NRK2

Last updated
NRK2
NRK2-Logo.svg
Country Norway
Headquarters Oslo
Programming
Picture format16:9 \ HD 720p
Ownership
Owner NRK
Sister channels NRK1, NRK3, NRK Super
History
LaunchedJanuary 31, 1974;47 years ago (1974-01-31) (Test)
August 18, 1980;40 years ago (1980-08-18) (No Program)
May 24, 1989;32 years ago (1989-05-24) (Two Program)
September 1, 1996;24 years ago (1996-09-01)
Links
Website Official website

NRK2 (NRK To) is one of the TV channels of the Norwegian Broadcasting Corporation (NRK). It was launched on 1 September 1996. [1]

Contents

Programming

It has traditionally concentrated on more on cultural and in-depth programmes than its sister channel NRK1 and has also shown drama series, comedies, and news. When not broadcasting regular programmes, it used to show "Svisj", an interactive programme with music videos and SMS chat. With the launch of NRK3 in early September 2007, "Svisj" moved to the new station and NRK2 refocused its programming to focus on news, documentaries, and cultural programs.

Logos and identities

Related Research Articles

Channel 4 British free-to-air television channel

Channel 4 is a British free-to-air public-service television network. Its headquarters are in London, with a national headquarters in Leeds and creative hubs in Glasgow and Bristol.

BBC Two Television channel operated by the BBC

BBC Two is a British free-to-air television network owned and operated by the BBC. It covers a wide range of subject matter, with a remit "to broadcast programmes of depth and substance" in contrast to the more mainstream and popular BBC One.

NRK State-owned Norwegian public broadcaster

NRK is the Norwegian government-owned radio and television public broadcasting company, and the largest media organisation in Norway. All other TV channels, broadcast from Norway, were banned between 1960 and 1981. NRK broadcasts three national TV channels and three national radio channels on digital terrestrial television, digital terrestrial radio and subscription television. All NRK radio stations are streamed online at NRK.no, which also offers an extensive TV service. NRK is a founding member of the European Broadcasting Union.

Yle Finnish national public broadcaster

Yleisradio Oy, translated to English as the Finnish Broadcasting Company, is Finland's national public broadcasting company, founded in 1926. It is a joint-stock company which is 99.98% owned by the Finnish state, and employs around 3,200 people in Finland. Yle shares many of its organizational characteristics with its UK counterpart, the BBC, on which it was largely modelled.

Sveriges Television National telecaster of Sweden

Sveriges Television AB, shortened to SVT, is the Swedish national public television broadcaster, funded by a public service tax on personal income set by the Riksdag. Prior to 2019, SVT was funded by a television licence fee payable by all owners of television sets. The Swedish public broadcasting system is largely modelled after the system used in the United Kingdom, and Sveriges Television shares many traits with its British counterpart, the BBC.

Seven Network Australian broadcast television network

The Seven Network is a major Australian commercial free-to-air television network. It is owned by Seven West Media Limited, and is one of five main free-to-air television networks in Australia. The network's headquarters are located in Sydney.

ITV Meridian Holder of the ITV franchise for the South and South East of England

ITV Meridian is the holder of the ITV franchise for the South and South East of England. The station was launched at 12:00 am on 1 January 1993, replacing previous broadcaster Television South, and is owned and operated by ITV plc, under the licensee of ITV Broadcasting Limited. Meridian Broadcasting Ltd was one of several ITV plc-owned regional companies to have its legal name changed on 29 December 2006, when it became ITV Meridian Ltd. This company is, along with most other regional companies owned by ITV plc, listed with Companies House as a "Dormant company".

BBC World Service Television, often abbreviated to WSTV, was the name of two BBC international satellite television channels between 1991 and 1995. It was the BBC's first foray into worldwide television broadcasting. In Europe, it was the successor to BBC TV Europe, which it replaced on 11 March 1991. The service was also launched in Asia as a 24-hour news and information service with minor differences, a precursor to BBC World News, launched on 14 October 1991.

DR (broadcaster) Danish public service broadcaster

DR, officially the Danish Broadcasting Corporation in English, is a Danish public-service radio and television broadcasting company. Founded in 1925 as a public-service organization, it is Denmark's oldest and largest electronic media enterprise. DR is a founding member of the European Broadcasting Union.

ABC TV Plus, formerly ABC2 and ABC Comedy, is an Australian free-to-air television channel owned by the Australian Broadcasting Corporation and part of its ABC Television network. The channel broadcasts a range of general entertainment programming. Between the hours of 5am and 7.30pm daily, the channel's bandwidth is used for the ABC Kids channel for young children.

NPO 1

NPO 1 is the first national television station in the Netherlands. It launched on 2 October 1951. It provides public broadcasting and currently exists next to sister channels NPO 2 and NPO 3. A wide range of broadcasting organisations of the Publieke Omroep deliver programs. A wide variety of programs is broadcast on the channel, usually for larger audiences. In 2018, it was the most viewed channel in the Netherlands, reaching a market share of 22.0%.

Nickelodeon is a children's channel broadcasting in Denmark, Norway and Finland. It broadcasts programming from the similarly branded channels in the United Kingdom and the United States as well as a few locally produced programmes.

NRK1 Norwegian television channel

NRK1 is the Norwegian Broadcasting Corporation's (NRK) main television channel.

TNT (Swedish TV channel)

TNT was a commercial television channel in Sweden. The channel was launched by the tabloid newspaper Aftonbladet as Aftonbladet TV7 on 9 October 2006. Aftonbladet sold the channel in late 2007. In August 2008, it was sold once again and is since owned by NonStop Television. On 2 March 2011 the channel was relaunched as TNT7, following Turner Broadcasting System's purchase of Millennium Media Group, the owner of NonStop Television. The channel is now called TNT since the seven was dropped from the name on 21 March 2012.

ABC TV, formerly known as ABC1, is an Australian public television channel, broadcast nationally. It the flagship channel/network of the ABC Television run by Australia's public broadcaster, the Australian Broadcasting Corporation (ABC). The headquarters of ABC TV channel and the ABC are in Ultimo, an inner-city suburb of Sydney, New South Wales.

ABC Television is the general name for the national television services of the Australian Broadcasting Corporation (ABC). Until an organisational restructure in 2017/2018, ABC Television was also the name of a division of the ABC. The name was also used to refer to the first and for many years the only national ABC channel, before it was renamed ABC1 and then again to ABC TV.

NRK Super is a Norwegian TV & radio channel aimed at children, run by the Norwegian Broadcasting Corporation. The TV channel is broadcast on the digital terrestrial network, on the same frequency as NRK3 from 7am to 7pm, and was launched 1 December 2007. The NRK Super radio channel is broadcast on DAB radio and the internet, and was originally named NRK Barn. It was launched on 16 October 2007.

NRK3 Norwegian television channel

NRK3 is a digital TV channel aimed at youth and young adults and produced by the Norwegian Broadcasting Corporation.

Television in Norway was introduced in 1954, but the first program was shown in 1958, and officially begin on August 20, 1960. Like in Denmark, Norway had only one television channel until the 1980s. Some 40% of the population have cable TV, and 30% have satellite TV. Another 30% have terrestrial television only.

MTV Music (British and Irish TV channel)

MTV Music is a British pay television channel operated by ViacomCBS Networks UK & Australia. The brand was first launched in the UK and Ireland before launching in Australia, New Zealand, Italy, the Netherlands and Poland. Unlike other MTV Music channels, This channel offers subtitles on selected programmes.

References

  1. Jonas Stein Eilertsen (2010). "NRK – fra monopolist til markedsaktør" (PDF) (in Norwegian). Tromsø universitet. p. 54. Archived from the original (PDF) on 2017-02-02. Retrieved 22 January 2017.