![]() |
Many former professional and top-level association footballers lost their lives during World War II, either while serving in their own or other countries' armed forces, as civilian casualties of enemy action or in enemy captivity. In addition, a number of Jewish players became victims of the Nazi Holocaust. [1]
In the case of players whose countries were annexed by others or who migrated from their country of birth, they are classified under the nation of football association in which they spent most if not all of their playing careers.
Those who died as a result of the war or service in it, include:
Genova, 29 luglio. Ieri sera è deceduto all'ospedale di Sampierdarena il giocatore di calcio Pietro Tabor, il quale era rimasto gravemente ferito il 24 corrente nel corso dell'incursione terroristica su Genova. Tabor, che si trovava su un tram, aveva cercato di porsi in salvo saltando da un finestrino, ma era stato colpito in diverse parti del corpo da numerose schegge. Subita l'amputazione della gamba sinistra, già si sperava di salvarlo, ma in seguito a sopravvenuta peritonite è deceduto. Egli era nato a Torino il 13 marzo 1919. In seugito a desiderio della famiglia la sua società il "Liguria" [...] per il trasporto della salma a Torino.
{{cite book}}
: CS1 maint: location missing publisher (link)