Taft Broadcasting

Last updated
Taft Broadcasting Company
FormerlyRadio Cincinnati, Inc. (1939–1959)
Type Corporation
Industry television and radio network
Founded1939;83 years ago (1939)
Defunct1999;23 years ago (1999)
FateAcquired by Clear Channel Communications
Successors iHeartMedia
Warner Bros. Domestic Television Distribution
(Hanna-Barbera and pre-1991 Ruby-Spears library only)
Endemol Shine Australia
(Hanna-Barbera Pty, Ltd./Taft-Hardie Group Pty. Ltd. library only)
CBS Media Ventures
(Worldvision Enterprises library only)
Headquarters,
United States

The Taft Broadcasting Company (also known as Taft Television and Radio Company, Incorporated) was an American media conglomerate based in Cincinnati, Ohio.

Contents

The company was rooted in the family of William Howard Taft, the 27th President of the United States. In 1879, William Howard's brother, Charles Phelps Taft, purchased two afternoon newspapers in Cincinnati, The Times and The Cincinnati Daily Star, merging them into the Cincinnati Times-Star in 1880. It was during the tenure of the merged paper's second publisher, Hulbert Taft Sr., son of Charles and William Howard's half-brother, Peter Rawson Taft II, that the newspaper also became involved in broadcasting.

The company was the owner of such major media and entertainment properties as Hanna-Barbera Productions, Hanna-Barbera Pty, Ltd./Taft-Hardie Group Pty. Ltd., Worldvision Enterprises, Ruby-Spears Productions, KECO Entertainment and many television and radio stations. It also owned 50% of CIC Video's Australian operations, CIC-Taft Home Video.

The company went through a large reorganization period starting in the late 1980s with its acquisition by Carl Lindner, Jr. to become Great American Broadcasting. Shortly after filing for bankruptcy in 1993, it became Citicasters and was, in 1999, acquired by Clear Channel Communications, which was renamed iHeartMedia in 2014. Taft — as Citicasters — remained incorporated as a holding company within iHeartMedia [1] until 2020. [2]

History

1939–1959

The Taft family's involvement in broadcasting began in 1939 as Radio Cincinnati, Inc., when the Cincinnati Times-Star purchased WKRC radio from CBS. [3] [4]

In April 1949, Taft's first TV station, WKRC-TV in Cincinnati, began broadcasting. [5]

In 1951, in its first expansion outside Ohio, Radio Cincinnati acquired a 20 percent interest in WBIR-AM-FM in Knoxville, Tennessee from father-and-son owners J. Lindsay and Gilmore Nunn. [6] A year-and-a-half later, the Taft family increased its stake to 30 percent when the Nunns sold additional shares in that station to Martha and Robert Ashe, John P. Hart, and Radio Cincinnati. [7]

In 1953, Radio Cincinnati purchased WTVN-TV (now WSYX) in Columbus, Ohio, from Picture-Waves, Inc., controlled by Toledo attorney and broadcaster Edward Lamb. [8] [9] [10]

In 1954, the company bought WHKC radio in Columbus from United Broadcasting, then-owners of WHK in Cleveland; WHKC is renamed WTVN. [11]

In August 1956 WBIR-TV in Knoxville began broadcasting, under the same ownership structure as the WBIR radio stations. [12] [ better source needed ]

In 1957, Radio Cincinnati purchased WBRC-AM-FM-TV in Birmingham, Alabama, from Storer Broadcasting. [13]

In 1958, the Cincinnati Times-Star was merged into the Cincinnati Post , published by the E.W. Scripps Company. Radio Cincinnati also purchased WKXP-TV in Lexington, Kentucky, from local interests and changed its call letters to WKYT-TV. [14]

In 1959, the company acquired the remaining 70 percent of WBIR-AM-FM-TV in Knoxville. [15] Also in 1959, the Taft family merged its broadcasting subsidiaries into one, using the Taft Broadcasting Company name. [16] Subsidiaries WBRC, Inc. (WBRC-AM-FM-TV), WTVN, Inc. (WTVN-TV), Radio Cincinnati, Inc. (WKRC-AM-FM-TV and WKYT-TV), and Radio Columbus, Inc. (WTVN-AM-FM) were merged on June 23, 1959 [17] and WBIR, Inc. (WBIR-AM-FM-TV) was merged on February 1, 1960. [18]

1960–1979

The Taft logo from 1959 to 1974. Taftlogo.jpg
The Taft logo from 1959 to 1974.

In 1960, Taft launched WTVN-FM in Columbus (it is now WLVQ). [19] A year later the company sold the WBIR stations in Knoxville to Multimedia Inc. of Greenville, South Carolina. [20]

In 1961, Taft signed a group affiliation deal with ABC, converting all of the stations Taft had owned at that time, to the network. With WTVN-TV already an ABC affiliate, WBRC-TV, WKYT, and WKRC-TV switched to the network. [21] This came after that network's founder Leonard Goldenson persuaded Taft president Hulbert Taft Jr., a longtime friend, to switch several of the company's stations to ABC.

In 1963, Taft purchased several stations from Transcontinent Television Corporation: WDAF-AM-FM-TV in Kansas City, Missouri, WGR-AM-FM-TV in Buffalo, New York, and WNEP-TV in Scranton, Pennsylvania. [22] [23]

In October 1966, Taft purchased the Hanna-Barbera cartoon studio from its founders, Joseph Barbera, William Hanna and George Sidney. [24] Several months later in April 1967, the firm sold WKYT-TV to a subsidiary of Kentucky Central Life Insurance Company. [25]

On November 10, 1967, Taft Broadcasting president and chairman Hulbert Taft Jr. died in liquid propane gas-related explosion [26] in a bomb shelter he had built on his property in the Cincinnati suburb of Indian Hill. [27] Days after his death, his son Dudley S. Taft replaced him on the firm's board of directors, [28] and he eventually became head of the company.

In 1969, Taft purchased WIBF-TV in Philadelphia and changed its call letters to WTAF-TV. [29] The FCC initially granted Taft a waiver to keep both WTAF-TV and WNEP-TV, but later reversed itself in 1973 (four years later), and Taft sold the Scranton outlet to the station's management, who formed NEP Communications. [30]

In 1970, Taft formed Rhodes Productions, a television syndication arm for various independent TV programs, including those of Hanna-Barbera. [31] [32]

In 1972, Taft opened its first theme park, Kings Island, outside of Cincinnati. Taft owned five other theme parks through its KECO Entertainment division. WBRC radio and WBRC-FM in Birmingham are sold to Mooney Broadcasting. [33] In 1973, Taft sold WNEP-TV in Scranton to its management, called NEP Communications. [34]

In 1974, Taft acquired Top 40 station KQV and rock outlet WDVE, both in Pittsburgh, from ABC Radio. [35]

In 1975, a second theme park based on Kings Island, Kings Dominion, opened outside of Richmond. Rhodes Productions was renamed to Taft, H-B Program Sales while Taft, H-B International was established as the new overseas television distribution arm for the company. [36] Rhodes was eventually revived two weeks later under Filmways. [37] Carowinds in Charlotte, North Carolina was acquired by the company in 1975 from the Carowinds Corporation.

In 1979, Taft purchased WDCA-TV in Washington, D.C. from the Superior Tube Company. [38] [39] Around this same period, Taft also acquired independent distributor Worldvision Enterprises (formerly a division of ABC) and production company QM Productions.

1980–1987

In 1980, Taft acquired Sunn Classic Pictures and two additional Schick divisions. Sunn Classic was reincorporated as Taft International Pictures and QM Productions was reincorporated into Taft Entertainment Television, although the QM name and logo continued to be used on-screen and for copyright purposes until 1983.

In 1981, Taft acquired Ruby-Spears Productions from Filmways. Around this time, Taft split its operation into two "subdivisions": the "Taft Entertainment Company" (which included Hanna-Barbera, Ruby-Spears, Worldvision, the theme parks, Taft International Pictures, and Taft Entertainment Television). The other was the "Taft Television & Radio Co, Inc.". Also in 1981, Taft, in partnership with The Great-West Life Assurance Company of Winnipeg, opened Canada's Wonderland, a theme park near Toronto. [40]

In 1982, KQV in Pittsburgh was sold to its general manager Robert W. Dickey and newspaper publisher Richard Mellon Scaife, under the "Calvary, Inc." banner. [41]

In 1983, Taft exchanged WGR-TV in Buffalo to General Cinema Corporation's Coral Television subsidiary in return for WCIX in Miami. [42] In 1984, the Taft Entertainment Company was reorganized, in order to set up various theatrical projects that was made by the studio, such as On Wings with Eagles. [43] Also that year, it formed a partnership with Keith Barish to start out a joint venture, with a worldwide distribution alliance at 20th Century Fox to distribute the films. [44] On August 20, 1986, Taft/Barish Productions, the feature film joint venture between the broadcasting group and Keith Barish Productions had inked a ten-picture distribution deal with Tri-Star Pictures for $200 million, to handle domestic distribution of the films at a rate of four to six films per year. [45]

In 1985, Taft purchased Gulf Broadcasting, which includes KTXA in Fort Worth; KTXH in Houston; WTSP in St. Petersburg, Florida; KTSP-TV (now KSAZ-TV) in Phoenix; KESQ-TV in Palm Springs, California; and WGHP in High Point, North Carolina. [46] [47] As a result, Taft sold several radio stations to CBS to comply with FCC rules. [48] KESQ-TV was spun off to former Gulf Broadcasting executive E. Grant Fitts. [49] In October 1986, WTAF-TV in Philadelphia and WCIX in Miami became charter affiliates of the Fox Broadcasting Company. [50] One month later, Taft announced the sale of both of those stations along with its three independent stations (WDCA-TV, KTXA, and KTXH) to the TVX Broadcast Group; the sale was completed in April 1987. [51] [52] Taft also sold WGR radio and WRLT-FM (the former WGR-FM) in Buffalo to Rich Communications, a subsidiary of Buffalo-based Rich Products. [53] In 1987, Taft, wanting to purchase more network-affiliated television stations, is looking to sell Taft Entertainment Group, the entertainment subsidiary of the Taft Broadcasting company to a different buyer, with estimates cost $300 million, and the group had a record production year in 1986 out of 334 animated half hours and 63 live-action half hour programs, to the three networks, to the cable networks, to first-run syndication. [54]

Taft Broadcasting Company was purchased by TFBA Limited Partnership, which included Robert M. Bass as a partner, in April 1987 for $1.43 billion, taking the company private. [55]

Successor companies

Later in 1987, Cincinnati-based businessman Carl Lindner, Jr. became Taft's majority stockholder in a hostile takeover and renamed the company Great American Broadcasting (also known as Great American Communications) following a major restructuring of its operations. The new name came from Linder's insurance company, Great American Insurance. The FCC considered this restructuring to be an ownership change, and told Lindner he could not keep both WTVN-TV and WKRC-TV. As a result, Great American spun off WTVN-TV to Anchor Media, a new firm composed of former Taft Broadcasting board members led by Robert Bass. (The two stations have since been reunited under the Sinclair Broadcast Group, with cross-ownership rules having since been relaxed.) Another new company, led by former Taft Broadcasting president Dudley S. Taft Sr., took the Taft Broadcasting name. This new company retained WGHP and later purchases another Philadelphia station, WPHL-TV. [56] [57]

In 1988, Great American Broadcasting sold Worldvision to Aaron Spelling Productions. Included with Worldvision were outright ownership of all of Great American's programming assets (including the remnants of Taft International Pictures and Taft Entertainment Television), except for the Hanna-Barbera and Ruby-Spears libraries, which remained owned by Great American for the time being. However, Worldvision continued to hold syndication rights until the two animation studios found new owners.

In 1991, Hanna-Barbera, along with much of the original Ruby-Spears library, was acquired by Turner Broadcasting System, which became part of Time Warner in 1996. As part of this deal, syndication rights to the libraries were passed to Turner Program Services (via Turner Entertainment Co.) prior to Time Warner's purchase of Turner. Eventually, TPS was folded into Warner Bros. Television Distribution. The Ruby-Spears studio was spun off and bought back by Joe Ruby and Ken Spears, and operated as an independent operation from then forward. [58]

In 1992, KECO Entertainment, Great American's theme park division, was sold to Paramount Communications (the parent of Paramount Pictures; the parent company was formerly known as Gulf+Western) and became Paramount Parks, later to be acquired by Viacom. (These parks were sold to Cedar Fair Entertainment Co. by CBS in 2006.) Great American also reacquired WGHP from Dudley Taft.

In 1993, Great American filed for Chapter 11 bankruptcy and renamed to Citicasters Communications. It also sold WKRC radio to Jacor and shut down Electra, a teletext service operated as a joint venture between Taft, Zenith, and Turner Broadcasting's WTBS (now WPCH-TV) in Atlanta.

In 1994, Citicasters sold most of its TV stations, including WDAF-TV and KSAZ-TV to New World Communications, and WBRC and WGHP to the News Corporation's Fox Television Stations unit, which would later acquire the New World chain. Around the same time, when two of the markets switched to ABC via Scripps, Citicasters agreed to a two-station deal with CBS to affiliate with WTSP and WKRC.

In 1996, Citicasters, by then the owner of two television stations, five AM radio stations and 14 FM radio stations, merged with Jacor, which became a subsidiary of Citicasters. Three months after the merger was completed, Jacor exchanged WTSP to Gannett in return for Gannett's radio stations in Los Angeles, San Diego and Tampa. In 1997, as a condition of the merger, Jacor sold WKRQ and the original WDAF-FM (by then KYYS, now KCKC) to American Radio Systems, which would become acquired by Infinity Broadcasting (later renamed CBS Radio) in 1998. Also in 1997, Jacor sold WDAF (AM) (now KCSP) to Entercom.

In 1997, the Worldvision properties that had previously been under Taft and Great American (with the exception of the Hanna-Barbera and most of the Ruby-Spears material) were incorporated into Republic Pictures (today part of CBS Studios).

In 1999, Clear Channel Communications acquired Citicasters and Jacor. The Citicasters name lived on as a holding company and licensee under the Clear Channel corporate structure; [1] the two subsidiaries with the name were eliminated at the end of 2020 as part of a reorganization of iHeartMedia's subsidiaries. [2]

Stations formerly owned by Taft Broadcasting and its successors

Stations are arranged in alphabetical order by state and city of license.

Notes:

Television stations

City of license / Market StationChannel
TV (RF)
Years ownedCurrent ownership status
Birmingham - Tuscaloosa - Anniston WBRC-TV 6 (29)1957–1995 Fox affiliate owned by Gray Television
Phoenix KTSP-TV10 (10)1985–1994Fox owned-and-operated (O&O), KSAZ-TV
Washington, D.C. WDCA-TV 20 (35)1979–1987 MyNetworkTV owned-and-operated (O&O)
Miami - Fort Lauderdale WCIX6 (now 4 (22))1983–1987 CBS owned-and-operated (O&O), WFOR-TV
St. Petersburg - Tampa WTSP 10 (10)1985–1996CBS affiliate owned by Tegna Inc.
(sale to Standard General pending [59] )
Lexington, Kentucky WKYT-TV 27 (36)1958–1967CBS affiliate owned by Gray Television
Kansas City, Missouri WDAF-TV 4 (34)1964–1994Fox affiliate owned by Nexstar Media Group
Buffalo, New York WGR-TV2 (33)1964–1983 NBC affiliate, WGRZ , owned by Tegna Inc.
(sale to Standard General pending [60] )
High Point - Greensboro -
Winston-Salem
WGHP 8 (35)1985–1995Fox affiliate owned by Nexstar Media Group
Cincinnati WKRC-TV **12 (12)1949–1996CBS affiliate owned by Sinclair Broadcast Group
Columbus, Ohio WTVN-TV6 (28)1953–1987 ABC affiliate, WSYX , owned by Sinclair Broadcast Group
Philadelphia WTAF-TV29 (31)1969–1987Fox owned-and-operated (O&O), WTXF-TV
WPHL-TV 17 (17)1987–1992 MyNetworkTV affiliate owned by Nexstar Media Group
Scranton - Wilkes-Barre, PA WNEP-TV 16 (21)1964–1973ABC affiliate owned by Tegna Inc.
(sale to Standard General pending [60] )
Knoxville, Tennessee WBIR-TV 10 (10)1959–1961 1NBC affiliate owned by Tegna Inc.
(sale to Standard General pending [60] )
Fort Worth - Dallas KTXA 21 (29)1985–1987 Independent station owned by Paramount Global
Houston KTXH 20 (19)1985–1987MyNetworkTV owned-and-operated (O&O)

Note:

Radio stations

(a partial listing)

AM StationFM Station
City of license/MarketStation/frequencyYears ownedCurrent ownership
Birmingham, AlabamaWBRC 9601957–1972 WERC , owned by iHeartMedia
WBRC-FM 106.91957–1972 WBPT , owned by SummitMedia
Kansas City, MissouriWDAF 6101964–1987 KCSP , owned by Audacy, Inc.
WDAF-FM 102.11964–1987 KCKC , owned by Steel City Media
Buffalo, New York WGR 5501964–1987Owned by Audacy, Inc.
WGR-FM 96.91964–1987 WGRF , owned by Cumulus Media
Cincinnati WKRC 5501939–1987Owned by iHeartMedia
WKRC-FM 101.9 **1947–1987 WKRQ , owned by Hubbard Broadcasting
Columbus, Ohio WTVN 6101954–1987Owned by iHeartMedia
WTVN-FM 96.3 **1960–1987 WLVQ , owned by Saga Communications
Pittsburgh KQV 14101974–1982Owned by Broadcast Educational Communications, Inc.
WDVE 102.51974–1987Owned by iHeartMedia
Knoxville, TennesseeWBIR 12401959–1961 1 WIFA , owned by Progressive Media, Inc.
WBIR-FM 103.51959–1961 1 WIMZ-FM , owned by Midwest Communications

Note:

Related Research Articles

<span class="mw-page-title-main">Hanna-Barbera</span> American animation studio

Hanna-Barbera Cartoons, Inc. was an American animation studio and production company that produced animated programming until 2001. It was founded on July 7, 1957, by Tom and Jerry creators and former MGM cartoon studio staff William Hanna and Joseph Barbera. Their shows included Huckleberry Hound, Quick Draw McGraw, The Flintstones, Yogi Bear, The Jetsons, Jonny Quest, Wacky Races, Scooby-Doo and The Smurfs. Its cartoons won a record-breaking eight Emmys.

<span class="mw-page-title-main">Ruby-Spears</span> Entertainment production company

Ruby-Spears Productions was a Burbank, California–based American entertainment production company that specialized in animation with another branch in Rome, Italy. This company was founded in 1977 by veteran writers and Scooby-Doo, Where Are You! creators Joe Ruby and Ken Spears.

WTVN – branded as "News Radio 610 WTVN" – is a commercial talk radio station licensed to Columbus, Ohio. Owned by iHeartMedia, the station serves the Columbus metro area. The WTVN studios area located in Downtown Columbus, and its transmitter site is near Obetz. In addition to a standard analog transmission, the station simulcasts over the HD digital subchannel of co-owned WODC, and streams online via iHeartRadio. WTVN began broadcasting in HD Radio in June 2005, but the in-band on-channel subcarrier was discontinued by 2015.

<span class="mw-page-title-main">WBRC</span> Fox affiliate in Birmingham, Alabama

WBRC is a television station in Birmingham, Alabama, United States, affiliated with the Fox network. It is owned by Gray Television alongside low-power, Class A Telemundo affiliate WTBM-CD. The two stations studios atop Red Mountain in southeastern Birmingham, where WBRC's transmitter is also located.

The Crosley Broadcasting Corporation was a radio and television broadcaster founded by radio manufacturing pioneer Powel Crosley, Jr. It had a major influence in the early years of radio and television broadcasting, and helped the Voice of America carry its message around the world.

Joseph Clemens Ruby was an American animator, writer, television producer, and music editor. He was best known as the creator of the animated Scooby-Doo franchise, together with Ken Spears. In 1977, they co-founded the television animation production company Ruby-Spears Productions.

Charles Kenneth Spears was an American animator, writer, television producer and sound editor. He was best known as a co-creator of the Scooby-Doo franchise, together with Joe Ruby. In 1977, they co-founded the television animation production company Ruby-Spears Productions.

<span class="mw-page-title-main">Filmways</span> Former American television and film production company

Filmways, Inc. was a television and film production company founded by American film executive Martin Ransohoff and Edwin Kasper in 1952. It is probably best remembered as the production company of CBS’ “rural comedies” of the 1960s, including Mister Ed, The Beverly Hillbillies, Petticoat Junction, and Green Acres, as well as the comedy-drama The Trials of O'Brien, the western Dundee and the Culhane, the adventure show Bearcats!, the police drama Cagney & Lacey, and The Addams Family. Notable films the company produced include The Sandpiper, The Cincinnati Kid, The Fearless Vampire Killers, Ice Station Zebra, Summer Lovers, The Burning, King, Brian De Palma's Dressed to Kill and Blow Out, and Death Wish II.

<span class="mw-page-title-main">WKRC-TV</span> CBS/CW affiliate in Cincinnati

WKRC-TV is a television station in Cincinnati, Ohio, United States, affiliated with CBS and The CW. It is owned by Sinclair Broadcast Group, which provides certain services to MyNetworkTV affiliate WSTR-TV under a local marketing agreement (LMA) with Deerfield Media. Both stations share studios on Highland Avenue in the Mount Auburn section of Cincinnati, where WKRC-TV's transmitter is also located.

<span class="mw-page-title-main">Worldvision Enterprises</span> American television program distributor

Worldvision Enterprises, Inc. was an American television program and home video distributor established in 1954 as ABC Film Syndication, the domestic and overseas program distribution arm of the ABC Television Network. They primarily licensed programs from independent producers, rather than producing their own content.

<span class="mw-page-title-main">New World Pictures</span> American independent film production, film distribution company

New World Pictures was an American independent production, distribution, and multimedia company. It was founded in 1970 by Roger Corman and Gene Corman as New World Pictures, Ltd., a producer and distributor of motion pictures, eventually expanding into television production in 1984. New World eventually expanded into broadcasting with the acquisition of seven television stations in 1993, with the broadcasting unit expanding through additional purchases made during 1994.

<span class="mw-page-title-main">WBIR-TV</span> NBC affiliate in Knoxville, Tennessee

WBIR-TV is a television station in Knoxville, Tennessee, United States, affiliated with NBC. Owned by Tegna Inc., the station maintains studios on Bill Williams Avenue in Knoxville's Belle Morris section, and its transmitter is located on Sharp's Ridge in North Knoxville.

<span class="mw-page-title-main">WSYX</span> ABC/MyNetworkTV/Fox affiliate in Columbus, Ohio

WSYX is a television station in Columbus, Ohio, United States, affiliated with ABC, MyNetworkTV and Fox. It is owned by Sinclair Broadcast Group, which provides certain services to TBD station WTTE under a local marketing agreement (LMA) and Chillicothe-licensed CW affiliate WWHO under a separate shared services agreement (SSA). However, Sinclair effectively owns WTTE as the majority of Cunningham's stock is owned by the family of deceased group founder Julian Smith. The stations share studios on Dublin Road in Grandview Heights, while WSYX's transmitter is located in the Franklinton section of Columbus.

<span class="mw-page-title-main">WKRC (AM)</span> Talk radio station in Cincinnati

WKRC is a commercial AM radio station owned by iHeartMedia and licensed to Cincinnati, Ohio. Broadcasting under the branding of 55KRC, the station airs a talk radio format. The studios are on Montgomery Road in Cincinnati, and the transmitter is in Cold Spring, Kentucky. WKRC operates at 5,000 watts by day and 1,000 watts at night.

Jacor Communications was a media corporation, existing between 1987 and 1999, which owned many radio stations in the United States. In 1998, Jacor was purchased by Clear Channel Communications, now iHeartMedia, for $2.8 billion.

<span class="mw-page-title-main">WKRQ</span> Contemporary hit radio station in Cincinnati

WKRQ is a radio station located in the Cincinnati, Ohio area. The station is licensed to Cincinnati and broadcasts from the WKRQ Tower. It airs an adult-leaning Top 40 (CHR) format and is owned by Hubbard Broadcasting. Its studios and transmitter are located just northeast of Downtown Cincinnati separately.

WERC is a commercial AM radio station licensed to Birmingham, Alabama. It is owned by iHeartMedia and it simulcasts a talk radio format with sister station 105.5 WERC-FM. The studios and offices are in Beacon Ridge Tower on First Avenue South in Birmingham, off Interstate 65.

WOFX-FM is a commercial radio station in Cincinnati, Ohio. It broadcasts a classic rock radio format and is owned by Cumulus Media. It is the Cincinnati affiliate for the Bob and Tom morning radio show. The studios are on Montgomery Road in Norwood, Ohio, using a Cincinnati address.

The Hanna-Barbera New Cartoon Series, a.k.a. The New Hanna-Barbera Cartoon Series or The Wally Gator Show, was a syndicated television package of animated cartoon series produced by Hanna-Barbera Productions, starting in 1962. The show included three unrelated short cartoon segments featuring talking animal characters:

WGRI is a commercial AM radio station broadcasting an urban gospel radio format. It is licensed to Cincinnati, Ohio, and is owned by the Christian Broadcasting System, Ltd.. The studios and offices are on West 7th Street in Cincinnati.

References

  1. 1 2 Albiniak, Paige (November 25, 2001). "A Cloud Over Clear Channel; Petition says it controls stations through 'fronts,' including Ohio FM it seeks to buy". Broadcasting & Cable . Retrieved 20 April 2013.
  2. 1 2 "iHeart Retires Some Heritage Radio Corporate Names". Inside Radio. January 6, 2021. Retrieved September 5, 2021.
  3. "Times-Star buys WKRC, Cincinnati" (PDF). Broadcasting - Broadcast Advertising. September 1, 1939. p. 34.
  4. "WKRC's transfer approved by FCC" (PDF). Broadcasting - Broadcast Advertising. December 1, 1939. p. 36.
  5. WKRC (2019-04-03). "WKRC celebrates 70th anniversary". WKRC. Retrieved 2020-01-29.
  6. "Taft gets WBIR interest" (PDF). Broadcasting - Telecasting. September 17, 1951. p. 4.
  7. "FCC okays ownership shifts for KTHT, WBIR" (PDF). Broadcasting - Telecasting. April 13, 1953. p. 52.
  8. "TV station is purchased". The New York Times. January 13, 1953. p. 32.
  9. "Taft buys WTVN for $1.5 million" (PDF). Broadcasting. January 19, 1953. p. 56.
  10. "FCC approves WTVN (TV) sale from Lamb to Taft family" (PDF). Broadcasting. March 2, 1953. p. 54.
  11. "WHKC bought by WTVN (TV), WKRC interests for $158,000" (PDF). Broadcasting - Telecasting. April 19, 1954. p. 7.
  12. "Radio Station WBIR, Inc. v. Commissioner, 31 T.C. 803 | Casetext". casetext.com. Retrieved 2020-01-29.
  13. "This week's receipts: $26 million" (PDF). Broadcasting - Telecasting. April 8, 1957. pp. 31–32.
  14. "Changing hands" (PDF). Broadcasting. May 19, 1958. pp. 88, 90.
  15. "Changing hands" (PDF). Broadcasting. October 12, 1959. p. 54.
  16. "Taft files with SEC to sell common stock" (PDF). Broadcasting. June 15, 1959. p. 66.
  17. "For the record" (PDF). Broadcasting. June 29, 1959. p. 92.
  18. "For the record" (PDF). Broadcasting. February 8, 1960. p. 98.
  19. "Changing hands" (PDF). Broadcasting. September 26, 1960. p. 50.
  20. "Principals complete WBIR-AM-TV transfer" (PDF). Broadcasting. January 16, 1961. p. 53.
  21. "Taft stations switch to ABC-TV" (PDF). Broadcasting. February 27, 1961. p. 36.
  22. "Transcontinent sale: Last of its kind?" (PDF). Broadcasting. February 24, 1964. pp. 27–28.
  23. "Radio-TV concern to sell stations". The New York Times. August 3, 1963. p. 21.
  24. "Yogi and friends going to Taft" (PDF). Broadcasting. October 31, 1966. p. 78.
  25. "Station sales total $10.7 million" (PDF). Broadcasting. May 1, 1967. p. 58.
  26. "Gas Leak May Have Caused Blast Killing Hulbert Taft Jr". The Cincinnati Enquirer. November 12, 1967. p. 1.
  27. "Hulbert Taft Jr. Killed as Blast Rips Shelter". The Cincinnati Enquirer. November 11, 1967. p. 1.
  28. "Dudley S. Taft Named to Board". The Cincinnati Enquirer. November 14, 1967. p. 29.
  29. "$20 million in TV sales approved" (PDF). Broadcasting. May 12, 1969. p. 48.
  30. "Changing hands" (PDF). Broadcasting. November 26, 1973. p. 28.
  31. "New syndication firm goes under Taft banner" (PDF). Broadcasting. March 2, 1970. p. 55.
  32. "Jack Rhodes as Taft's New Syndie Bossman; Reeves Pilots Talkshow". Variety . March 11, 1970. p. 52.
  33. "Taft's WBRC-AM-FM sold for $2 million" (PDF). Broadcasting. January 24, 1972. p. 29.
  34. "Changing hands" (PDF). Broadcasting. November 26, 1973. p. 28.
  35. "Taft in, ABC out of Pittsburgh radio" (PDF). Broadcasting. April 1, 1974. p. 22.
  36. "Fates & Fortunes" (PDF). Broadcasting. May 19, 1975. p. 68.
  37. "Rhodes under Filmways flag" (PDF). Broadcasting. May 26, 1975. p. 33.
  38. "Taft's turn to buy WDCA-TV; price this time is $13.5 million" (PDF). Broadcasting. May 1, 1978. p. 50.
  39. "FCC stays on course, just barely, with top-50 policy; grants waiver for Taft buy of WDCA-TV" (PDF). Broadcasting. August 20, 1979. pp. 25–26.
  40. "A THEME PARK CALLED WONDERLAND OPENS NEAR TORONTO". The New York Times. 1981-05-24. ISSN   0362-4331 . Retrieved 2016-08-10.
  41. "Changing hands" (PDF). Broadcasting. April 12, 1982. p. 98.
  42. "$110 million deal for Miami independent" (PDF). Broadcasting. August 2, 1982. p. 24.
  43. Loynd, Ray (1984-02-08). "Taft Entertainment Reorganized; Consolidates, Sets New Projects". Variety. p. 24.
  44. "Taft Entertainment, Barish Form Pact". Variety. 1984-05-02. p. 4.
  45. Tusher, Will (1986-08-20). "Taft/Barish Pacts With Tri-Star For 10 Pics, With More Possible". Variety. p. 7.
  46. "Taft buys Gulf" (PDF). Broadcasting. February 4, 1985. p. 38.
  47. "In brief" (PDF). Broadcasting. June 3, 1985. p. 128.
  48. "CBS's audio concentration" (PDF). Broadcasting. May 6, 1985. p. 40.
  49. Broadcasting Yearbook, 1987 (PDF). p. 353.
  50. "Fox network begins to take shape" (PDF). Broadcasting. August 4, 1986. p. 44.
  51. "Taft's TV's go to TVX for $240 million" (PDF). Broadcasting. November 24, 1986. p. 41.
  52. "McDonald paints a bright picture for TVX" (PDF). Broadcasting. May 11, 1987. p. 37.
  53. "Changing hands" (PDF). Broadcasting. February 23, 1987. p. 64.
  54. "Taft Out to Shed Entertainment Unit; Eyes TV Stations". Variety. 1987-02-04. pp. 43, 148.
  55. Applebome, Peter (June 5, 1988). "TEXAS DEAL MAKER: Robert M. Bass; A Younger Brother Steps Out on His Own". The New York Times. Retrieved July 3, 2016.
  56. "Taft Broadcasting now Taft-less" (PDF). Broadcasting. February 2, 1987. p. 43.
  57. "Green light expected for Taft sale" (PDF). Broadcasting. September 28, 1987. pp. 36–37.
  58. Shostak, Stu (01-16-2013). "Interview with Joe Ruby and Ken Spears". Stu's Show. Retrieved 03-18-2013.
  59. Miller, Mark K. (2022-02-22). "Tegna Selling To Standard General For $5.4 Billion". TVNewsCheck. Retrieved 2022-03-01.
  60. 1 2 3 Miller, Mark K. (2022-02-22). "Tegna Selling To Standard General For $5.4 Billion". TVNewsCheck . Retrieved 2022-02-24.