Newsweek

Last updated

Newsweek
Newsweek Logo.svg
Editor-in-chief Nancy Cooper [1]
Categories Magazine
FrequencyWeekly
PublisherDev Pragad
Total circulation
(2015)
100,000 [2]
First issueFebruary 17, 1933;86 years ago (1933-02-17)
Company
CountryUnited States
Based in New York City, New York, U.S.
LanguageEnglish, Japanese, Korean, Polish, Romanian, Spanish, Rioplatense Spanish, Arabic, Turkish, Serbian
Website www.newsweek.com
ISSN 0028-9604

Newsweek is an American weekly news magazine founded in 1933.

News magazine typed, printed, and published piece of paper, magazine or a radio or television program

A news magazine is a typed, printed, and published piece of paper, magazine or a radio or television program, usually published weekly, consisting of articles about current events. News magazines generally discuss stories, in greater depth than do newspapers or newscasts, and aim to give the consumer an understanding of the important events beyond the basic facts.

Contents

Between 2008 and 2012, Newsweek experienced financial difficulties, leading to the cessation of print publication and a transition to all-digital format at the end of 2012. The print edition was relaunched in March 2014.

Revenue declines prompted an August 2010 sale by owner The Washington Post Company to audio pioneer Sidney Harman—for a purchase price of one dollar and an assumption of the magazine's liabilities. [3] Later that year, Newsweek merged with the news and opinion website The Daily Beast , forming The Newsweek Daily Beast Company. Newsweek was jointly owned by the estate of Harman and the diversified American media and Internet company IAC. [4] [5] In 2013, IBT Media announced it had acquired Newsweek from IAC; the acquisition included the Newsweek brand and its online publication, but did not include The Daily Beast. [6] IBT Media rebranded itself as Newsweek Media Group in 2017, but returned to IBT Media in 2018 after making Newsweek independent. [7]

Sidney Harman American businessman

Sidney Harman was a Canadian-born American engineer and businessman active in education, government, industry, and publishing. He was the Chairman Emeritus of Harman International Industries, Inc. A co-founder of Harman Kardon, he also served as the U.S. Under Secretary of Commerce in 1977 and 1978. Late in his life, Harman was also the publisher of Newsweek, having purchased the magazine for one dollar in 2010.

The Daily Beast is an American news and opinion website focused on politics and pop culture. In a 2015 interview, former Editor-in-chief John Avlon described The Beast's editorial approach: "We seek out scoops, scandals, and stories about secret worlds; we love confronting bullies, bigots, and hypocrites." In 2018, Avlon described the Beast's "Strike Zone" as "politics, pop culture and power."

The Newsweek Daily Beast Company LLC was an American media company, and owner of Newsweek and The Daily Beast. It was established in 2010 as a merger between the two media outlets. The company was owned by IAC/InterActiveCorp and the estate of Sidney Harman, with Stephen Colvin of The Daily Beast as CEO. In August 2013, IBT Media acquired Newsweek, leaving The Daily Beast under the management of The Newsweek Daily Beast Company, which today operates as a subsidiary of IAC.

History

First issue of News-Week February 17, 1933 News-Week Feb 17 1933, vol1 issue1.jpg
First issue of News-Week February 17, 1933

Founding and early years (1933–1961)

January 16, 1939, cover featuring Felix Frankfurter Newsweek Jan 16 1939 Felix Frankfurter.jpg
January 16, 1939, cover featuring Felix Frankfurter
May 8, 1944 WWII "Armed Forces Overseas Edition" Newsweek WWII Armed Forces Overseas Edition 1944.jpg
May 8, 1944 WWII "Armed Forces Overseas Edition"

News-Week was launched in 1933 by Thomas J. C. Martyn, a former foreign-news editor for Time . He obtained financial backing from a group of U.S. stockholders "which included Ward Cheney, of the Cheney silk family, John Hay Whitney, and Paul Mellon, son of Andrew W. Mellon". Paul Mellon's ownership in Newsweek apparently represented "the first attempt of the Mellon family to function journalistically on a national scale." [8] The group of original owners invested around $2.5 million. Other large stockholders prior to 1946 were public utilities investment banker Stanley Childs and Wall Street corporate lawyer Wilton Lloyd-Smith.

Thomas John Cardell Martyn was a British flying ace, journalist, and publisher who founded Newsweek in 1933.

Time is an American weekly news magazine and news website published in New York City. It was founded in 1923 and originally run by Henry Luce. A European edition is published in London and also covers the Middle East, Africa, and, since 2003, Latin America. An Asian edition is based in Hong Kong. The South Pacific edition, which covers Australia, New Zealand, and the Pacific Islands, is based in Sydney. In December 2008, Time discontinued publishing a Canadian advertiser edition.

Ward Cheney was a pioneer manufacturer of silk fabrics.

Journalist Samuel T. Williamson served as the first editor-in-chief of Newsweek. The first issue of the magazine was dated February 17, 1933. Seven photographs from the week's news were printed on the first issue's cover. [9]

Samuel Thurston Williamson (1891–1962) was an American journalist, biographer, and book reviewer. Williamson co-founded Newsweek magazine in 1933 and then served as its first editor-in-chief (1933–1938).

Photograph image created by light falling on a light-sensitive surface

A photograph is an image created by light falling on a photosensitive surface, usually photographic film or an electronic image sensor, such as a CCD or a CMOS chip. Most photographs are created using a camera, which uses a lens to focus the scene's visible wavelengths of light into a reproduction of what the human eye would see. The process and practice of creating such images is called photography. The word photograph was coined in 1839 by Sir John Herschel and is based on the Greek φῶς (phos), meaning "light," and γραφή (graphê), meaning "drawing, writing," together meaning "drawing with light."

In 1937 News-Week merged with the weekly journal Today, which had been founded in 1932 by future New York Governor and diplomat W. Averell Harriman, and Vincent Astor of the prominent Astor family. As a result of the deal, Harriman and Astor provided $600,000 in venture capital funds and Vincent Astor became both the chairman of the board and its principal stockholder between 1937 and his death in 1959.[ citation needed ]

W. Averell Harriman American businessman, politician and diplomat

William Averell Harriman, better known as Averell Harriman, was an American Democratic politician, businessman, and diplomat. The son of railroad baron E. H. Harriman, he served as Secretary of Commerce under President Harry S. Truman and later as the 48th Governor of New York. He was a candidate for the Democratic presidential nomination in 1952 and 1956, as well as a core member of the group of foreign policy elders known as "The Wise Men".

Vincent Astor American businessman

William Vincent Astor was an American businessman, philanthropist, and member of the prominent Astor family.

In 1937 Malcolm Muir took over as president and editor-in-chief. He changed the name to Newsweek, emphasized interpretive stories, introduced signed columns, and launched international editions. Over time the magazine developed a broad spectrum of material, from breaking stories and analysis to reviews and commentary.[ citation needed ]

Malcolm Muir was a U.S. magazine industrialist.

Under Post ownership (1961–2010)

The magazine was purchased by The Washington Post Company in 1961. [10]

Osborn Elliott was named editor of Newsweek in 1961 and became the editor in chief in 1969.

March 1, 1976, story about SLA members Bill and Emily Harris March 1, 1976 Newsweek story on Bill and Emily Harris.jpg
March 1, 1976, story about SLA members Bill and Emily Harris

In 1970, Eleanor Holmes Norton represented sixty female employees of Newsweek who had filed a claim with the Equal Employment Opportunity Commission that Newsweek had a policy of only allowing men to be reporters. [11] The women won, and Newsweek agreed to allow women to be reporters. [11] The day the claim was filed, Newsweek's cover article was "Women in Revolt", covering the feminist movement; the article was written by a woman who had been hired on a freelance basis since there were no female reporters at the magazine. [12]

Edward Kosner became editor from 1975 to 1979 after directing the magazine's extensive coverage of the Watergate scandal that led to the resignation of President Richard Nixon in 1974.

Richard M. Smith became chairman in 1998, the year that the magazine inaugurated its "Best High Schools in America" list, [13] a ranking of public secondary schools based on the Challenge Index, which measures the ratio of Advanced Placement or International Baccalaureate exams taken by students to the number of graduating students that year, regardless of the scores earned by students or the difficulty in graduating. Schools with average SAT scores above 1300 or average ACT scores above 27 are excluded from the list; these are categorized instead as "Public Elite" High Schools. In 2008, there were 17 Public Elites. [14]

Smith resigned as board chairman in December 2007. [15]

Restructuring and new owner (2008–2010)

The first issue released after the magazine switched to an opinion and commentary format. Newsweek 05 24 09.jpg
The first issue released after the magazine switched to an opinion and commentary format.

During 2008–2009, Newsweek undertook a dramatic business restructuring. [16] [17] Citing difficulties in competing with online news sources to provide unique news in a weekly publication, the magazine refocused its content on opinion and commentary beginning with its May 24, 2009, issue. It shrank its subscriber rate base, from 3.1 million to 2.6 million in early 2008, to 1.9 million in July 2009 and then to 1.5 million in January 2010—a decline of 50% in one year. Meacham described his strategy as "counterintuitive" as it involved discouraging renewals and nearly doubling subscription prices as it sought a more affluent subscriber base for its advertisers. [18] During this period, the magazine also laid off staff. While advertising revenues were down almost 50% compared to the prior year, expenses were also diminished, whereby the publishers hoped Newsweek would return to profitability. [19]

The financial results for 2009 as reported by The Washington Post Company showed that advertising revenue for Newsweek was down 37% in 2009 and the magazine division reported an operating loss for 2009 of $29.3 million compared to a loss of $16 million in 2008. [20] During the first quarter of 2010, the magazine lost nearly $11 million. [21]

By May 2010, Newsweek had been losing money for the past two years and was put up for sale. [22] The sale attracted international bidders. One bidder was Syrian entrepreneur Abdulsalam Haykal, CEO of Syrian publishing company Haykal Media, who brought together a coalition of Middle Eastern investors with his company. Haykal later claimed his bid was ignored by Newsweek's bankers, Allen & Co. [23]

The magazine was sold to audio pioneer Sidney Harman on August 2, 2010, for $1 in exchange for assuming the magazine's financial liabilities. [3] [24] Harman's bid was accepted over three competitors. [25] Meacham left the magazine upon completion of the sale. Sidney Harman was the husband of Jane Harman, at that time a member of Congress from California.

Merger with The Daily Beast (2010–2013)

At the end of 2010, Newsweek merged with the online publication The Daily Beast , following extensive negotiations between the respective proprietors. Tina Brown, The Daily Beast's editor-in-chief, became editor of both publications. The new entity, The Newsweek Daily Beast Company, was 50% owned by IAC/InterActiveCorp and 50% by Harman. [4] [5] [26]

Redesign (2011)

Newsweek was redesigned in March 2011. [27] The new Newsweek moved the "Perspectives" section to the front of the magazine, where it served essentially as a highlight reel of the past week on The Daily Beast. More room was made available in the front of the magazine for columnists, editors, and special guests. A new "News Gallery" section featured two-page spreads of photographs from the week with a brief article accompanying each one. The "NewsBeast" section featured short articles, a brief interview with a newsmaker, and several graphs and charts for quick reading in the style of The Daily Beast. This is where the Newsweek staple "Conventional Wisdom" was located. Brown retained Newsweek's focus on in-depth, analytical features and original reporting on politics and world affairs, as well as a new focus on longer fashion and pop culture features. A larger culture section named "Omnivore" featured art, music, books, film, theater, food, travel, and television, including a weekly "Books" and "Want" section. The back page was reserved for a "My Favorite Mistake" column written by celebrity guest columnists about a mistake they made that helped shape who they are. [27]

Cessation of print format (2012)

The cover of Newsweek's final print issue under The Newsweek Daily Beast Company ownership Newsweek final issue.jpg
The cover of Newsweek's final print issue under The Newsweek Daily Beast Company ownership

On July 25, 2012, the company operating Newsweek indicated the publication was likely to go digital to cover its losses and could undergo other changes by the next year. Barry Diller, chairman of the conglomerate IAC/InterActiveCorp, said his firm was looking at options since its partner in the Newsweek/Daily Beast operation had pulled out. [28]

On October 18, 2012, the company announced that the American print edition would be discontinued at the end of 2012 after 80 years of publication, citing the increasing difficulty of maintaining a paper weekly magazine in the face of declining advertising and subscription revenues and increasing costs for print production and distribution. [29] The online edition is named "Newsweek Global". [30]

Spin-off to IBT Media, return to print and profitability (2013–2018)

In April 2013, IAC chairman and founder Barry Diller stated at the Milken Global Conference that he "wished he hadn't bought" Newsweek because his company had lost money on the magazine and called the purchase a "mistake" and a "fool's errand". [31]

On August 3, 2013, IBT Media acquired Newsweek from IAC on terms that were not disclosed; the acquisition included the Newsweek brand and its online publication, but did not include The Daily Beast. [6]

On March 7, 2014, IBT Media relaunched a print edition of Newsweek [32] with a cover story on the alleged creator of Bitcoin, which was widely criticized for its lack of substantive evidence. The magazine stood by its story. [33]

IBT Media returned the publication to profitability on October 8, 2014. [34]

In February 2017, IBT Media appointed Matt McAllester, then Editor of Newsweek International, as Global Editor-in-chief of Newsweek. [35]

IBT Media became known as Newsweek Media Group. [36]

In 2018, Newsweek journalists began reporting on their own management, [37] after a raid by the Manhattan D.A. and the removal of servers from company offices. Columbia Journalism Review noted the probe "focused on loans the company took out to purchase the computer equipment," [38] and several reporters were fired after reporting on the issue.

Spin-off to independent (2018–present)

In September 14, 2018 after completing the strategic structural changes initially announced in March of the same year, Newsweek spun-off from IBT Media.

Circulation and branches

In 2003, worldwide circulation was more than 4 million, including 2.7 million in the U.S; by 2010 it reduced to 1.5 million (with newsstand sales declining to just over 40,000 copies per week). Newsweek publishes editions in Japanese, Korean, Polish, Romanian, Spanish, Rioplatense Spanish, Arabic, Turkish, Serbian, as well as an English language Newsweek International. Russian Newsweek, published since 2004, was shut in October 2010. [39] The Bulletin (an Australian weekly until 2008) incorporated an international news section from Newsweek.

Based in New York City, the magazine claimed 22 bureaus in 2011: nine in the U.S.: New York City, Los Angeles, Chicago/Detroit, Dallas, Miami, Washington, D.C., Boston and San Francisco, and others overseas in London, Paris, Berlin, Moscow, Jerusalem, Baghdad, Tokyo, Hong Kong, Beijing, South Asia, Cape Town, Mexico City and Buenos Aires.[ citation needed ]

According to a 2015 column in the New York Post Newsweek's circulation had fallen to "just over 100,000" with staff at that time numbering "about 60 editorial staffers," up from a low of "less than 30 editorial staffers" in 2013, but with announced plans then to grow the number to "close to 100 in the next year." [40]

Controversies

Allegations of sexism

In 1970, Eleanor Holmes Norton represented sixty female employees of Newsweek who had filed a claim with the Equal Employment Opportunity Commission that Newsweek had a policy of only allowing men to be reporters. [11] The women won, and Newsweek agreed to allow women to be reporters. [11] The day the claim was filed, Newsweek's cover article was "Women in Revolt", covering the feminist movement; the article was written by Helen Dudar, a freelancer, on the belief that there were no female writers at the magazine capable of handling the assignment. Those passed over included Elizabeth Peer, who had spent five years in Paris as a foreign correspondent. [41]

The 1986 cover of Newsweek that discussed unmarried women in America. 1986 Cover of Newsweek.jpg
The 1986 cover of Newsweek that discussed unmarried women in America.

The 1986 cover of Newsweek featured an article that said "women who weren't married by 40 had a better chance of being killed by a terrorist than of finding a husband". [42] [43] Newsweek eventually apologized for the story and in 2010 launched a study that discovered 2 in 3 women who were 40 and single in 1986 had married since. [42] [44] The story caused a "wave of anxiety" and some "skepticism" amongst professional and highly educated women in the United States. [42] [44] The article was cited several times in the 1993 Hollywood film Sleepless in Seattle starring Tom Hanks and Meg Ryan. [42] [45] Comparisons have been made with this article and the current rising issues surrounding the social stigma of unwed women in Asia called sheng nu . [42]

Controversial Newsweek cover, November 23, 2009, issue 20091123 Newsweek Palin Cover.png
Controversial Newsweek cover, November 23, 2009, issue

Former Alaska Governor and 2008 Republican Vice Presidential nominee Sarah Palin was featured on the cover of the November 23, 2009, issue of Newsweek, with the caption "How do you Solve a Problem Like Sarah?" featuring an image of Palin in athletic attire and posing. Palin herself, the Los Angeles Times and other commentators accused Newsweek of sexism for their choice of cover in the November 23, 2009 issue discussing Palin's book, Going Rogue: An American Life . "It's sexist as hell," wrote Lisa Richardson for the Los Angeles Times. [46] Taylor Marsh of The Huffington Post called it "the worst case of pictorial sexism aimed at political character assassination ever done by a traditional media outlet." [47] David Brody of CBN News stated: "This cover should be insulting to women politicians." [48] The cover includes a photo of Palin used in the August 2009 issue of Runner's World . [49] [50] [51] The photographer may have breached his contract with Runner's World when he permitted its use in Newsweek, as Runner's World maintained certain rights to the photo until August 2010. It is uncertain, however, whether this particular use of the photo was prohibited. [52]

Minnesota Republican Congresswoman and presidential candidate Michele Bachmann was featured on the cover of Newsweek magazine in August 2011, dubbed "the Queen of Rage". [53] The photo of her was perceived as unflattering, as it portrayed her with a wide eyed expression some said made her look "crazy". [54] Conservative commentator Michelle Malkin called the depiction "sexist", [55] and Sarah Palin denounced the publication. Newsweek defended the cover's depiction of her, saying its other photos of Bachmann showed similar intensity. [56]

Other

Fareed Zakaria, a Newsweek columnist and editor of Newsweek International, attended a secret meeting on November 29, 2001, with a dozen policy makers, Middle East experts and members of influential policy research organizations that produced a report for President George W. Bush and his cabinet outlining a strategy for dealing with Afghanistan and the Middle East in the aftermath of September 11, 2001. The meeting was held at the request of Paul D. Wolfowitz, then the Deputy Secretary of Defense. The unusual presence of journalists, who also included Robert D. Kaplan of The Atlantic Monthly , at such a strategy meeting was revealed in Bob Woodward's 2006 book State of Denial: Bush at War, Part III . Woodward reported in his book that, according to Kaplan, everyone at the meeting signed confidentiality agreements not to discuss what happened. Zakaria told The New York Times that he attended the meeting for several hours but did not recall being told that a report for the President would be produced. [57] On October 21, 2006, after verification, the Times published a correction that stated:

An article in Business Day on Oct. 9 about journalists who attended a secret meeting in November 2001 called by Paul D. Wolfowitz, then the deputy secretary of defense, referred incorrectly to the participation of Fareed Zakaria, the editor of Newsweek International and a Newsweek columnist. Mr. Zakaria was not told that the meeting would produce a report for the Bush administration, nor did his name appear on the report. [57]

The cover story of the January 15, 2015, issue, titled What Silicon Valley Thinks of Women proved controversial, due to both its illustration, described as "the cartoon of a faceless female in spiky red heels, having her dress lifted up by a cursor arrow," and its content, described as "a 5,000-word article on the creepy, sexist culture of the tech industry." [58] [59] Among those offended by the cover were Today Show co-host Tamron Hall, who commented "I think it’s obscene and just despicable, honestly." Newsweek editor in chief James Impoco explained "We came up with an image that we felt represented what that story said about Silicon Valley ... If people get angry, they should be angry." [59] The article's author, Nina Burleigh, asked, "Where were all these offended people when women like Heidi Roizen published accounts of having a venture capitalist stick her hand in his pants under a table while a deal was being discussed?" [60]

In January 1998, Newsweek reporter Michael Isikoff was the first reporter to investigate allegations of a sexual relationship between U.S. President Bill Clinton and Monica Lewinsky, but the editors spiked the story. [61] The story soon surfaced online in the Drudge Report.

In the 2008 U.S. presidential election, the John McCain campaign wrote a lengthy letter to the editor criticizing a cover story in May 2008. [62]

Factual errors

Unlike most large American magazines, Newsweek has not used fact-checkers since 1996. [63]

In 2017, Newsweek published a story claiming that the First Lady of Poland refused to shake U.S. President Donald Trump's hand; Snopes described the assertion as "false". [64] Newsweek corrected its story. [64]

In 2018, Newsweek ran a story asserting that President Trump had wrongly colored the American flag while visiting a classroom; Snopes was unable to corroborate the photographic evidence. [65]

In August 2018, Newsweek falsely reported that the Sweden Democrats, a far-right party, could win a majority in the 2018 Swedish parliamentary elections. Polls showed that the party was far away from winning a majority. By September 2018, Newsweek's inaccurate article was still up. [66]

In 2018, former Newsweek journalist Jonathan Alter wrote in The Atlantic that since being sold to the International Business Times in 2013 that the magazine had "produced some strong journalism and plenty of clickbait before becoming a painful embarrassment to anyone who toiled there in its golden age." [67] Former Newsweek writer Matthew Cooper criticized Newsweek for running multiple inaccurate stories in 2018. [68]

Contributors and staff members

Notable contributors or employees have included:

Those who held the positions of president, chairman, or publisher under The Washington Post Company ownership include:

See also

Related Research Articles

David Frum American political commentator

David Jeffrey Frum is a Canadian-American political commentator.

<i>Wonkette</i>

Wonkette is an American online magazine of topical satire and political gossip, established in 2004 by Gawker Media and founding editor Ana Marie Cox, edited by Ken Layne from 2006 to 2012, and owned and edited by Rebecca Schoenkopf since 2012. Prominent U.S. political bloggers including Juli Weiner, Jim Newell and Alex Pareene established their careers at Wonkette. The current editor is Rebecca Schoenkopf, formerly of OC Weekly. Wonkette covers US politics from Washington DC to local schoolboards. Taking a sarcastic tone, the site focuses heavily on humorous breaking news, rumors, and the downfall of the powerful. It also deals with serious matters of politics and policy, producing in-depth analysis.

Tina Brown British and American journalist, magazine editor, columnist, talk-show host, author

Tina Brown CBE, is a journalist, magazine editor, columnist, talk-show host and author of The Diana Chronicles, a biography of Diana, Princess of Wales. Born a British citizen, she now holds joint citizenship after she took United States citizenship in 2005, following her emigration to the United States in 1984 to edit Vanity Fair. By marriage, she is legally titled Lady Evans.

Newsmax or Newsmax.com, previously styled NewsMax, is an American news and opinion website founded by Christopher Ruddy and operated by Newsmax Media. The website is divided into four main sections: Newsmax, Newsmax Health, Newsmax Finance, and Newsmax World, each divided into various subsections. Newsmax Media also operates a print magazine called Newsmax as well as the cable news channel Newsmax TV.

John Avlon American journalist

John Phillips Avlon is an American journalist and political commentator. He is a Senior Political Analyst and anchor at CNN and former editor-in-chief and managing director of The Daily Beast from 2013 to 2018. Avlon was previously a columnist and associate editor for The New York Sun and chief speechwriter for former New York mayor Rudolph Giuliani.

Kathleen Parker is a center-right columnist for The Washington Post. Her columns are syndicated nationally and appear in more than 400 media outlets, both online and in print. Parker is a consulting faculty member at the Buckley School of Public Speaking, a popular guest on cable and network news shows and a regular panelist on NBC's "Meet the Press" and MSNBC's "Hardball" with Chris Matthews.

Sarah Palin 9th Governor of Alaska

Sarah Louise Palin is an American politician, commentator, author, and reality television personality, who served as the ninth governor of Alaska from 2006 until her resignation in 2009. As the Republican Party nominee for Vice President of the United States in the 2008 election alongside presidential nominee, Arizona Senator John McCain, she was the first Alaskan on the national ticket of a major political party and the first Republican woman selected as a vice presidential candidate. Her book Going Rogue has sold more than two million copies.

Newsmax Media is an American news media organization founded by Christopher Ruddy and based in West Palm Beach, Florida. It operates a multiplatform network focused on conservative media, including the news website Newsmax.com, publishes the Franklin Prosperity Report and Newsmax magazine, and the cable news channel Newsmax TV.

Christopher Dickey American magazine editor

Christopher Dickey is the Paris-based world news editor for The Daily Beast. He is also the author of seven books, including Our Man in Charleston: Britain's Secret Agent in the Civil War South, about Robert Bunch, published in 2015; Securing the City: Inside America's Best Counterterror Force – the NYPD, about the New York Police Department, published in February 2009; and a memoir about his father, the late poet and novelist James Dickey, Summer of Deliverance, published in 1998.

Bristol Palin Daughter of Sarah Palin

Bristol Sheeran Marie Palin is an American public speaker and reality television personality. She is the oldest daughter and second of five children of Todd and Sarah Palin.

Public image of Sarah Palin

Sarah Palin, while serving as Governor of Alaska, was nominated as the first female candidate of the Republican Party for Vice President of the United States. Following the nomination, her public image came under close media scrutiny, particularly regarding her religious perspective on public life, her socially conservative views, and a perceived lack of experience. Palin's experience in foreign and domestic politics came under criticism among conservatives as well as liberals following her nomination. A poll taken by Rasmussen Reports just after the Republican National Convention in the first week of September 2008 found that Palin was more popular than either Barack Obama or John McCain; however, this perception later reversed. At the same time, Palin became more popular among Republicans than McCain. A February 2010 ABC News/Washington Post poll showed 71% of Americans felt Palin lacked the qualifications necessary to be President of the United States.

Elaine Lafferty is an American journalist and the former editor of Ms. magazine. She was a Hillary Clinton supporter who advised the McCain-Palin campaign in 2008.

<i>Mama grizzly</i>

Mama grizzly is a term that former U.S. vice presidential candidate and Alaska governor Sarah Palin coined to refer to herself that has since been applied to female candidates she supported or endorsed in the 2010 U.S. midterm elections. Palin first used the term in a May 2010 speech at a fundraiser for the Susan B. Anthony List, a pro-life women's group, and used it in a July 2010 YouTube video produced by SarahPAC, Palin's political action committee, for the 2010 elections. The persona largely served as a device by which Palin could "blend [her] feminine and masculine qualities and capabilities." By September 2010, mama grizzly was deemed to be "part of the lexicon" of the election by Newsweek magazine. It has never been made clear if the term is meant to refer to all women candidates supported by the former governor, or if it is just a general concept about real-life moms entering politics because they fear for their children's future.

Michele Bachmann 2012 presidential campaign

The 2012 presidential campaign of Michele Bachmann, Congresswoman of Minnesota, began in June 2011. She ran for the 2012 Republican Party nomination for president of the United States. Bachmann announced she was running for president during the CNN Republican primary debate held June 13, 2011, and made her formal announcement two weeks later in her hometown of Waterloo, Iowa.

The International Business Times is an American online news publication that publishes seven national editions in four languages. The publication, sometimes called IBTimes or IBT, offers news, opinion and editorial commentary on business and commerce. IBT is one of the world's largest online news sources, receiving forty million unique visitors each month. Its 2013 revenues were around $21 million.

Edel Rodriguez is a Cuban American artist, illustrator, and children's book author. He uses a variety of materials, his work ranges from conceptual to portraiture and landscape. Socialist propaganda and western advertising, island culture and contemporary city life, are all aspects of his life that inform his work.

IBT Media is an American global digital news organization with over 90 million monthly readers. It publishes the International Business Times and Medical Daily, among others. IBT Media is headquartered in New York City, in the Hanover Square neighborhood of Lower Manhattan. As of 2014, the company posted revenue of about $21 million and generated a profit of about $500,000.

Chris Buck (photographer) Canadian photographer

Chris Buck is a New York-based photographer known for his unconventional portraits.

References

  1. "Newsweek Media Group pares back sites amid turmoil". New York Post . March 6, 2018. Retrieved March 27, 2018.
  2. https://nypost.com/2015/03/06/new-editor-impoco-has-newsweek-back-in-the-black/.Missing or empty |title= (help)
  3. 1 2 Vega, Tanzina; Peters, Jeremy W. (August 2, 2010). "Audio Pioneer Buys Newsweek". The New York Times. Retrieved August 2, 2010.
  4. 1 2 Tina Brown (November 11, 2010). "Daily Beast, Newsweek to Wed!". The Daily Beast. Archived from the original on November 12, 2010. Retrieved November 12, 2010.
  5. 1 2 "The Daily Beast and Newsweek confirm merger". The Spy Report. November 12, 2010. Retrieved November 12, 2010.
  6. 1 2 "IBT Media to Acquire Newsweek". Press release. August 3, 2013. Archived from the original on October 14, 2014. Retrieved August 4, 2013.
  7. "Newsweek splits from IBT Media into standalone company". Newsweek. September 28, 2018. Retrieved October 23, 2018.
  8. America's 60 Families by Ferdinand Lundberg
  9. "Instant History: Review of First Newsweek with Cover Photo". BZTV. February 17, 1933. Archived from the original on October 25, 2012. Retrieved December 25, 2012.
  10. Salisbury, Harrison E. (March 10, 1961). "Washington Post Buys Newsweek. It Acquires 59% of Stock From Astor Foundation for $8,000,000". The New York Times . Retrieved April 14, 2008. The Washington Post Company bought control of Newsweek magazine yesterday from the Vincent Astor Foundation. The sale ended several weeks of intensive negotiation involving a number of publishing companies.
  11. 1 2 3 4 "Newsweek Agrees to End Sex Discrimination Policy". Eugene Register-Guard, via Google News. Associated Press. August 28, 1970.
  12. Lynn Povich (2013). The Good Girls Revolt: How the Women of Newsweek Sued their Bosses and Changed the Workplace. PublicAffairs. ISBN   978-1610393263.
  13. 2013 America's Best High Schools
  14. List of Public Elites. Newsweek (2008)
  15. "Richard M. Smith". Newsweek. Archived from the original on December 25, 2014. Retrieved December 25, 2012.
  16. Pérez-Peña, Richard (January 16, 2009). "The Popular Newsweekly Becomes a Lonely Category". The New York Times. Retrieved January 17, 2009.
  17. Kathleen Deveny (May 18, 2009). "Reinventing Newsweek". Newsweek. Retrieved May 29, 2009.
  18. "A Smaller But Better Newsweek?". Howard Kurtz. The Washington Post, May 18, 2009
  19. Richard Pérez-Peña. "Glimmers of Progress at a Leaner Newsweek". The New York Times. November 15, 2009
  20. Post Financial Release February 24, 2010
  21. "Newsweek magazine is sold by Washington Post". BBC News. August 2, 2010. Retrieved August 3, 2010.
  22. Andrew Vanacore. "Newsweek Sale: Washington Post Looking To Sell Newsweek" Archived May 7, 2010, at the Wayback Machine . The Huffington Post .
  23. Joe Pompeo. "Syrian Bidder Who Wanted To Buy Newsweek Was Ignored". Business Insider. August 5, 2010
  24. Jeremy W. Peters. Newsweek Deal to Be Announced Today. The New York Times, August 2, 2010
  25. Ahrens, Frank (August 3, 2010). "Harman Media buys Newsweek from Washington Post Co. for Undisclosed Amount". The Washington Post. Retrieved August 2, 2010.
  26. Paul Farhi (November 12, 2010). "Struggling Newsweek joins with fledging Web site Daily Beast". The Washington Post. p. C8.
  27. 1 2 Josh Klenert (March 7, 2011). "First Look: The Newsweek Redesign". Grids. Society of Publication Designers. Archived from the original on December 23, 2012. Retrieved December 25, 2012.
  28. "Newsweek likely to become digital magazine". Yahoo News. Archived from the original on July 26, 2012. Retrieved July 26, 2012.
  29. "A Turn of the Page for Newsweek". The Daily Beast. October 21, 2012. Retrieved October 18, 2012.
  30. "Newsweek's future:Goodbye ink". Economist. October 18, 2012. Retrieved August 4, 2013.
  31. Bloomberg Television. Barry Diller: It Was a Mistake to Buy Newsweek. Houston Business Journal , April 29, 2013.
  32. Haughney, Christine (December 3, 2013). "Newsweek Plans Return to Print". The New York Times . Retrieved December 4, 2013.
  33. Kaufman, Leslie; Cohen, Noam (March 7, 2014). "Newsweek Returns to Print and Sets Off a Bitcoin Storm". The New York Times . Retrieved May 27, 2014.
  34. Pompeo, Joe (October 8, 2014). "Newsweek announces it's profitable". Capital. Retrieved December 4, 2017.
  35. "'Newsweek Appoints Matt McAllester as Global Editor in Chief, Newsweek". PR Newswire. February 14, 2017.
  36. "Newsweek Raided by Manhattan DA in Long-Running Probe". Newsweek. January 18, 2018. Retrieved January 30, 2018.
  37. "Looking for "Newsweek servers," DA raids Christian university with ties to magazine's owners". Newsweek. March 17, 2018. Retrieved March 21, 2018.
  38. "Why the Newsweek firings are bad for press freedom". Columbia Journalism Review. Retrieved March 21, 2018.
  39. "Publisher Shuts Russian Weekly". The Wall Street Journal . October 19, 2010.
  40. "New editor Impoco has Newsweek back in the black". The New York Post . March 6, 2015.("The New York Post: Media Ink, "Accessed August 5, 2015))
  41. Lynn Povich (2013). The Good Girls Revolt: How the Women of Newsweek Sued their Bosses and Changed the Workplace. PublicAffairs. pp. 4–5. ISBN   978-1610393263.
  42. 1 2 3 4 5 Magistad, Mary Kay (February 20, 2013). "BBC News - China's 'leftover women', unmarried at 27". BBC News . Beijing. Retrieved March 29, 2013.
  43. "China investing big in convincing 'leftover women' to get married". Public Radio International . January 28, 2013. Retrieved May 10, 2014.
  44. 1 2 Newsweek Staff (July 5, 2006). "Marriage by the Numbers". Newsweek. Retrieved May 10, 2014.
  45. Dr. Karl S. Kruszelnicki (September 4, 2008). "Marriage statistics not without a hitch". ABC News . Retrieved May 10, 2014.
  46. "Newsweek's sexism and Sarah Palin." Los Angeles Times . November 17, 2009. Retrieved January 27, 2010.
  47. Marsh, Taylor. "What Was Newsweek Thinking?" The Huffington Post . November 18, 2009. Retrieved January 27, 2010.
  48. Brody, David. "Newsweek Photo of Palin Shows Media Bias and Sexism." CBN News . November 16, 2009. Retrieved January 27, 2010.
  49. Snead, Elizabeth. "Sarah Palin hates her 'sexist' Newsweek cover. Does she really?" Zap2it . November 17, 2009. Retrieved January 27, 2010. Archived November 20, 2009, at the Wayback Machine
  50. Clift, Eleanor. "Payback Time: Why Right-Wing Men Rush to Palin's Defense." Newsweek. Monday November 16, 2009. Retrieved January 27, 2010. Archived November 19, 2009, at the Wayback Machine
  51. "Palin angered by 'sexist' Newsweek cover." Yahoo! News . November 17, 2009. Retrieved January 27, 2010. Archived November 20, 2009, at the Wayback Machine
  52. Bercovici, Jeff. "Palin photographer breached contract with sale to Newsweek." Daily Finance . November 18, 2009. Retrieved January 27, 2010.
  53. "Michele Bachmann's Newsweek outtakes - Maggie Haberman". Politico.Com. Retrieved December 25, 2012.
  54. Mirkinson, Jack (August 8, 2011). "Newsweek's Michele Bachmann Cover Raises Eyebrows (PHOTO, POLL)". The Huffington Post .
  55. "Newsweek Michele Bachmann cover 'sexist' and in bad form?". The Washington Post . August 9, 2011.
  56. "Bachmann Newsweek Cover Goes for Insult But Gets Criticism in Return". Fox News. August 9, 2011.
  57. 1 2 Julie Bosman. "Secret Iraq Meeting Included Journalists". The New York Times . October 9, 2006.
  58. Burleigh, Nina (January 28, 2015). "What Silicon Valley Thinks of Women". Newsweek. Retrieved March 21, 2015.
  59. 1 2 Grove, Lloyd (January 29, 2015). "Is Newsweek's 'Red Heels' Cover Image Sexist?". Daily Beast. Retrieved March 21, 2015.
  60. Tam, Ruth (January 30, 2015). "Artist behind Newsweek cover: it's not sexist, it depicts the ugliness of sexism". PBS NewsHour. Retrieved March 21, 2015.
  61. "Scandalous scoop breaks online". BBC. January 25, 1998. Retrieved July 13, 2010.
  62. "The O-Team: A Response". Newsweek. May 11, 2008. Retrieved December 25, 2012.
  63. "Newsweek ditched its fact-checkers in 1996, then made a major error". Poynter. Retrieved September 9, 2018.
  64. 1 2 "FACT CHECK: Did Poland's First Lady 'Refuse' to Shake President Trump's Hand?". Snopes.com. Retrieved September 9, 2018.
  65. "FACT CHECK: Did President Trump Incorrectly Color the American Flag?". Snopes.com. Retrieved September 9, 2018.
  66. "Sweden's election is being misreported abroad – and this is a problem". September 7, 2018. Retrieved September 9, 2018.
  67. Alter, Jonathan (February 8, 2018). "The Death of Newsweek". The Atlantic. Retrieved September 9, 2018.
  68. "From Expensing Yachts to Chasing The Onion: I Watched the Newsweekly Die From the Inside". POLITICO Magazine. Retrieved September 9, 2018.
  69. columnist: "Shana Alexander, 79, Dies; Passionate Debater on TV". New York Times. June 25, 2005. Retrieved February 22, 2018.
  70. employed 2010-2012: "Robin Givhan Laid Off at Newsweek". Fashionista. December 7, 2012. Retrieved February 21, 2018.
  71. employed for six years from 1987-1993, first as foreign correspondent, then as Berlin bureau chief: "Editor Fired Over Gore Attacks". Washington Post. September 6, 1997. Retrieved February 21, 2018.
  72. "Paul Samuelson". The Economist. ISSN   0013-0613 . Retrieved April 26, 2016.