulton Andrew Neil Benedicte Paviot.jpg
Neil (centre) with Sky News anchor Adam Boulton (left) and Bénédicte Paviot (second from right) in 2013

In 1988 he became founding chairman of Sky TV, also part of Murdoch's News Corporation. Neil was instrumental in the company's launch, overseeing the transformation of a downmarket, single-channel satellite service into a four-channel network in less than a year. Neil and Murdoch stood side by side at Sky's new headquarters in Isleworth on 5 February 1989 to witness the launch of the service. Sky was not an instant success; the uncertainty caused by the competition provided by British Satellite Broadcasting (BSB) and the initial shortage of satellite dishes were early problems.

The failure of BSB in November 1990 led to a merger, but a few programmes acquired by BSB were screened on Sky One and BSB's satellites were sold. The new company was called British Sky Broadcasting (BSkyB). The merger may have saved Sky financially; despite its popularity, Sky had very few major advertisers to begin with, and it was beginning to suffer from embarrassing breakdowns. Acquiring BSB's healthier advertising contracts and equipment apparently solved the problems. BSkyB would not make a profit for a decade but by July 2010, it was one of the most profitable television companies in Europe.[ citation needed ]


At The Sunday Times, he contributed to BBC, both radio and television. He commented on the various controversies provoked by the paper while he was editor. During the 1990s, Neil fronted political programmes for the BBC, notably Despatch Box on BBC Two.

Nick Clegg (right) being interviewed by Andrew Neil for Daily Politics Andrew Neil 2.jpg
Nick Clegg (right) being interviewed by Andrew Neil for Daily Politics

Following the revamp of the BBC's political programming in early 2003, Neil presented the live political programmes, This Week on BBC One and Daily Politics on BBC Two. The latter ended in 2018 and was replaced by Politics Live , which Neil presented until he left the corporation.

From 2007 to 2010, he presented the weekly one-on-one political interview programme Straight Talk with Andrew Neil on the BBC News channel. He also presented Sunday Politics on BBC One between 2012 and 2017 and occasionally guest presented Newsnight on BBC Two following host Jeremy Paxman's departure in 2014. [7]

Neil played an important part of the BBC general election night coverage in both 2010 and 2015. Neil interviewed various celebrities on the River Thames for the 2010 election and political figures in the studio for the 2015 election. He also provided commentary on foreign elections, and with Katty Kay led the BBC's overnight live coverage of the US presidential election in 2016. [63] [64] [65] [ better source needed ] In the run-up to the 2017 general election he interviewed five of the political party leaders on BBC One in The Andrew Neil Interviews. [66]

Neil earned £200,000 to £249,999 as a BBC presenter in the financial year 2016–17. [67]

In May 2019, Neil interviewed Ben Shapiro, an American conservative commentator, on Politics Live on BBC Two. [68] [69] [70] Shapiro was promoting his new book, The Right Side of History , which discusses Judeo-Christian values and asserts their decline in the United States. [71] Shapiro took offence to the questioning, accused Neil of having a left-leaning bias, and said Neil was trying to make a "quick buck... off of the fact that I'm popular and no one has ever heard of you", before Shapiro ended the interview. [72] Shapiro later apologised for the incident. [71] [73]

During the 2019 Conservative Party leadership election, Neil interviewed candidates Jeremy Hunt and Boris Johnson, in The Andrew Neil Interviews. Director of BBC News Fran Unsworth hailed it as "a masterclass of political interviewing". [74]

In August 2019, the BBC announced that Neil would host a prime-time political programme that would run through autumn 2019 on BBC Two, called The Andrew Neil Show . The show included "in-depth analysis and forensic questioning of key political players". [75] It was suspended due to the COVID-19 pandemic in March 2020 and then cancelled as the BBC went through with budget cuts. [76]

On 24 September 2019, Neil presented a live programme on BBC One entitled BBC News Special: Politics in Crisis, addressing the Supreme Court judgement which deemed Boris Johnson's prorogation of parliament unlawful. [77] In the run-up to the 2019 general election, Neil interviewed all the leaders of the main political parties, excluding Johnson, having delivered a monologue in The Andrew Neil Interviews issuing him a challenge to participate. [78]

On 15 July 2020 the BBC announced that Neil was in talks about an interview show on BBC One. [76] The next month he was discussed in the media as Sir David Clementi's possible successor as chairman of the BBC; [79] [80] he later said he had no interest in the role. [81] The director-general of the BBC, Tim Davie, on his second day in the role, held talks with Neil "in an attempt to get him back to the BBC" and it was reported that he was also in discussions with executives from commercial rivals. [82]

Neil's final appearance for the BBC was when he presented coverage of the 2020 US presidential election, again with Katty Kay. [83] [84]

GB News

On 25 September 2020, Neil announced his exit from the BBC to become chairman of GB News, a news channel launched on 13 June 2021. [83] As well as being chairman, he presented Andrew Neil, a prime time evening programme on the channel. [85] [86] Two weeks after the channel's launch, after having hosted eight episodes of his show, he announced he would be taking a break. [87] [88] [86] He spent months in his hiatus involved in legal disputes with GB News over ending his contract. However, Neil and the channel publicly maintained that he was taking a holiday, [86] and he was expected to rejoin the channel in early September. As that time approached, multiple news sources reported that his return had been postponed, with some speculating that this postponement might become indefinite. [89] [90] It was further reported that he was "highly unlikely" to return to the channel. [90]

On 13 September, Neil resigned from GB News as chairman and lead presenter and announced he would enter a new role as a guest contributor. [91] [92] Later that month, on the BBC's Question Time , he said that he had left his roles at GB News over the direction the channel was taking, and that he had become a "minority of one" within senior management. It was reported that these remarks had angered GB News bosses and that Neil would not be appearing on GB News again. [86] On 22 September, Neil said he would not return to GB News. [93]

Neil later called his decision to lead the channel the "single biggest mistake" of his career, comparing the channel to Fox News. [94]

Return to Channel 4

In January 2022, it was reported that Neil was in talks with Channel 4 about presenting a weekly politics show to be launched later in 2022. [95] On 30 January, Channel 4 aired a documentary, Boris Johnson: Has He Run Out of Road?, in which Neil explored the future of Boris Johnson's premiership following repeated allegations of parties held in Downing Street during the COVID-19 lockdown. [96] On 21 February, Channel 4 announced he would host a show beginning in May, which would also be accompanied by a weekly podcast. [97] The Andrew Neil Show launched with an interview with cabinet minister Jacob Rees-Mogg, and Neil was also joined by journalists Pippa Crerar and Madeline Grant. [98]

Political positions

War in Afghanistan

Neil was a vocal and enthusiastic proponent of British military involvement in Afghanistan. Neil derided those who opposed the war as "wimps with no will to fight", while labelling The Guardian as The Daily Terrorist and the New Statesman as the New Taliban for publishing dissenting opinions about the wisdom of British military involvement. [99] [100] For questioning whether "Bush and Blair are leading us deeper and deeper into a quagmire", Neil ridiculed Daily Mail columnist Stephen Glover, calling him "woolly, wimpy" and "juvenile". [99] He compared Tony Blair to Winston Churchill and Osama bin Laden to Adolf Hitler, while describing the United States invasion of Afghanistan as a "calibrated response" and a "patient, precise and successful deployment of US military power". [99] [101]

War in Iraq

Neil was an early advocate of the 2003 invasion of Iraq, describing the case for war and regime change advanced by Tony Blair and George W. Bush as "convincing" and "masterful". [101] In 2002, Neil wrote that Iraq had "embarked on a worldwide shopping spree to buy the technology and material needed to construct weapons of mass destruction – and the missile systems needed to deliver them across great distances", and that "the suburbs of Baghdad are now dotted with secret installations, often posing as hospitals or schools, developing missile fuel, bodies and guidance systems, chemical and biological warheads and, most sinister of all, a renewed attempt to develop nuclear weapons." [101] He wrote that Saddam Hussein would provide Al-Qaeda with weapons of mass destruction, and that Saddam had links to the September 11 attacks. [101] [102]

Climate change

Neil has been accused of rejecting the scientific consensus on climate change and has been criticised for frequently inviting non-scientists and climate change deniers to deny climate change on his BBC programmes. [103] [104] [105] [106] In 2012, Bob Ward of the Grantham Research Institute on Climate Change and the Environment at the London School of Economics, said that Neil had "rarely, if ever, included a climate scientist in any of its debates about global warming" on his BBC programme Daily Politics. [107] Ward wrote that Neil let inaccurate and misleading statements about climate change go unchallenged on Daily Politics. [103] In November 2020, Neil said that climate change was real and needed to be confronted. He criticised protests by Extinction Rebellion on Remembrance Day, stating: "I've interviewed Extinction Rebellion on several occasions and most of what they say is total nonsense or total exaggeration." [108]


During Neil's time as editor, The Sunday Times backed a campaign to falsely claim that HIV was not a cause of AIDS. [31] [109] [110] [111] In 1990, The Sunday Times serialised a book by an American right-winger who rejected the scientific consensus on the causes of AIDS, and who falsely claimed that AIDS could not spread to heterosexuals. [110] Articles and editorials in The Sunday Times cast doubt on the scientific consensus, described HIV as a "politically correct virus" about which there was a "conspiracy of silence," disputed that AIDS was spreading in Africa, claimed that tests for HIV were invalid, described the HIV/AIDS treatment drug azidothymidine (AZT) as harmful, and characterised the World Health Organization (WHO) as an "Empire-building AIDS [organisation]." [110]

The pseudoscientific coverage of HIV/AIDS in The Sunday Times led the scientific journal Nature to monitor the newspaper's coverage and to publish letters rebutting the falsehoods printed in The Sunday Times. [110] In response to this, The Sunday Times published an article headlined "AIDS – why we won't be silenced", which claimed that Nature engaged in censorship and "sinister intent". [110] In his 1996 book, Full Disclosure, Neil wrote that his HIV/AIDS denialism "deserved publication to encourage debate." [110] That same year, he wrote that The Sunday Times had been vindicated in its coverage, "The Sunday Times was one of a handful of newspapers, perhaps the most prominent, which argued that heterosexual Aids was a myth. The figures are now in and this newspaper stands totally vindicated... The history of Aids is one of the great scandals of our time. I do not blame doctors and the Aids lobby for warning that everybody might be at risk in the early days, when ignorance was rife and reliable evidence scant." He criticised the "AIDS establishment" and said "Aids had become an industry, a job-creation scheme for the caring classes." [112]

In a 2021 interview Neil said that he now regretted certain aspects of the paper's coverage of HIV and AIDS, but he was unwilling or unable to accept any personal responsibility for the falsehoods published while he was editor. Neil chose instead to blame an employee, stating that he had placed faith in a trusted correspondent who was found to be wrong. [113]


In January 1997, ITV broadcast a live television debate Monarchy: The Nation Decides, in which Neil spoke in favour of establishing a republic. [114] When asked in 2021 by the BBC if he was still a republican, he changed his mind, saying "Not really." [115]

Private Eye

The British satirical and investigative journalism magazine Private Eye has referred to Neil by the nickname "Brillo" after his wiry hair, which is seen as bearing a resemblance to a Brillo Pad, a brand of scouring pad. [116]

In a long-running joke, a photograph of Neil wearing a vest and baseball cap in an embrace with a much younger woman (often mistaken for Pamella Bordes, a former Miss India, but really an African American make-up artist with whom Neil was once involved) [3] appeared regularly in the letters page of the magazine for some years, and is still used occasionally. Typically, a reader will ask the editor if he has any photographs relevant to some topical news item, frequently with a veiled allusion to the age-gap between two individuals, or to ethnic diversity. By double entendre, the letter can be construed as a request for this photo, which is duly published alongside. [117] Neil claims to find it "fascinating" and an example of "public school racism" on the part of the magazine's editorial staff. [3]

Personal life

Formerly dubbed the "Bachelor of Fleet Street", Neil married Susan Nilsson on 8 August 2015. [118] [119] He had dated the Swedish civil and structural engineer for several years. Nilsson is currently[ when? ] director of communications of engineering and environmental consultancy, Waterman Group PLC. [120] By 2006 he had 14 godchildren but he has no children of his own. [121] Neil is a resident of France and also has homes in London and New York. [122] [123]

Neil has threatened to sue the American businesswoman and former lover of Boris Johnson, Jennifer Arcuri, over claims she made on Twitter linking Neil to the billionaire and child sex abuser Jeffrey Epstein, as well as other Twitter users who retweeted or endorsed her now-deleted tweet. [124] Neil denies ever meeting Epstein and argues he was put in his infamous "black book" by Ghislaine Maxwell, Epstein's procurer. [125]



Chancellor, visitor, governor, rector and fellowships
Flag of Scotland.svg Scotland19992002 University of St Andrews Rector
Honorary degrees
Flag of Scotland.svg Scotland1998 Napier University Doctor of Letters (DLitt) [126]
Flag of Scotland.svg Scotland20 November 2001 University of Paisley Doctor of the University (DUniv) [127]
Flag of Scotland.svg Scotland29 November 2002 University of St Andrews Doctor of Laws (LLD) [128]
Flag of Scotland.svg Scotland13 June 2018 University of Glasgow Doctor of the University (DUniv) [129] [130]

Memberships and fellowships

Flag of the United Kingdom.svg United Kingdom Royal Society of Arts Fellow (FRSA) [131]

Related Research Articles

<span class="mw-page-title-main">Rupert Murdoch</span> Australian-born American business magnate (born 1931)

Keith Rupert Murdoch is an Australian-born American business magnate. Through his company News Corp, he is the owner of hundreds of local, national, and international publishing outlets around the world, including in the UK, in Australia, in the US, book publisher HarperCollins, and the television broadcasting channels Sky News Australia and Fox News. He was also the owner of Sky, 21st Century Fox, and the now-defunct News of the World. With a net worth of US$21.7 billion as of 2 March 2022, Murdoch is the 31st richest person in the United States and the 71st richest in the world.

<i>The Spectator</i> British weekly conservative magazine on politics, culture, and current affairs

The Spectator is a weekly British magazine on politics, culture, and current affairs. It was first published in July 1828, making it the oldest surviving weekly magazine in the world.

<i>The Independent</i> British online daily newspaper

The Independent is a British online newspaper. It was established in 1986 as a national morning printed paper. Nicknamed the Indy, it began as a broadsheet and changed to tabloid format in 2003. The last printed edition was published on Saturday 26 March 2016, leaving only the online edition.

<span class="mw-page-title-main">News UK</span> British newspaper publisher

News Corp UK & Ireland Limited is a British newspaper publisher, and a wholly owned subsidiary of the American mass media conglomerate News Corp. It is the current publisher of The Times, The Sunday Times, and The Sun newspapers; its former publications include the Today, News of the World, and The London Paper newspapers. Until June 2002, it was called News International plc. On 31 May 2011, the company name was changed from News International Limited to NI Group Limited, and on 26 June 2013 to News UK.

<span class="mw-page-title-main">Andrew Marr</span> British journalist

Andrew William Stevenson Marr is a British journalist and broadcaster. Beginning his career as a political commentator, he subsequently edited The Independent newspaper from 1996 to 1998 and was political editor of BBC News from 2000 to 2005.

Hugo John Smelter Young was a British journalist and columnist and senior political commentator at The Guardian.

BBC Parliament is a British free-to-air public broadcast television channel from the BBC that broadcasts live and recorded coverage of the House of Commons, House of Lords and Select Committees of the British Parliament, the Scottish Parliament, the London Assembly, the Northern Ireland Assembly and the Welsh Senedd. As of January 2022, the channel had a typical weekly peak of approximately 120,000 viewers, during Prime Minister's Questions, representing a monthly reach of 5.41% of UK TV households and 0.06% overall share. When the channel is not broadcasting parliamentary content, it simulcasts the BBC News channel.

<span class="mw-page-title-main">Piers Morgan</span> English journalist and television host (born 1965)

Piers Stefan Pughe-Morgan is a British broadcaster, journalist, writer, and television personality. He began his Fleet Street career in 1988 at The Sun. In 1994, aged 29, he was appointed editor of the News of the World by Rupert Murdoch, which made him the youngest editor of a British national newspaper in more than half a century. From 1995, Morgan edited the Daily Mirror, but was sacked in 2004. He was the editorial director of First News during 2006 to 2007.

<span class="mw-page-title-main">Harold Evans</span> British journalist and writer (1928–2020)

Sir Harold Matthew Evans was a British-American journalist and writer. In his career in his native Britain, he was editor of The Sunday Times from 1967 to 1981, and its sister title The Times for a year from 1981, before being forced out of the latter post by Rupert Murdoch. While at The Sunday Times, he led the newspaper's campaign to seek compensation for mothers who had taken the morning sickness drug thalidomide, which led to their children having severely deformed limbs.

<span class="mw-page-title-main">Guto Harri</span> Downing Street Director of Communications

Guto Harri is a Welsh broadcaster, writer and strategic communications consultant. He currently serves as Downing Street Director of Communications, having been appointed by Boris Johnson in February 2022.

<span class="mw-page-title-main">Brian Walden</span> British politician and broadcaster

Alastair Brian Walden was a British journalist and broadcaster who spent over a decade as a Labour politician and Member of Parliament (MP). He was considered one of the finest political interviewers in the history of British broadcasting, tenacious and ruthless. He won awards for broadcasting including the BAFTA Richard Dimbleby Award for television in 1986, and in 1991 was named ITV Personality of the Year. He was known for interviews of politicians, especially Margaret Thatcher. He was said to be her favourite interviewer, although he gave her tough interviews.

<i>The Sunday Times</i> British newspaper, founded 1821

The Sunday Times is a British newspaper whose circulation makes it the largest in Britain's quality press market category. It was founded in 1821 as The New Observer. It is published by Times Newspapers Ltd, a subsidiary of News UK, which is owned by News Corp. Times Newspapers also publishes The Times. The two papers were founded independently and have been under common ownership since 1966. They were bought by News International in 1981.

<span class="mw-page-title-main">Adam Boulton</span> British journalist and broadcaster

Thomas Adam Babington Boulton is a British journalist and broadcaster who is regular panelist on TalkTV. He was formerly editor-at-large of Sky News, and presenter of All Out Politics and Week In Review. He is also the former political editor of Sky News. He is based at Sky News' Westminster studios in Central London. He was previously the political editor of TV-am, an ITV early-morning broadcasting franchise holder. He held the post of Sky's political editor since being asked to establish its politics team for the launch of the channel in 1989. He is the former presenter of Sky News' Sunday Live with Adam Boulton, and presented a regular weekday news and political programme on Sky News, entitled Boulton and Co from 2011 to 2014.

Liam James Halligan is a British economist, journalist, author and broadcaster. He is currently economics and business editor at GB News.

<span class="mw-page-title-main">Colin Brazier</span> British Journalist and News Presenter

Colin Brazier is an English journalist, having previously worked for GB News between 2021 and 2022, and Sky News between 1997 and 2021. He presented Sky News Today on the channel alongside Jayne Secker since September 2014, but he presented a number of other programmes on the channel. Between 2005 and 2011, Brazier presented Saturday Live on the channel. In September 2022, in a shakeup of the GB News schedule, it was announced that his show, Brazier, was to be replaced and Brazier himself was to leave the channel.

Sir Paul Roderick Clucas Marshall is a British investor.

<span class="mw-page-title-main">GB News</span> British television news channel

GB News is a British free-to-air television and radio news channel. The channel is available on Freeview, Freesat, Sky, YouView, Virgin Media and via the internet. Since 4 January 2022, an audio simulcast of the station is available on DAB+ radio.

<span class="mw-page-title-main">TalkTV (British TV channel)</span> British television channel

TalkTV is a British television channel owned and operated by News UK. It launched on 25 April 2022.

This is a timeline of the history of GB News, a free-to-air television and radio news channel in the United Kingdom.

The Andrew Neil Show is a political programme presented by Andrew Neil. It is broadcast on Channel 4 every Sunday evening. It was launched on 8 May 2022 and returned for a second series on 25 September 2022.


  1. "The Observer profile: Andrew Neil". The Guardian. 27 July 2002.
  2. "Neil, Andrew Ferguson", Who's Who, Oxford University Press, 1 December 2007, doi:10.1093/ww/9780199540884.013.u29278, ISBN   978-0-19-954088-4 , retrieved 6 December 2019
  3. 1 2 3 Mary Riddell "Non-stop Neil, at home alone" Archived 23 December 2012 at , British Journalism Review, Vol. 16, No. 2, 2005, p13-20
  4. "Andrew Neil: 'I am a better journalist than I am a businessman'". Archived from the original on 30 April 2015. Retrieved 1 May 2015.
  5. Wilby, Peter (2019) More than a spectator: the rise of Andrew Neil, The New Statesman, 17 April
  6. BBC Documentary – Posh and Posher: Why Public School Boys Run Britain. First broadcast – BBC2 January 26, 2011 at 21:00 Archived 27 February 2011 at the Wayback Machine
  7. 1 2 3 4 "Newswatch – Profiles – Andrew Neil", BBC News, 10 June 2004, archived from the original on 17 April 2009, retrieved 24 April 2009
  8. "Andrew Neil biography from Biogs". Biogs. Archived from the original on 14 May 2011. Retrieved 2 February 2011.
  9. Why Vince Cable is not too sexy for his party Archived 4 July 2010 at the Wayback Machine The Spectator, 19 September 2009
  10. Martinson, Jane (24 February 2016). "Huw Edwards to take over BBC general election role from David Dimbleby". The Guardian. ISSN   0261-3077. Archived from the original on 31 May 2017. Retrieved 20 April 2017.
  11. Roy Greenslade Press Gang: How Newspapers Make Profits From Propaganda, London: Macmillan/Pan, 2003 [2004], p.387. Greenslade uses the word "many", but cites only Paul Foot's essay "The Slow Death of Investigative Journalism" (in Stephen Glover (ed.) Secrets of the Press: Journalists on Journalism (Allen Lane, 1999), pp. 79–89, 85, as evidence.
  12. 1 2 Andrew Neil, Full Disclosure (London: Pan, 1997), p. 32.
  13. Neil, Full Disclosure, pp. 65–66.
  14. Neil, Full Disclosure, pp. 67–69, 75.
  15. Neil, Full Disclosure, pp. 70–71.
  16. Neil, Full Disclosure, pp. 79–80.
  17. Neil, Full Disclosure, p. 80.
  18. "Vanunu: Israel's nuclear telltale". BBC. 20 April 2004. Archived from the original on 8 September 2017. Retrieved 17 October 2012.
  19. Bonner, Paul; Aston, Lesley (1998). Independent Television in Britain: ITV and IBA 1981–92: The Old Relationship Changes. Basingstoke & London: Palgrave Macmillan. p. 75. ISBN   978-0-230-37324-2. Archived from the original on 9 September 2017. Retrieved 9 September 2017.
  20. Page, Bruce (2011). The Murdoch Archipelago. London: Simon & Schuster. pp. 299–300.
  21. John Campbell, Margaret Thatcher, Volume Two: The Iron Lady (London: Jonathan Cape, 2003), p. 467.
  22. Charles Moore, Margaret Thatcher: The Authorized Biography. Volume Two: Everything She Wants (London: Allen Lane, 2015), p. 575.
  23. Neil, Full Disclosure, p. 243.
  24. 1 2 Moore, Margaret Thatcher: The Authorized Biography. Volume Two, p. 576.
  25. Neil, Full Disclosure, pp. 296–299.
  26. Charles Moore claims that it was Michael Forsyth who alerted Griffiths. He adds that the Sunday Times under Neil "made much of the running with the story". Margaret Thatcher: The Authorized Biography. Volume Three: Herself Alone (London: Allen Lane, 2019), p. 69 + n. †.
  27. 1 2 Greenspan, Edward (29 January 1990). "Sin, sex, news editors fill London front pages". Ocala Star-Banner. p. 43. Archived from the original on 11 March 2016. Retrieved 11 February 2016.
  28. 1 2 Greenslade, Roy (2004). Press Gang: How Newspapers Make Profits From Propaganda. London, Basingstoke and Oxford: Pan Macmillan. pp. 503–5.
  29. Heller Anderson, Susan (31 January 1990). "Chronicle". The New York Times.
  30. "Libel case Journalist Taken Back to His Schooldays: Court Told of Afternoon on the Art Room Sofa". The Glasgow Herald. 27 January 1990. p. 7. Archived from the original on 11 March 2016. Retrieved 11 February 2016.
  31. 1 2 3 Ben Summerskill "Paper tiger" Archived 21 December 2016 at the Wayback Machine The Observer, 28 July 2002
  32. Neil, Full Disclosure, p. 474.
  33. Neil, Full Disclosure, pp. 473–474.
  34. Neil, Full Disclosure, pp. 475–476.
  35. Neil, Full Disclosure, p. 476.
  36. Sarah Curtis (ed.), The Journals of Woodrow Wyatt: Volume Two (London: Pan, 1999), p. 247.
  37. Neil, Full Disclosure, p. 302.
  38. Campbell, Margaret Thatcher, Volume Two, p. 562, n.
  39. 1 2 Campbell, Margaret Thatcher, Volume Two, p. 729.
  40. Sarah Curtis (ed.), The Journals of Woodrow Wyatt. Volume Three (London: Pan, 2000), p. 149.
  41. Neil, Full Disclosure, p. 275.
  42. Neil, Full Disclosure, p. 276.
  43. Neil, Full Disclosure, pp. 274–275.
  44. Neil, Full Disclosure, pp. 263–264.
  45. 1 2 Rosie Waterhouse, et al "Irving back to anti-Nazi fury" Archived 14 July 2015 at the Wayback Machine The Independent on Sunday, 5 July 1992
  46. Peter Pringle and David Lister "Hitler apologist does deal for Goebbels war diaries: 'Sunday Times' contract with David Irving over rediscovered Nazi material alarms scholars" Archived 14 July 2015 at the Wayback Machine The Independent 3 July 1992
  47. "The Wapping Kid". The Daily Telegraph. 28 October 1996. Archived from the original on 26 February 2016. Retrieved 11 February 2016.
  48. Ponsford, Dominic (24 November 2017). "James Harding was sacked as Times editor by Rupert Murdoch because he backed Obama, CMA told". Press Gazette. Archived from the original on 22 December 2017. Retrieved 22 December 2017.
  49. Davies, Patricia Wynn (18 March 1994). "Neil attacks Mahathir 'lies'". The Independent. Archived from the original on 23 December 2017. Retrieved 22 December 2017.
  50. Murphy, Paul; Teather, David (19 February 2001). "It'll cost you..." The Guardian. Archived from the original on 23 December 2017. Retrieved 22 December 2017.
  51. Davies, Patricia Wynn (8 March 1994). "Newspaper attacked for Malaysian trade claims". The Independent. Archived from the original on 23 December 2017. Retrieved 22 December 2017.
  52. "PROFILE: Life enters yet another section: Andrew Neil, an editor in love with America". The Independent. 6 May 1994. Archived from the original on 23 December 2017. Retrieved 22 December 2017.
  53. "Times of London Editor Neil to Anchor New Fox Program". Los Angeles Times. 4 May 1994.
  54. Heller, Zoë (13 April 1996). "The Show That Didn't Go On". The Independent on Sunday. Archived from the original on 23 December 2017. Retrieved 22 December 2017. (reprinted from Granta, April 1996)
  55. Stephen Brook "Neil takes step back from Spectator", Archived 6 March 2016 at the Wayback Machine The Guardian, 8 July 2008
  56. "A statement from the chairman of The Spectator". Retrieved 1 April 2021.
  57. Register of Journalists' Interests, UK Parliament, 22 August 2018, archived from the original on 28 August 2018, retrieved 27 August 2018
  58. Brook, Stephen (21 March 2006). "Middle Eastern publisher appoints Andrew Neil as chairman". The Guardian. Retrieved 16 November 2018.
  59. Neil, Andrew (16 November 2018). "BBC women complain after Andrew Neil tweet about Observer journalist". The Guardian. Retrieved 16 November 2018.
  60. Stephen Brook "Andrew Neil consortium buys PFD talent agency", Archived 27 September 2016 at the Wayback Machine The Guardian, 18 June 2008
  61. Open Media Archived 29 April 2009 at the Wayback Machine , accessed 24 April 2009
  62. A.A.Gill, The Sunday Times, 6 August 1995
  63. Barnes, Joe (9 November 2016). "BBC and Andrew Neil slammed over 'terrible' and 'biased' US election coverage". Daily Express . Retrieved 24 February 2017.
  64. "Election Night in America". The Radio Times. 8 November 2016. Archived from the original on 16 August 2017. Retrieved 16 August 2017.
  65. "US 2016: Election Night in America". BBC. 8 November 2016. Archived from the original on 24 November 2017. Retrieved 16 August 2017.
  66. "The Andrew Neil Interviews". BBC. 1 June 2017. Archived from the original on 17 September 2017. Retrieved 2 September 2017.
  67. "How much the BBC pays its stars". BBC News. 19 July 2017. Archived from the original on 13 May 2018. Retrieved 31 August 2018.
  68. "Politics Live, 10/05/2019, Andrew Neil takes on U.S. conservative Ben Shapiro". BBC Two. 10 May 2019. Archived from the original on 11 May 2019. Retrieved 11 May 2019.
  69. Swanson, Ian (10 May 2019). "Ben Shapiro ends BBC interview, scolds host: 'I'm popular and no one has ever heard of you'". The Hill . Archived from the original on 11 May 2019. Retrieved 11 May 2019.
  70. Busby, Mattha (11 May 2019). "Ben Shapiro apologises to Andrew Neil after being 'destroyed' in BBC interview". The Guardian . ISSN   0261-3077 . Retrieved 11 May 2019.
  71. 1 2 Flood, Brian (10 May 2019). "Ben Shapiro says BBC host destroyed him, apologizes: 'Broke my own rule... wasn't properly prepared'". Fox News . Archived from the original on 11 May 2019. Retrieved 11 May 2019.
  72. "US commentator Shapiro questioned on anger". BBC News. Archived from the original on 10 May 2019. Retrieved 10 May 2019.
  73. Picheta, Rob (11 May 2019). "Conservative pundit Ben Shapiro admits he was 'destroyed' after cutting short TV debate". CNN . Archived from the original on 11 May 2019. Retrieved 11 May 2019.
  74. "Andrew Neil talks Brexit in new BBC Two show". 29 August 2019. Retrieved 30 August 2019.
  75. "Andrew Neil to host new BBC political programme". BBC . 29 August 2019. Retrieved 29 August 2019.
  76. 1 2 "The Andrew Neil Show ends as BBC News unveils cuts". BBC News. 15 July 2020. Retrieved 15 July 2020.
  77. "Politics in Crisis: BBC News Special". Radio Times. Retrieved 25 September 2019.
  78. "General election 2019: Andrew Neil issues interview challenge to Johnson". BBC News. 5 December 2019. Retrieved 8 September 2020.
  79. Shipman, Tim; Urwin, Rosamund (9 August 2020). "Andrew Neil and Nicky Morgan in frame for BBC chairman". The Times. Retrieved 9 August 2020.
  80. Sherwin, Adam (9 August 2020). "Runners and riders to be the BBC's next chairman: Amber Rudd or Andrew Neil could seize role". inews. Retrieved 9 August 2020.
  81. Mackie, Rachel (25 September 2020). "Andrew Neil: Broadcaster to leave BBC to become chairman of GB News". The Scotsman. Retrieved 18 October 2020.
  82. Mendick, Robert (6 September 2020). "BBC chief asks Andrew Neil, scourge of the woke brigade, to return" . The Telegraph. Archived from the original on 12 January 2022. Retrieved 8 September 2020.
  83. 1 2 "Andrew Neil to leave the BBC 'with heavy heart'". BBC News. 25 September 2020. Retrieved 25 September 2020.
  84. "Katty Kay and Andrew Neil to present coverage of US election results". BBC News. 15 October 2020. Retrieved 17 October 2021.
  85. "Andrew Neil leaves the BBC to launch GB News channel". Evening Standard. 26 September 2020. Retrieved 26 September 2020.
  86. 1 2 3 4 Butterworth, Benjamin (21 September 2021). "Andrew Neil will not appear again on GB News despite promised return as a 'regular contributor'". i. Retrieved 21 September 2021.
  87. Marlborough, Conor (25 June 2021). "GB News: Andrew Neil announces break from news channel just two weeks after it launched". The Scotsman. Retrieved 16 July 2021.
  88. Clover, Julian (25 June 2021). "GB News presenter Andrew Neil takes a break". Broadband TV News. Retrieved 16 July 2021.
  89. Quinn, Ben; Waterson, Jim (3 September 2021). "Andrew Neil will not make expected return to GB News next week". The Guardian. Retrieved 6 September 2021.
  90. 1 2 Gray, Alistair (4 September 2021). "Andrew Neil highly unlikely to return to GB News". Financial Times. Retrieved 6 September 2021.
  91. "Andrew Neil resigns from GB News three months after channel's launch". BBC News. 13 September 2021. Retrieved 13 September 2021.
  92. Waterson, Jim (13 September 2021). "Andrew Neil resigns as lead presenter and chairman of GB News". The Guardian. Retrieved 13 September 2021.
  93. Meaker, Morgan (23 September 2021). "Andrew Neil vows never to appear on GB News again as he accuses channel of 'smears'" . The Telegraph. ISSN   0307-1235. Archived from the original on 12 January 2022. Retrieved 23 September 2021.
  94. Ames, Jonathan (17 November 2021). "GB News was biggest mistake of my career, says Andrew Neil". The Times. Retrieved 18 November 2021.
  95. Kanter, Jake (29 January 2022). "Andrew Neil lurches left with Channel 4 politics show deal". The Times. Retrieved 30 January 2022.
  96. Keane, Daniel (26 January 2022). "Andrew Neil returns to TV for documentary about Boris Johnson". Evening Standard. Retrieved 28 January 2022.
  97. "Andrew Neil to host New Political Show for Channel 4". Channel 4. 21 February 2022. Retrieved 21 March 2022.
  98. "Channel 4's The Andrew Neil Show launches with Jacob Rees-Mogg interview". Channel 4 (Press release). 6 May 2022. Retrieved 22 May 2022.
  99. 1 2 3 Neil, Andrew (21 October 2001). "Folly of the wimps with no will to fight". Scotland on Sunday . Edinburgh. p. 16.
  100. Rusbridger, Alan; Taylor, Craig (29 December 2001). "When the World Stood Still". The Guardian . London. p. 17.
  101. 1 2 3 4 Neil, Andrew (15 September 2002). "Peace party seems strangely oblivious to the lessons of September 11". Scotland on Sunday . Edinburgh. p. 15.
  102. Neil, Andrew (10 March 2002). "The case against Iraq". Scotland on Sunday . Edinburgh. p. 18.
  103. 1 2 Ward, Bob (3 March 2011). "Why the BBC's 'impartial' stance on climate science is irresponsible". The Guardian. Archived from the original on 25 July 2018. Retrieved 24 July 2018.
  104. "Why did the BBC broadcast climate deniers during COP21?". openDemocracy. 10 December 2015. Archived from the original on 25 July 2018. Retrieved 24 July 2018.
  105. "Davey vs Neil: Two non-scientists discuss climate change on the Sunday Politics show". Carbon Brief. 17 July 2013. Archived from the original on 25 July 2018. Retrieved 24 July 2018.
  106. "By giving a platform to climate change sceptics, the BBC is misleading the public". Archived from the original on 25 July 2018. Retrieved 24 July 2018.
  107. "The BBC is sacrificing objectivity for impartiality in its coverage of climate change". British Politics and Policy at LSE. 11 July 2012. Archived from the original on 25 July 2018. Retrieved 24 July 2018.
  108. Stolworthy, Jacob (13 November 2020). "Andrew Neil hits out at Phillip Schofield for 'confronting' him with 'bizarre' climate change question" . The Independent. Archived from the original on 7 May 2022. Retrieved 27 September 2021.
  109. Ball, Philip (2 October 2006). "When it's time to speak out". Nature . doi:10.1038/news061002-12. ISSN   1744-7933. S2CID   177131624.
  110. 1 2 3 4 5 6 McKnight, David (2009). "The Sunday Times and Andrew Neil". Journalism Studies . 10 (6): 754–768. doi:10.1080/14616700903119891. S2CID   141612792.
  111. Franklin, Bob, ed. (1999). Social Policy, the Media and Misrepresentation . Routledge. pp.  72. ISBN   978-0-203-17316-9.
  112. Neil, Andrew (1996). "The great Aids myth is finally laid to rest". The Sunday Times.
  113. "BBC Radio 4 - The Media Show, Andrew Neil: a 50-year media career". BBC.
  114. Borrill, Rachel (8 January 1997). "66% 'yes' vote to monarchy in TV 'phone poll contradicts previous result". The Irish Times . Retrieved 17 February 2019.
  115. "The Media Show - Andrew Neil: a 50-year media career - BBC Sounds".
  116. Dale, Iain (10 May 2010). "In Conversation with Andrew Neil". Total Politics. Archived from the original on 13 June 2013. Retrieved 7 September 2012.
  117. Walker, Tim (20 September 2011). "Haunted by that photo: One for the album?". The Independent . Archived from the original on 24 March 2014. Retrieved 24 March 2014.
  118. Dearden, Lizzie (15 August 2015). "Andrew Neil married: BBC presenter weds Swedish partner in French Riviera". The Independent. London. Archived from the original on 15 August 2015. Retrieved 15 August 2015.
  119. Bannerman, Lucy (15 August 2015). "Bachelor of Fleet Street ties the knot". The Times. Retrieved 26 December 2021.
  120. "Andrew Neil: 'I am a better journalist than I am a businessman'". The Independent . 15 January 2012. Archived from the original on 22 March 2015. Retrieved 6 March 2015.
  121. "Andrew Neil: An audience with the broadcaster". The Independent. 19 January 2006. Archived from the original on 30 June 2018. Retrieved 24 August 2017.
  122. "Carefully edited: Andrew Neil's French retreat" . The Independent. 23 October 2011. Archived from the original on 7 May 2022. Retrieved 3 March 2021.
  123. "ALL PERSPECTIVES LTD (T/A GB NEWS) – Officers". Companies House. Retrieved 3 March 2021.
  124. Otte, Jedidajah; Waterson, Jim (7 December 2021). "Andrew Neil threatens to sue Jennifer Arcuri after tweet about Epstein". The Guardian. Retrieved 7 December 2021.
  125. Wright, Mike (7 December 2021). "Andrew Neil sues Jennifer Arcuri over claims he was linked to Jeffrey Epstein" . The Telegraph. Archived from the original on 12 January 2022. Retrieved 7 December 2021.
  126. "List of Honorary Graduates and Fellows - Edinburgh Napier University". Yumpu. Retrieved 26 September 2021.
  127. "Honorary Doctors of the University of Paisley 1993-2007" (PDF). University of the West of Scotland. Retrieved 25 August 2021.
  128. "Scots trio to be honoured on St Andrew's day". University of St Andrews. Retrieved 25 August 2021.
  129. "University of Glasgow Honorary Degrees 2018" (PDF). University of Glasgow. Retrieved 25 August 2021.
  130. "Doctorates awarded for outstanding achievements". University of Glasgow. Retrieved 6 September 2021.
  131. "Andrew Neil Biography". BBC News. 10 June 2004. Retrieved 25 August 2021.
Media offices
Preceded by Editor of The Sunday Times
Succeeded by
Preceded by
Charles Garside
Editor of The European
Succeeded by
New title Chairman of GB News
Succeeded by
Academic offices
Preceded by Rector of the University of St Andrews
Succeeded by