TV3 Puls

Last updated
TV3 Puls
TV3 Puls logo 2014.png
Country United Kingdom
Broadcast area Denmark
Ownership
Owner Nordic Entertainment Group
Sister channels TV3, TV3+, TV3 MAX, TV3 Sport
History
LaunchedMarch 23, 2009
Replaced ZTV
Availability
Terrestrial
Boxer -
Cable
YouSee -
Stofa -
Waoo -
Satellite
Viasat -
Canal Digital -

TV3 Puls is television channel broadcasting to Denmark. It started broadcasting March 23, 2009.

Among the programmes broadcast on the channel from its launch are series such as Mad Men and Pushing Daisies , lifestyle programmes and sports events such as Formula 1. [1] [2]

TV3 and TV3+ are sister channels to TV3 Puls. However, TV3 Puls primarily focuses on various lifestyle programs for men, women, children and family. [3]

Related Research Articles

BBC Prime was the BBC's general entertainment TV channel in Europe, Middle East, Africa, South Asia and Asia Pacific from 30 January 1995 until 11 November 2009, when it was replaced by BBC Entertainment.

Turkish Radio and Television Corporation Public broadcaster of Turkey

The Turkish Radio and Television Corporation is the national public broadcaster of Turkey, founded in 1964. Around 70% of TRT's funding comes from a tax levied on electricity bills and a license tax on television and radio receivers. As these are hypothecated taxes, as opposed to the money coming from general government funds, the principle is similar to that of the television licence levied in a number of other countries, such as the BBC in the United Kingdom. The rest of TRT's funding comes from government grants, with the final 10% coming from advertising.

Eurosport is a pan-European television sports network and a subsidiary of Discovery. Eurosport owns a wide range of rights across many sports but generally does not bid for premium priced rights such as those to major football leagues. However, in 2015 it was awarded rights to broadcast the Olympic Games from 2018 for most of Europe and 2022 for the UK and France in a deal worth €1.3 billion. It transmits much of the same footage across many markets, using unseen commentators rather than on-screen presenters so that the same visual feed may be broadcast in multiple languages while holding down production costs.

Mediacorp Singapore commercial media company

Mediacorp Pte. Ltd. is Singapore's media and entertainment group that serves as the national public broadcaster for both radio and television in the country. As a mass media conglomerate, it holds interests in radio broadcasting, television broadcasting and digital content creation.

ITV Digital Channels Limited (ITVDCL) is a wholly owned subsidiary of British television broadcaster ITV plc. ITV Digital Channels Ltd now solely under control of ITV plc is today a profitable business which runs all ITV plc's television channels with the exception of ITV, which is part of the ITV Network.

DR (broadcaster)

DR, officially the Danish Broadcasting Corporation in English, is a Danish public-service radio and television broadcasting company. Founded in 1925 as a public-service organization, it is Denmark's oldest and largest electronic media enterprise. DR is a founding member of the European Broadcasting Union.

Granada Breeze was a lifestyle channel operated by Granada Sky Broadcasting, a joint venture between Granada Television and British Sky Broadcasting. The channel was launched as Granada Good Life on 1 October 1996.

Real Lives (TV channel) Defunct British pay television channel

Real Lives was a British television channel owned by Sky, a division of Comcast. It used to be the sister channel of Sky Living. It was originally known as LIVINGtv2 from the channel's launch in 2004 till 2007, and then was known as Living2 from 2007 to 2009.

DR1

DR1 is the flagship television channel of the Danish Broadcasting Corporation (DR). It became Denmark's first television station when it began broadcasting in 1951 – at first only for an hour a day three times a week.

Muslim Television Ahmadiyya International

MTA International, formerly known as Ahmadiyya Muslim Presentation, is a globally-broadcasting, nonprofit satellite television network and a division of Al-Shirkatul Islamiyyah which was established in 1992 and launched the world's first Islamic TV channel to broadcasting globally. It consists of 9 international channels that are run and funded entirely from donations by the members of the Ahmadiyya Muslim Community.

Disney Channel (Scandinavian TV channel) Childrens television channel in Scandinavia

Disney Channel is a Scandinavian children's channel owned by The Walt Disney Company.

TNT (Swedish TV channel)

TNT was a commercial television channel in Sweden. The channel was launched by the tabloid newspaper Aftonbladet as Aftonbladet TV7 on 9 October 2006. Aftonbladet sold the channel in late 2007. In August 2008, it was sold once again and is since owned by NonStop Television. On 2 March 2011 the channel was relaunched as TNT7, following Turner Broadcasting System's purchase of Millennium Media Group, the owner of NonStop Television. The channel is now called TNT since the seven was dropped from the name on 21 March 2012.

TV6 (Sweden)

TV6 is a Swedish free-to-air television channel broadcasting owned by Nordic Entertainment Group. It has origins in the youth channel ZTV that started broadcasting in the early 1990s. In 2004, MTG started repositioning the channel by introducing sports broadcasts and other programming that mainly targeted men.

National Geographic Channel is a Nordic free-to-air television channel broadcasting documentaries and related programmes to the Nordic countries.

Television in Denmark was established in the 1950s and was run by a monopoly with only one channel available until the 1980s.

Boxer TV A/S is a company that is broadcasting pay television channels on the digital terrestrial television network in Denmark since February 1, 2009. It is a subsidiary of Boxer TV Access, a Swedish company which is owned by Com Hem.

Discovery Travel & Living was a European television channel broadcasting to several countries in Europe. Much of the schedule was taken up by programmes about real estate, most notably A Place in the Sun and its spinoffs, as well as House Doctor.

Puls 2

Puls 2 is a Polish free-to-air television channel that was launched on 19 July 2012. Its sister channel is TV Puls, which started broadcasting in 2001.

BBC HD is an international high-definition television channel provided by BBC Studios. In many countries the channel has been replaced by other BBC Studios operations. At present, the channel is only available in Turkey, selected cruise ships and within the maritime industry.

References

  1. "TV3 Puls – ny kanal fra den 23. marts". tvnyt.com. January 30, 2009.
  2. "MTG: NEW FREE-TV CHANNEL TO BE LAUNCHED IN DENMARK" (Press release). Modern Times Group. January 30, 2009.
  3. https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&u=https://www.viasat.dk/underholdning/kanaler/tv3puls&prev=search