Discovery Channel

Last updated

Discovery Channel
2019 Discovery logo.svg
CountryUnited States
Broadcast areaNationwide
Headquarters Silver Spring, Maryland
Programming
Language(s)
  • English
  • Spanish (with SAP)
Picture format 1080i HDTV
(downscaled to 480i letterbox for the SDTV feed)
Ownership
Owner Warner Bros. Discovery
Parent Warner Bros. Discovery Networks
Sister channels
History
LaunchedJune 17, 1985;36 years ago (1985-06-17) [1]
Former namesThe Discovery Channel (1985–1995)
Links
Website www.discovery.com

Discovery Channel (known as The Discovery Channel from 1985 to 1995, and often referred to as simply Discovery) is an American cable channel owned by Warner Bros. Discovery, a publicly traded company run by CEO David Zaslav. As of June 2012, Discovery Channel was the third most widely distributed subscription channel in the United States, behind now-sibling channel TBS and The Weather Channel; [2] it is available in 409 million households worldwide, through its U.S. flagship channel and its various owned or licensed television channels internationally. [3]

Contents

It initially provided documentary television programming focused primarily on popular science, technology, and history, but by the 2010s had expanded into reality television and pseudo-scientific entertainment. [4] [5] [6]

As of September 2018, Discovery Channel is available to approximately 88,589,000 pay television households in the United States. [7]

History

John Hendricks founded the channel and its parent company, Cable Educational Network Inc., in 1982. [8] Several investors (including the BBC, Allen & Company and Venture America) raised $5 million in start-up capital to launch the network.

The Discovery Channel began broadcasting on June 17, 1985. It was initially available to 156,000 households and broadcast for 12 hours each day between 3 p.m. and 3 am. About 75 percent of its program content had never been broadcast on U.S. television before. [9] In its early years, the channel's focus centered on educational programming in the form of cultural and wildlife documentaries, and science and historical specials. It also broadcast some Soviet programming during this time, including the news program Vremya . [10] The channel also carried two teletext services over its VBI during this time, Infotext (offering news from the Associated Press, as well as information about agribusiness and agriculture, including commodity prices from the Chicago Mercantile Exchange on a 15-minute delay), and Datavizion (offering trivia, strange news stories, games and a satellite TV guide); both services originated from WHA-TV in Madison, Wisconsin, and were run by the University of Wisconsin-Madison. [11] [12] In 1988, the channel premiered the nightly program World Monitor (produced by The Christian Science Monitor ). In 1988, The Discovery Channel debuted an annual programming stunt called Shark Week, the week-long event eventually gained in popularity starting in the 1990s and continues to be shown each summer on the channel to this day. By 1990, the channel was available in over 50 million households. [ citation needed ]

The channel began to shift its focus in the early 2000s to attract a broader audience, by incorporating more reality-based series focusing on automotive, occupations, and speculative investigation series; though the refocused programming strategy proved popular, Discovery Channel's ratings began to decline by the middle of the decade. The drop in viewership was widely attributed to an over-reliance on a few hit series, such as Monster Garage and American Chopper .[ citation needed ] Some critics [13] said such shows strayed from Discovery's intention of providing more educationally based shows aimed at helping viewers learn about the world around them. In 2005, Discovery changed its programming focus to include more popular science and historical themes. [14] The network's ratings eventually recovered in 2006. [15]

On January 4, 2006, Discovery Communications announced anchor Ted Koppel, executive producer Tom Bettag and eight other former staff members from the ABC newsmagazine Nightline were joining Discovery Channel. The network was nominated for seven Primetime Emmy Awards that year for shows including The Flight that Fought Back (a documentary about the hijacking of United Airlines Flight 93 during the terrorist attacks of September 11, 2001) and Deadliest Catch (a reality series about a group of seafood fishermen).

In 2007, Discovery Channel's top series included the Emmy Award- and Peabody Award-winning Planet Earth , Dirty Jobs , MythBusters , and Deadliest Catch . Discovery Channel's 2008 lineup included Fight Quest and Smash Lab . [16]

On September 1, 2010, 43-year-old James Jay Lee entered the Discovery Communications headquarters in Silver Spring, Maryland, armed with a handgun. Lee fired at least one shot and held several employees hostage; he was later shot dead by police. [17] [18] Lee had published criticisms of the network at Savetheplanetprotest.com. [18]

In December 2015, Discovery Communications launched its TV Everywhere service, Discovery Go, which features live and video-on-demand content from Discovery Channel and eight of its sister networks. [19]

Programming

Programming on the flagship Discovery Channel in the U.S. is primarily focused on reality television series, such as speculative investigation (with shows such as MythBusters , Unsolved History , and Best Evidence ), automobiles, and occupations (such as Dirty Jobs and Deadliest Catch ). A popular annual feature on the channel is Shark Week, which airs on Discovery during the summer months. [20]

Discovery has also featured documentaries specifically aimed at families and younger audiences. Other popular programs have included How It's Made , Cash Cab , and Man vs. Wild .

Non-television ventures

Pro Cycling Team

Shortly before the 2004 Tour de France, Discovery Channel announced it would become the primary sponsor of a professional bicycling team starting in 2005, featuring the then-seven-time Tour de France winner Lance Armstrong, whose wins were voided after he was proven to have cheated via doping. After the 2007 victory with the Spaniard Alberto Contador, Discovery Channel discontinued the cycling sponsorship. [21] [22]

Discovery Channel Radio

Discovery Channel Radio was a radio network whose programming consisted of audio versions of popular programs from the Discovery Communications family of television channels. Discovery Channel Radio was previously carried by XM Satellite Radio, until its removal from the provider in early September 2005. Sirius Satellite Radio dropped Discovery Radio from its lineup on February 21, 2007; it was also carried on both of Canada's major satellite radio services.[ citation needed ]

Store

Discovery Channel lent its brand to retail stores in malls and other locations across America, and to an online store. The store's specialty products were educational gifts, videos, books, CD-ROMs and educational kits, most of which were manufactured with the Discovery Channel brand name.[ citation needed ]

The Discovery Channel stores first opened in 1995. By 1997, the chain had 17 US and 1 UK stores. At that time, the chain was building a flagship store in Washington, DC, with three levels themed to various environments—sea and underground, land and outer space, aviation and science—to be opened in February 1998, with another flagship store in San Francisco to be opened in November 1998. [23]

On May 17, 2007, Discovery Communications announced it would close its standalone and mall-based stores. Hudson Group will continue to operate the Discovery Channel Airport Stores, and the website remains in operation. [24]

Telescope

Discovery Channel funded the construction of the Lowell Discovery Telescope, in partnership with Lowell Observatory. [25]

Website

Discovery.com is the Discovery Channel's official website, which primarily provides information on the channel's programming and additional content, including games, tied to those shows.[ citation needed ]

Marketing and branding

The logo of Discovery Channel from 1987 to 1995. Discovery1985.svg
The logo of Discovery Channel from 1987 to 1995.

The Discovery Channel's first logo was a television screen picturing a map of the world. For two decades, starting in 1987, the channel's logo incorporated the Discovery wordmark rendered in the Aurora Bold Condensed font with a circular shape in front of it. The circle usually took the form of a rising sun, or an animated version of the Vitruvian Man. Discovery Channel's previous slogans had been "Explore Your World" and "There's No Thrill Like Discovery." Keeping with its changing focus away from strictly educational programming toward reality TV, the slogan was changed in the early 2000s to "Entertain Your Brain".[ citation needed ]

In 1995, the channel's name was simplified to "Discovery Channel", dropping "The" from its name. A globe became a permanent part of the logo, and an underline was added to the bottom of the logo. During this time, the company started expanding and launched several new networks. Many of the sister networks used logo designs similar to the one used by Discovery, often incorporating the globe and using the same typeface. Networks that had logos based on Discovery's included Animal Planet, Travel Channel, Discovery Science, Discovery Wings and Discovery Home & Leisure.[ citation needed ]

With its shift to reality-driven programming in the 2000s, Discovery introduced the slogan "Let's All Discover", with promos featuring the line being completed with a phrase relevant to the program (such as for MythBusters, "...why no myth is safe.").[ citation needed ]

On March 31, 2008, Discovery unveiled a new logo, which took effect on-air on April 15, 2008 (coinciding with the fourth season premiere of Deadliest Catch). The new logo was designed by Viewpoint Creative, and integrated Discovery's long-time globe iconography into the "D" lettering of the wordmark, creating a monogram that was usable as a standalone icon. The launch was accompanied by a new advertising campaign, "The World is Just Awesome", which featured scenes of Discovery personalities singing an adapted version of the song "I Love the Mountains". Discovery Channel president John Ford explained that the campaign was intended to "showcase our earned place in the greater pop culture landscape". [26]

In August 2013 (coinciding with Shark Week), the aforementioned monogram became the main on-air logo as part of a new imaging campaign, "Grab Life By the Globe", which was designed to emphasize the channel's current focus on personality-driven programming. The logo was portrayed in promos with visual effects relevant to their respective program. [27]

On April 1, 2019, Discovery unveiled a new logo, maintaining a refreshed version of the previous globe and D monogram. The new branding is accompanied by another new imaging campaign, "The World is Ours", which features scenes of Discovery personalities singing the Blue Swede version of "Hooked on a Feeling". The static version of the globe icon uses a non-standard projection that shows all continents, reflecting Discovery's presence as an international brand. [28]

International

Discovery Channel reaches 431 million homes in 170 countries. Discovery Communications currently offers 29 network brands in 33 languages. In a number of countries, Discovery's channels are available on digital satellite platforms with multiple language soundtracks or subtitles including Spanish, German, Russian, Czech, Hindi, Tamil, Telugu, Bengali, Dutch, Portuguese, Italian, Norwegian, Swedish, Danish, Finnish, Turkish, Greek, Polish, Hungarian, Romanian, Arabic, Slovene, Japanese, Korean and Serbian. In Bulgaria, Discovery has, since 2000–2001, displayed Bulgarian subtitles by all cable providers and since 2010 – with Bulgarian dubbing for some shows.

Canada

The Canadian version of Discovery was established in 1995, and is currently owned by a joint venture between Bell Media (via the subsidiary CTV Specialty Television; ESPN Inc. is a minority partner in this subsidiary due its ties to sports channel TSN) and Discovery Inc.

The channel airs similar programming to its U.S. counterpart, but also airs domestically-produced programs to comply with local broadcasting regulations (which, in the past, included the daily science newsmagazine Daily Planet cancelled in 2018). Some of its original series (such as, most prominently, How It's Made ) have been picked up in the U.S. by Discovery's sister networks (such as Science Channel), but others have not necessarily aired on Discovery's networks. Since 2018, the channel has increasingly aired blocks of fiction programming with science- or technology-oriented themes.

Europe

In the United Kingdom, Discovery Channel UK airs some common programs as the U.S. version, including MythBusters , American Chopper , How It's Made and Deadliest Catch . The channel is carried as a basic subscription channel on the SKYdigital satellite service and digital cable provider Virgin Media. Discovery UK also operates Discovery HD, Discovery Knowledge, Discovery Turbo, Discovery Science, Animal Planet, DMAX, Discovery Real Time, Discovery Home & Health, Discovery Travel & Leisure and Discovery Shed. Many of these channels also have timeshifted versions. In the Republic of Ireland, the UK version of Discovery Channel is available on most cable providers in that country, but with local advertisements.

In Germany, Austria and Switzerland, Discovery Channel is part of the Premiere digital network and supplies specific programs to other networks like ZDF and kabel eins. Discovery Communications is also owner of the documentary-channel XXP. The channel was bought in the spring of 2006 from its former shareholders Spiegel TV and "dctp". All programs are dubbed into German. The channel is now known as "DMAX", presumably to associate the channel with Discovery.

In the Netherlands, the Discovery Channel is included on most cable, IPTV and DVB-T providers. Nearly all of the programs are broadcast in their original language, but they are subtitled in Dutch as is the policy of all Dutch television stations. Some programs and most promotions and program announcements have a Dutch voice-over. In Flanders, the Dutch-speaking part of Belgium, a Flemish Discovery Channel launched (previously the Dutch version was available for IPTV, DVB-C and DVB-S) on cable (and digital) television on October 1, 2009.

In Italy, the Discovery Channel (and HD) is distributed via satellite by Sky Italia as part of the documentary pack. In addition, Italy has four Discovery-branded channels: Discovery Science, Discovery Real Time, Discovery Animal Planet and Discovery Travel and Living.

In Bulgaria, Czech Republic, Croatia, Hungary, Poland, Romania, Slovakia, Serbia and Slovenia, Discovery Channel is carried by most cable television and IPTV providers with all the content subtitled in the respective languages. Additionally, it is also available on digital satellite platforms in Czech Republic, Poland and Slovakia (sometimes requiring an additional fee). In Poland, nc+ broadcasts the programs dubbed in Polish and in original English. A few other channels from Discovery are also in offer, like Discovery Historia, launched in cooperation with Polish broadcaster TVN, which later ended.

In Spain, the channel shares a schedule and programs with Portugal and is available on most satellite and cable platforms, making it possible to broadcast both in Spanish and Portuguese. In Spain, all programs are dubbed; whereas in Portugal, most of them are subtitled. In addition, Portugal has three Discovery-branded channels: Discovery Turbo (focusing on motorsports), Discovery Science (focusing on science and technology) and Discovery Civilization (focusing on historical events). These channels follow the same model as the original Discovery Channel, except for the absence of advertising. Spanish advertisements are broadcast on the Portuguese feed, non-subtitled or dubbed.

Australia and New Zealand

In Australia, the Discovery Channel is part of a six-channel package (not including timeshifts) on digital subscription television, available on Foxtel, Optus TV and AUSTAR.

In New Zealand, the Australian version of Discovery is broadcast on SKY Network Television.

Southeast Asia

In South East Asia, Discovery Channel is available on digital subscription television. Discovery Channel Asia still shows crime programs (such as Most Evil and The FBI Files ). Many programs feature development and society in Asian countries, especially in India and China. Thailand, Malaysia and Singapore have other channels branched from the main Discovery Channel, including Discovery Turbo, Discovery Science, Discovery Home & Health and Discovery Travel & Living.

The Philippines has its own semifeed derived from the Southeast Asian channel, in which offers regional variations with local advertisements during the commercial breaks.

India

Discovery Channel was launched in 1998 in India broadcasting originally in English and Hindi. In June 2010, a Bengali audio track was added to the channel as well as a Telugu track in October 21 of that same year. [29] [30] On August 15, 2011, a separate Tamil-language channel was launched [31] with an estimate audience of 10 million households. [32] [33] Discovery recently launched Discovery Plus, a new streaming service for India priced at ₹300 per year, offering content in eight languages—English, Hindi, Tamil, Telugu, Malayalam, Kannada, Bengali and Marathi. [34]

South Africa

In South Africa, Discovery Channel shares a schedule and programming with all of Africa, the Middle East and Turkey. Discovery Channel and sibling channels Discovery World, TLC, [35] Investigation Discovery and Animal Planet are available on the DStv/Multichoice platform.

Controversies

RFID

In August 2008, it was reported by The Consumerist that Discovery Channel had preempted an episode of MythBusters examining RFID security in regard to its implementation in credit cards before its original broadcast because the episode would upset credit card companies, who are major advertisers on Discovery Channel. [36] It was later determined that the decision not to investigate the issue was made by Beyond Productions, the MythBusters production company, and was not made by Discovery Channel or their advertising department. [37]

Enigmatic Malaysia

An ad promoting Enigmatic Malaysia, a special series on the network meant to highlight the cultural heritages of Malaysia, mistakenly featured Balinese Pendet dancers. This prompted outrage from Balinese dancers, who posted messages demanding that Malaysia apologize over the misinformation, which then sparked a series of street protests. [38] Further demands were made from the local governments, cultural historians and the tourism ministry in Indonesia for Malaysia to clarify the situation. [39] The Malaysian government reportedly offered an apology, which was rejected by the Indonesian tourism minister, since the apology was given informally by phone, the Indonesian tourism minister demanded a written apology to make it more accountable. [40]

Romanian RCS&RDS

In November 2012, the Romanian RCS&RDS, the largest company of its kind on the internal market, interrupted its carriage of Discovery Communications channels, including Discovery Channel. The CEO of Discovery Communications Mark Hollinger sent an open letter in his attempt to counteract the action of RCS&RDS, attracting the attention to the negation of the alleged right of the viewer to choose the viewed channels. [41] In turn, RCS&RDS issued a press statement accusing of hypocrisy Hollinger's discourse attentive at the needs of viewers and attracted attention to the fact that, during negotiations, the main preoccupations of the Discovery representatives was maintaining as high as possible tariffs and monetary gains”. [42]

After 4 years of absence, on December 30, 2016, the Discovery Channel and its sister channel TLC returned to the RCS&RDS CATV, IPTV and DTH networks. [43]

Eaten Alive

Eaten Alive was a television program in which wildlife filmmaker Paul Rosolie was purportedly going to be "eaten alive" by an anaconda. It aired on December 7, 2014. [44] When the special aired, the anaconda attacked Rosolie but did not swallow him, as its title had implied, prompting numerous complaints of a bait and switch. [45] [46]

Naked and Afraid

Naked and Afraid is an active series that first premiered on June 23, 2013. One man and one woman are thrown alone into the wild with nothing and left to survive. Though the show blurs some of the bodies of the actors, they are fully naked which sparked a controversy and received critical reception. Focus on the Family's PluggedIn highlighted "that the show's near-constant nudity is simply impossible to ignore". [47] Parents Television Council, One Million Moms, and American Family Association have boycotted the network. [48]

See also

Related Research Articles

TLC (TV network) American pay television channel

TLC is an American cable television channel owned by Warner Bros. Discovery. First established in 1980 as The Learning Channel, it initially focused on educational and instructional programming. By the late 1990s, after an acquisition by the owners of Discovery Channel earlier in the decade, the network began to pivot towards reality television programming—predominantly focusing on programming involving lifestyles and personal stories—to the point that the previous initialism of "The Learning Channel" was phased out.

Bravo (American TV network) American pay television channel

Bravo is an American basic cable television network, launched on December 8, 1980. It is owned by the NBCUniversal Television and Streaming division of Comcast's NBCUniversal through NBCUniversal Cable Entertainment. The channel originally focused on programming related to fine arts and film. It currently mainly focuses on lifestyle reality television series targeted at 25-to-54-year-old women as well as the gay community.

TruTV American cable and satellite television channel

TruTV is an American basic cable channel owned by the Warner Bros. Discovery Networks division of Warner Bros. Discovery.

W Network is a Canadian English language specialty channel owned by Corus Entertainment. The channel primarily broadcasts general entertainment programming oriented towards a female audience.

Arte is a European public service channel that promotes cultural programming.

Pay television, also known as subscription television, premium television or, when referring to an individual service, a premium channel, refers to subscription-based television services, usually provided by multichannel television providers, but also increasingly via digital terrestrial, and streaming television. In the United States, subscription television began in the late 1970s and early 1980s in the form of encrypted analog over-the-air broadcast television which could be decrypted with special equipment. The concept rapidly expanded through the multi-channel transition and into the post-network era. Other parts of the world beyond the United States, such as France and Latin America have also offered encrypted analog terrestrial signals available for subscription.

FOX Arena is an Australian general entertainment cable and satellite channel available on Foxtel, Austar, and Optus Television's subscription platforms.

History (American TV network) US-based international satellite and cable TV channel

History is an American pay television network and flagship channel owned by A&E Networks, a joint venture between Hearst Communications and the Disney General Entertainment Content division of the Walt Disney Company.

Disney Networks Group Asia Pacific Limited,, is a Hong Kong-based commercial broadcasting company operating multiple specialty television channels. The company is part of the Fox Networks Group, and since March 2019 is owned by Disney International Operations.

Knowledge Network, also branded as British Columbia's Knowledge Network, is a Canadian publicly funded educational cable television network serving the province of British Columbia. It is owned by the Knowledge Network Corporation, a Crown corporation of the Government of British Columbia, and began broadcasting on January 12, 1981. Rudy Buttignol is president and CEO of Knowledge Network.

Science Channel American pay television channel

Science Channel is an American pay television channel owned by Warner Bros Discovery. The channel features programming focusing on science related to wilderness survival, engineering, manufacturing, technology, space, space exploration, ufology and prehistory.

In the United States and Canada, a regional sports network (RSN) is a cable television channel that presents sports programming to a local market or geographical region.

Discovery Channel is a British pay television channel, operated by Warner Bros. Discovery Its programming is based on programming produced by Discovery Networks Europe, Discovery Channel Canada and Discovery Channel from the United States.

Digi Communications, also known as RCS & RDS, is a Romanian telecommunication holding company operating in Romania, Hungary, Spain and Italy. Digi was founded by Zoltán Teszári, who is the majority owner, and it is listed on the Bucharest Stock Exchange since 16 May 2017.

Discovery is a television channel available on cable and satellite television in Australia and New Zealand. The Australian version of the US Discovery Channel was previously operated by XYZnetworks, who also own the exclusive distribution rights for the channel.

AKTA TV

AKTA TV was a Romanian DTH platform. It belonged to Digital Cable Systems, a telecommunication operator which offered satellite, cable television, internet and telephony in over 2,500 locations in Romania.

Court TV Digital broadcast television network

Court TV is an American digital broadcast network and former cable television channel. It was originally launched in 1991 with a focus on crime-themed programs such as true crime documentary series, legal analysis talk shows, and live news coverage of prominent criminal cases. In 2008, the original cable channel became TruTV. The channel relaunched on May 8, 2019 as a digital broadcast television network owned by Katz Broadcasting, a subsidiary of the E. W. Scripps Company. Court TV is also available via streaming services such as YouTube TV and Pluto TV, and its audio feed is available on Sirius XM channel 793.

Television in Romania started in August 1955. State television started to broadcast on December 31, 1956. The second television channel followed in 1968, but between 1985 and 1990, there was only one Romanian channel before the return of the second channel. Private broadcasters arrived in December 1991, with SOTI which was the first private nationwide television station in Central and Eastern Europe. Romania has the highest penetration rates for pay television in the world, with over 98% of all households watching television through cable or satellite.

HGTV American pay television channel

HGTV is an American pay television channel owned by Warner Bros. Discovery. The network primarily broadcasts reality programming related to home improvement and real estate. As of February 2015, approximately 95,628,000 American households receive HGTV. The network was bought by Warner Bros Discovery, then known as Discovery, Inc., in 2018, since which it has been ranked as No. 4 in audience size among cable networks.

Nickelodeon is an Asian pay television channel operated by Paramount Global, broadcasting from Singapore to audiences in the rest of Asia and some regions in Oceania like Polynesia and Papua New Guinea. The channel was launched on 16 July 1996 and mainly broadcasts original series from Nickelodeon's namesake television channel in the United States. The programs are broadcast in English. The channel was formerly available in South Korea, Bangladesh, New Zealand, and India, but it was later replaced by region-specific versions.

References

  1. "The 59th Academy Awards (1987) Nominees and Winners". oscars.org. Retrieved July 23, 2011.
  2. Seidman, Robert (August 23, 2013). "List of How Many Homes Each Cable Networks Is In – Cable Network Coverage Estimates As Of August 2013". TV by the Numbers . Zap2it. Archived from the original on August 25, 2013. Retrieved August 25, 2013.
  3. "DCI :: Businesses & Brands :: Discovery Channel". Archived from the original on October 12, 2008.
  4. Nahigyan, Pierce (August 19, 2014). "Discovery's 'Shark Week' Criticized for Silliness, Pseudoscience and Lies". Planet Experts. Archived from the original on April 17, 2017. Retrieved April 17, 2017.
  5. Kirk, Chris (August 6, 2013). "Wil Wheaton Says Discovery Channel Has "Betrayed Its Audience"". Slate. Retrieved April 17, 2017.
  6. Epstein, Adam (August 15, 2014). "The sad devolution of Discovery Channel". Quartz. Retrieved April 17, 2017.
  7. "Nielsen coverage estimates for September see gains at ESPN networks, NBCSN, and NBA TV, drops at MLBN and NFLN". awfulannouncing.com. Retrieved July 28, 2019.
  8. Zad, Martie (June 19, 1988). "The Discovery Channel; Science, Nature, Adventure and Animals That Bite". The Washington Post. Archived from the original on October 27, 2012. Retrieved July 6, 2017.
  9. Schneider, Steve (June 16, 1985). "CABLE TV NOTES; A CHANNEL WITH A DIFFERENCE". New York Times. Retrieved May 1, 2010.
  10. "Television: The Russians Are Coming". Time. February 23, 1987. Archived from the original on April 17, 2008.
  11. ""In Brief."" (PDF). World Radio History. Retrieved February 13, 2021.
  12. Graziplene, Leonard R. (2000). Teletext : its promise and demise. Bethlehem, PA: Lehigh University Press. ISBN   0-934223-64-5. OCLC   43434699.
  13. "Fraud, Deception And Lies: How Discovery's Shark Week Became The Greatest Show On Earth – Science Sushi". July 18, 2014. Retrieved May 14, 2021.
  14. "Dirty Work". Multichannel News. August 14, 2006. Archived from the original on August 21, 2007. Retrieved October 30, 2009.
  15. DCI :: Press and News Releases Archived January 24, 2007, at the Wayback Machine
  16. 67th Annual Peabody Awards, May 2008.
  17. "Armed Man With Bomb Takes at Least One Hostage in Discovery Channel Building". Fox News Channel. September 1, 2010. Retrieved September 1, 2010.
  18. 1 2 "Suspect in Maryland hostage situation published angry online manifesto". CNN. September 1, 2010. Retrieved September 1, 2010.
  19. "Discovery Bows TV Everywhere App". Multichannel News. Retrieved January 8, 2016.
  20. MediaPost Publications – Discovery Rebrands, Upgrades Marketing Efforts – 07/24/2007 [ dead link ]
  21. Wyatt, Edward (February 10, 2007). "Discovery to End Sponsorship of Team". The New York Times. ISSN   0362-4331 . Retrieved October 9, 2017.
  22. "Discovery Channel to end sponsorship". Cyclingnews.com. Retrieved October 9, 2017.
  23. White, George (September 16, 1997). "New Theme Player". Los Angeles Times. p. 2. Archived from the original on February 8, 2017. Retrieved February 7, 2017.
  24. "Discovery shuttering 103 locations". CNN. May 17, 2007. Retrieved May 1, 2010.
  25. "Boston University Joins Discovery Channel Telescope Partners for Celebration of "First Light" | Arts & Sciences". www.bu.edu. Retrieved October 9, 2017.
  26. Haugsted, Linda Moss & Linda. "Discovery Times New Branding Campaign To 'Deadliest Catch' Debut". Multichannel. Retrieved April 9, 2019.
  27. "'Shark Week' Ushers in Discovery Channel Revamp". Ad Age. August 2, 2013. Retrieved April 9, 2019.
  28. "Discovery Launches Global Brand Refresh (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Retrieved April 9, 2019.
  29. "Discovery channel launches Bangla feed". BestMediaInfo. May 11, 2011. Retrieved May 11, 2011.
  30. "Discovery Channel in Telugu".
  31. "Discovery Tamil Rebrand". Archived from the original on October 20, 2013. Retrieved October 19, 2013.
  32. "Discovery Networks to launch 24-hour Tamil channel". The Indian Express. August 10, 2011. Retrieved September 10, 2012.
  33. Manohar, Sandhya (July 19, 2012). "Discovery Channel Tamil now available on Dish TV". Login Media Publishing. Archived from the original on July 28, 2012. Retrieved September 10, 2012.
  34. Jha, Lata (March 16, 2020). "Discovery launches Discovery Plus, new streaming service for India". Livemint. Retrieved March 26, 2020.
  35. "Satellite pay-TV operator loses TLC channel" . Retrieved May 9, 2015.
  36. "Mythbusters Gagged: Credit Card Companies Kill Episode Exposing RFID Security Flaws". Archived from the original on October 8, 2009. Retrieved December 12, 2008.
  37. "Mythbusters Host Retracts RFID Censorship Comments". Archived from the original on October 8, 2009. Retrieved December 12, 2008.
  38. Niken Prathivi; Irawaty Wardany (September 3, 2009). "Protests over presence of Pendet dance in Malaysia's tourism ad continue". Jakarta Post. Archived from the original on August 29, 2009. Retrieved September 3, 2009.
  39. I Wayan Juniartha (August 28, 2009). "Pendet, the dance that rocks the cradle". Jakarta Post. Retrieved September 3, 2009.
  40. Dessy Sagita (August 27, 2009). "Indonesian Minister Rejects Malaysian Pendet Apology". The Jakarta Globe. Archived from the original on August 31, 2009. Retrieved September 3, 2009.
  41. "Scrisoare deschisa din partea CEO Discovery Networks catre telespectatorii afectati de decizia RCS&RDS: Suntem indignati de ceea ce se intampla, am demarat discutiile cu autoritatile din Romania si cu Uniunea Europeana".
  42. "Reactie RCS & RDS la scrisoarea deschisa adresata presei de catre Mark Hollinger, presedinte Discovery Networks Bucuresti". December 3, 2012.
  43. "RCS & RDS introduce canale noi in grila de televiziune Digi TV: Discovery Channel, TLC, E! Entertainment HD, HBO2 HD si Cinemax 2".
  44. "Reality TV's New Extreme: Being 'Eaten Alive' by a Giant Anaconda Snake". ABC News. November 6, 2014. Retrieved November 23, 2014.
  45. Hines, Ree (December 8, 2014). "Outrage! 'Eaten Alive' ending leaves viewers angrier than the anaconda". NBC News. Retrieved December 8, 2014.
  46. Hibberd, James (December 8, 2014). Eaten Alive Viewers Outraged Man Wasn’t Actually Eaten Alive. Entertainment Weekly. Retrieved December 8, 2014.
  47. Holz, Adam (July 12, 2013). "Nudity's New Normal". Focus on the Family . Retrieved January 19, 2015.
  48. Menzie, Nicola (July 10, 2013). "One Million Moms Slams Discovery Channel's 'Naked and Afraid;' Compares Show to 'Soft Porn'". Christian Post . Retrieved January 19, 2015.