The Sunday Telegraph

Last updated
The Sunday Telegraph
Sunday Telegraph.JPG
TypeWeekly newspaper
Format Broadsheet
Owner(s) Telegraph Media Group
Editor Allister Heath
Founded5 February 1961;58 years ago (1961-02-05)
Political alignment Conservative [1]
Headquarters111 Buckingham Palace Road, London, SW1W 0DT
Circulation 244,351(as of September 2019) [2]
Sister newspapers The Daily Telegraph
ISSN 9976-1874
OCLC number 436617202
Website www.telegraph.co.uk

The Sunday Telegraph is a British broadsheet newspaper. It was founded in February 1961, and is published by the Telegraph Media Group, a division of Press Holdings. It is the sister paper of The Daily Telegraph , also published by the Telegraph Media Group. The Sunday Telegraph was originally a separate operation with a different editorial staff, but since 2013 the Telegraph has been a seven-day operation. [3]

Telegraph Media Group

Telegraph Media Group Limited is the proprietor of The Daily Telegraph and The Sunday Telegraph. It is a subsidiary of Press Holdings. David and Frederick Barclay acquired the group in July 2004, after months of intense bidding and lawsuits, from Hollinger Inc. of Toronto, Canada, the newspaper group controlled by the Canadian-born British businessman Conrad Black.

Press Holdings and May Corporation Limited are two Jersey registered holding companies owned by the Barclay brothers, which controls the UK holding company Press Acquisitions Limited, which in turn owns the Telegraph Media Group, parent company of the Daily Telegraph and Sunday Telegraph.

A sister paper is one of two or more newspapers which share a common owner, but are published with different content, different names, and sometimes in different geographical areas. Such an arrangement can offer economies of scale because staff and infrastructure can be shared.

Contents

Related Research Articles

<i>The Independent</i> British online daily newspaper

The Independent is a Russian-owned British newspaper that was established in 1986 as a politically independent national morning paper published in London. Nicknamed the Indy, it began as a broadsheet and changed to tabloid format in 2003. The last printed edition was published on Saturday 26 March 2016, leaving only an online edition. It tends to take a pro-market stance on economic issues. Until September 2011, the paper described itself on the banner at the top of every newspaper as "free from party political bias, free from proprietorial influence".

<i>Irish Independent</i> newspaper

The Irish Independent is Ireland's largest-selling daily newspaper, published by Independent News & Media (INM). It often includes glossy magazines. While most of the paper's content is in English, it also publishes a weekly supplement in Irish called Seachtain, the Irish word for "week". The Irish Independent's sister publication is the Sunday Independent.

<i>The Daily Telegraph</i> (Sydney) Australian daily tabloid newspaper published in Sydney, New South Wales

The Daily Telegraph is an Australian daily tabloid newspaper published in Sydney, New South Wales, by Nationwide News Limited, a division of News Corp Australia, formerly News Limited.

<i>Daily Record</i> (Scotland) Scottish tabloid newspaper

The Daily Record is a Scottish tabloid newspaper based in Glasgow. It is published six days a week, and its sister paper is the Sunday Mail. As part of Reach plc, it has a close kinship with the British-based Daily Mirror, with major stories of British significance being reported in both titles.

<i>The Sunday People</i> Red top tabloid Sunday newspaper published in London

The Sunday People is a British tabloid Sunday newspaper, founded as The People on 16 October 1881.

DMG Media, formerly Associated Newspapers, is a national newspaper and website publisher in the UK. It is a subsidiary of DMGT. The group was established in 1905 and is currently based at Northcliffe House in Kensington. It takes responsibility for Harmsworth Printing Limited which produces all of its London, Southern England and South Wales editions of the national titles out of print works in Thurrock, Essex, and Didcot, Oxfordshire.

Daily Mail and General Trust plc (DMGT) is a British media company, the owner of The Daily Mail and several other titles. The company manages a multinational portfolio of companies, with total revenues of almost £2 billion. The company operates in over forty countries through its subsidiaries RMS, DMG Information, DMG Events, Euromoney Institutional Investor and DMG Media. It is listed on the London Stock Exchange. Jonathan Harmsworth, 4th Viscount Rothermere, is the chairman and controlling shareholder of the company. The head office is located in Northcliffe House in Kensington, London.

<i>Belfast Telegraph</i> daily newspaper

The Belfast Telegraph is a daily newspaper published in Belfast, Northern Ireland, by Independent News & Media. Reflecting its unionist tradition, the paper has historically been "favoured by the Protestant population", while also being read within Catholic nationalist communities in Northern Ireland.

The Herald is a nationwide mid-market tabloid newspaper headquartered in Dublin, Ireland and published by Independent News & Media who are a subsidiary of Mediahuis. It is published Monday-Saturday. The paper was known as the Evening Herald until its name was changed in 2013.

<i>Sunday Mail</i> (Scotland) Scottish newspaper

The Sunday Mail is a Scottish tabloid newspaper published every Sunday. It is the sister paper of the Daily Record and is owned by Trinity Mirror.

The Sunday World is an Irish newspaper published by Independent News & Media. It is the second largest selling "popular" newspaper in the Republic of Ireland, and is also sold in Northern Ireland where a modified edition with more stories relevant to that region is produced. It was first published on 25 March 1973. Until December 25, 1988 all editions were printed in Dublin but since 1 January 1989 a Northern Ireland edition was first published and an English edition has been printed in London since March 1992.

<i>Sunday Life</i> (newspaper)

The Sunday Life is a tabloid newspaper in Northern Ireland and has been published since 23 October 1988. It is the sister paper of The Belfast Telegraph and is owned by Independent News & Media.

William Lewis is a British newspaper publishing executive. Earlier in his career he was known as a journalist and then editor.

The Mail on Sunday is a British conservative newspaper, published in a tabloid format. It was launched in 1982 by Lord Rothermere. Its sister paper, the Daily Mail, was first published in 1896.

Local World British regional newspaper publisher owned by Reach plc and headquartered in London

Local World Holdings Ltd. is a large regional newspaper publisher in the UK that publishes around 100 print titles and more than 70 websites. It was formed in 2012 by David Montgomery, a former chief executive of Trinity Mirror, to buy the Daily Mail and General Trust's Northcliffe Media business, and the Yattendon Group's Iliffe newspaper group.

Northern & Shell British publishing and television group

Northern & Shell is a British publishing group, founded in December 1974 and owned since then by Richard Desmond. It published the Daily Express, Sunday Express, Daily Star and Daily Star Sunday, and the magazines OK!, New! and Star until these were sold to Trinity Mirror in February 2018. Northern & Shell also owned three entertainment television channels: Channel 5, 5* and 5USA until 2015. It owned Portland TV, which operates adult TV channels including Television X and Red Hot TV; the company sold Portland in April 2016.

<i>The Daily Telegraph</i> British daily broadsheet newspaper

The Daily Telegraph, known online as The Telegraph, is a national British daily broadsheet newspaper published in London by Telegraph Media Group and distributed across the United Kingdom and internationally. It was founded by Arthur B. Sleigh in 1855 as Daily Telegraph & Courier.

<i>The Sun</i> (United Kingdom) Tabloid newspaper from the United Kingdom and Ireland

The Sun is a tabloid newspaper published in the United Kingdom and the Republic of Ireland. As a broadsheet, it was founded in 1964 as a successor to the Daily Herald, and became a tabloid in 1969 after it was purchased by its current owner. It is published by the News Group Newspapers division of News UK, itself a wholly owned subsidiary of Rupert Murdoch's News Corp. Since The Sun on Sunday was launched in February 2012, the paper has been a seven-day operation. The Sun previously had the largest circulation of any daily newspaper in the United Kingdom, but it was overtaken by rival Metro in March 2018.

References

  1. "General Election 2015 explained: Newspapers". The Independent . 28 April 2015. Retrieved 9 December 2016. A study of the 2010 general election by Dominic Wring and David Deacon, of the Department of Social Sciences, Loughborough University, identified the following patterns of alleged “partisanship” in UK national newspapers: ... Sunday Telegraph: Conservative (strong)
  2. "The Sunday Telegraph - Data - ABC | Audit Bureau of Circulations". www.abc.org.uk.
  3. http://www.pressgazette.co.uk/telegraph-merge-sunday-and-daily-papers-loss-80-print-jobs/

See also